گزارش مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد در نشست مشترک کمیسیون اقتصادی مجلس

با ورود دخانیات به بازار سرمایه این شرکت به سودآوری می رسد

مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد در نشست مشترک کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونان ایشان، برنامه ها و اقدامات صندوق را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رضا مسرور اظهار داشت: صندوق فولاد تنها دو درصد از هزینه هایش را از محل حق بیمه مشارکین پرداخت می کند. به عبارت دیگر نسبت افرادی که به صندوق حق بیمه می دهند با بازنشستگانی که از صندوق مستمری می گیرند هیچ تناسبی ندارد.

وی با اشاره به اینکه بازنشستگان فولاد از سال ۹۱ مطالباتی داشتند که به هر دلیل در ادوار گذشته پرداخت نشده بود گفت: با پیگیری های وزیر محترم کار و اقدامات صندوق توانستیم قسط اول مطالبات معوق را در مردادماه پرداخت کنیم و پرداخت مابقی مطالبات نیز به زودی به پایان می رسد.

مسرور اظهار داشت: ما در صندوق شرکت مدیریتی بورسی نداشتیم اما چنین شرکتی را ایجاد کرده ایم ضمن اینکه زمینه ورود شرکت های زیرمجموعه را به بازار سرمایه فراهم کرده ایم و معتقدیم با این اقدام بازدهی سرمایه های صندوق افزایش قابل ملاحظه ای خواهد داشت. ضمن اینکه شفافیت مطلوبی نیز ایجاد خواهد شد.

وی خواستار الزام آور شدن اکچوئری{بیم سنجی} صندوق های بازنشستگی از جمله صندوق فولاد شد و گفت : چنانچه این کار صورت نگیرد صندوق های بازنشستگی با مشکلات زیادی مواجه خواهند شد.

مسرور گفت: با برنامه ریزی های انجام شده تمام شرکت های زیان ده صندوق به سودآوری خواهند رسید. ضمن اینکه با ورود شرکت دخانیات به بازار سرمایه، نقدینگی مطلوبی برای این شرکت فراهم خواهد شد و این شرکت به سودآوری خواهد رسید.

وی در خصوص شرکت زغالسنگ کرمان نیز تصریح کرد: این شرکت سال گذشته زیان ده بود اما با توجه به افزایش تولید آن امسال به سودآوری خواهد رسید.

مسرور همچنین از حمایت های اعضای محترم کمیسیون اقتصادی مجلس به ویژه دکتر پورابراهیمی رئیس کمیسیون در راستای حل مشکلات بازنشستگان قدردانی کرد.

Share