در حوزه حمل و نقل؛

بررسی لایحه موافقت‌نامه بین دولت‌های ساحلی دریای خزر در کمیسیون عمران

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از بررسی لایحه موافقت‌نامه بین دولت‌های ساحلی دریای خزر و لایحه موافقت نامه حمل و نقل بین المللی جاده‌ای کالا و مسافر بین ایران و شورای فدرال سوئیس در حوزه حمل و نقل کالا و مسافر در جریان جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سید البرز حسینی در گفت و گو با ایسنا ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در جلسه امروز کمیسیون دو لایحه که از طریق دولت به مجلس آمده بود مورد بررسی و تصویب قرار گرفت. اولین لایحه مربوط به موافقت نامه حمل و نقل بین المللی جاده‌ای مسافر و کالا بین جمهوری اسلامی ایران و شورای فدرال سوئیس بود. براساس این تفاهم‌نامه که در ۱۴ ماده تدوین شده است توافقی بین متصدیان حمل و نقل دو کشور در نظر گرفته شده تا بستری مناسب برای حمل و نقل مسافر و کالا بین دو کشور ایجاد شود.

وی در ادامه اظهار کرد: براساس این تفاهم نامه بخش خصوصی حوزه حمل و نقل دو کشور جهت تسهیل حمل و نقل چه در زمینه کالا و چه در خصوص مسافر وارد میدان می‌شود. در این تفاهم‌نامه به ابعاد وسایل نقلیه از حیث بار و تعداد مسافر، مالیات و عوارض کالا بین دو کشور، تشریفات گمرکی، نحوه رسیدگی به تخلفات و نحوه تشکیل کارگروه مشترک بین دو کشور اشاره شده است.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: لایحه دیگر در خصوص موافقت نامه بین دولت‌های ساحلی دریای خزر در زمینه حمل و نقل بود که این موافقت نامه نیز در ۱۲ ماده تدوین شده است. طرف‌های این توافق‌نامه براساس اصول برابر و منافع متقابل در زمینه حمل و نقل در دریای خزر با یکدیگر همکاری خواهند داشت. براساس این توافق‌نامه حمل و نقل مسافر و کالا بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان، قزاقستان، ترکمنستان و روسیه تسهیل خواهد شد.

Share