به نمایندگی از استاندار گیلان صورت گرفت؛

بازدید میدانی مدیرکل بحران استانداری گیلان از مناطق سیل‌زده تالش

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان گفت: آب و برق مشترکان شهری تالش، برقرار است و گروه های متعدد امدادی، برای رفع مشکلات ناشی از بارش بی سابقه باران در این شهرستان حضور دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، امیر مرادی با اشاره به فعالیت مجدانه دستگاه های امدادرسان در تالش اظهار داشت: راه های اصلی در این شهرستان باز است و مشکلی به لحاظ تردد در این مسیرها وجود ندارد.

وی به بارش ۲۴۰ تا ۳۰۰ میلیمتری باران در تالش اشاره و خاطرنشان کرد: این میزان بارش طی حدود چهار ساعت باریده که کم نظیر بوده و همه بخش های این شهرستان را در بر گرفته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با تصریح اینکه هم اکنون آب فروکش کرده و تمامی دستگاه های امدادرسان در حال فعالیت برای اصلاح امور هستند، به تخریب دیواره های پل ها اشاره کرد و گفت: خانه هایی که در حریم رودخانه ها بوده اند، خسارت دیده اند البته به برخی خانه‌هایی که احتمال تخریب آنها وجود دارد، دستور تخلیه داده شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با بیان اینکه به دستور استاندار از صبح امروز (یکشنبه) به تالش اعزام شده ام، گفت: بازدیدی نیز از منطقه چوبر این شهرستان داشتم؛ شنوای مشکلات مردم بوده ام و گزارش هایی در این خصوص تهیه شده است.

وی با یادآوری انجام اطلاع رسانی های لازم به مردم، مسئولان و دستگاه‌های خدماتی و امدادی پس از هشدارهای هواشناسی گفت: پس از بازدیدهای میدانی صورت گرفته؛ امشب جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان برگزار و گزارش های نهایی از میزان خسارت ها احصا می شود.

محمداسماعیل هنرمند مدیرعامل شرکت توزیع برق استان نیز گفت: مشکل قطعی برق در داخل شهر تالش وجود ندارد و تنها یک فیدر در منطقه آق اولر این شهرستان به‌دلیل بسته بودن راه، قطع است.

وی ادامه داد: عوامل امدادی با تجهیزات لازم، در منطقه حضور دارند تا به محض بازگشایی مسیر، در محل مورد نظر حضور یافته و نسبت به برقراری برق مشترکان اقدام کنند.

همچنین به گفته سیاوش غلامی مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان؛ ۳۵ بسته اقلام زیستی شامل چادر، پتو، موکت و اقلام بهداشتی همچون پودر لباسشویی، صابون، ظروف وسایل گرمایی، خوراک پز و روشنایی و اقلام غذایی از جمله برنج، حبوبات، کنسروجات و … بین خانواده های گرفتار سیلاب تالش توزیع شده و کمک رسانی هلال احمر همچنان ادامه دارد.

فریبرز مرادی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان نیز بیان می دارد: در منطقه خرجگیل محور اسالم – خلخال به منظور ایمنی تردد کنندگان، مسیر بسته نیست ولی رانندگان با کمک نیروهای راهداری و پلیس، برای عبور و مرور ایمن هدایت می شوند.

سید محسن حسینی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان نیز با تصریح اینکه مشکل قطعی آب در داخل شهر تالش وجود ندارد، اظهار داشت: به‌دلیل مسدود بودن راه، چند روستا از جمله در بخش های کرگانرود، مرکزی، اسالم و حویق مشکل قطعی آب دارند که عوامل امدادی در تلاش برای رفع مشکل هستند.

Share