نماینده ولی فقیه در گیلان؛

برجام به غیر از بدبختی برای ما دستاورد دیگری نداشت|میان ایمان و سخن صالح رابطه است

نماینده ولی فقیه در گیلان به افزایش بی رویه قیمت ها اشاره کرد و گفت: مسئولان مربوطه به ویژه تعزیرات حکومتی و صمت در بازار حضور پیدا کرده و برخورد با گران فروشان را به مردم اعلام کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به تقوای الهی اظهار کرد: بزرگ ترین توشه ای که به درد دنیا و آخرت انسان می خورد، تقوا است.
وی به سالروز شهادت امام سجاد(ع) در دوشنبه هفته جاری اشاره کرد و افزود: امام سجاد(ع) می فرمایند اگر انسان نسبت به حوادث روزگار خوشبین باشد بالاترین حد ایمان است.
امام جمعه رشت با اشاره به بازگشایی مدارس و دستورالعمل دولت مبنی بر حضور دوسوم دانش آموزان سر کلاس های درس، بیان کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا خانواده ها گلایه هایی نسبت به حضور دانش آموزان در مدارس داشتند بنابراین آموزش و پرورش حضور دانش آموزان در کلاس درس را آزاد اعلام کرد.
آیت الله فلاحتی به پذیرفتن کلیت شبکه شاد در ویدئوکنفرانس مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: حضور در محضر استاد، معلم و کلاس جایگزینی ندارد و از مسئولان انتظار داریم عدالت را در آموزش رعایت کنند.
وی با بیان اینکه بسیاری از خانواده ها تمکن مالی مبنی بر خرید تبلت و موبایل هوشمند به منظور تحصیل دانش آموزان در فضای مجازی را ندارند، تصریح کرد: مسئولان و خانواده ها باید به فکر عقیده دانش آموزان باشند و همانطور که به فکر سلامت جسمی آنها هستیم نباید از ویرانگری روحی و عقیدتی فضای مجازی غافل باشیم.
نماینده ولی فقیه در گیلان به دستاوردهای خوب سفر ۴ روزه رئیس مجلس شورای اسلامی به استان خوزستان اشاره کرد و یادآور شد: توصیه ما به مسئولان نظام به ویژه مسئولان اجرایی این است که در مناطق مختلف و روستاها حضور پیدا کنند.
آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه در برخی روستاها حتی یک بار هم فرماندارشان به آنجا سر نزده است، خاطرنشان کرد: مسئولان به صورت سر زده و بدون تشریفات در جمع مردم حضور پیدا کنند.
وی به امضای قرارداد ننگین کمپ دیوید مبنی بر عادی سازی روابط بین مصر و رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۸۲ میلادی اشاره کرد و افزود: اکنون امیر خائن و فاسد امارات نیز به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی پرداخته است.
امام جمعه رشت با تاکید براینکه مسلمانان دنیا توهین به پیامبر(ص) و کتاب الهی خود را نمی پذیرند، اظهار کرد: توهین به ساحت مقدس پیامبر اعظم(ص) توسط نشریه فرانسوی هرگز مورد پذیرش نیست.
آیت الله فلاحتی تصریح کرد: بیش از یک سال است که مردم فرانسه دولت این کشور را نقد می کنند اما پاسخ آنها را با گلوله پلاستیکی می دهند ضمن اینکه در ۴۰ سال گذشته از دولت های اروپایی به غیر از دروغ و ریا ندیدیم و با ملت ایران صادق نیستند.
وی با اشاره به نشست ویدئوکنفرانس رهبران فلسطین در بیروت پایتخت لبنان، بیان کرد: دیدار رهبران فلسطین با سید حسن نصرالله جبهه مقاومت را خوشحال و دولت سعودی را ناراحت کرد.
نماینده ولی فقیه در گیلان به رقابت انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بین دو حزب جمهوری خواه و دمکرات اشاره کرد و گفت: دو حزب آمریکایی دو لبه یک قیچی برای نابودی کشورها هستند اما برخی سیاستمدارانه وارفته داخلی به انتخابات آمریکا دل خوش کرده اند که یا از امام(ره)، جنگ و دشمن چیزی نفهمیدند یا خودشان را به نادانی می زنند.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه دشمن هفت برجام را برای ملت ایران تدارک دیده بود، خاطرنشان کرد: برجام به غیر از بدبختی برای ملت ما دستاورد دیگری نداشته است بنابراین از محققان دانشگاهی و حوزوی انتظار دارم زیان های برجام را برای مردم بیان کنند.
وی به افزایش بی رویه قیمت ها اشاره کرد و یادآور شد: مسئولان مربوطه به ویژه تعزیرات حکومتی و صمت در بازار حضور پیدا کرده و برخورد با گران فروشان را به مردم اعلام کنند.
امام جمعه رشت همچنین پیرامون شرم و حیا در گفتار، اظهار کرد: میان ایمان و سخن صالح رابطه است بنابراین یکی از اموری که انسان باید به آن توجه داشته باشد، سخن نرم با مردم است.

Share