گزارش دیارمیرزا از جلسه شورای شهر رشت؛

بازداشت یکی از مشاورین شهردار رشت | پاسخگویی حاج محمدی به سوالات ذاکری

جلسه شورای شهر رشت با دستور کار طرح سوال از شهردار رشت و با حضور ناصر حاج محمدی عصر روز چهارشنبه برگزار شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، یکصد و شصتمین جلسه شورای شهر رشت با دستور کار طرح سوال از شهردار رشت و با حضور ناصر حاج محمدی عصر روز چهارشنبه برگزار شد.

بهراد ذاکری در این جلسه با بیان اینکه به عنوان عضو شورا وظیفه نظارتی داریم، یادآور شد: از زمانی که تذکر و سوالات مطرح شد به تعداد تذکرات من اضافه شده است و خوشبخاته از روحیه ای که درباره شهردار سراغ داریم ایشان ناراحت نمی شوند.

ناصر حاج محمدی شهردار رشت در واکنش به سوالات مطرح شده، گفت: از آقای ذاکری بسیار ممنونم که سوالات خودشان را با محبت و لطف پرسیدند.

وی افزود: این سومین بار است که به سوالات اعضای شورا پاسخ می دهم و هیچ ابایی ندارم و همین امر سبب شفاف سازی می گردد.

شهردار رشت با بیان اینکه در ۴۸ سال گذشته سه جلسه فشرده در تهران برگزار شده است، اظهار کرد: در علاوه بر نشست با فرمانده قرار گاه خاتم و حضور در شورای عالی ترافیک شهرهای کشور، برای پیگیری احیای رودخانه ها با دکتر نوبخت نشست برگزار شد.

حاج محمدی در پاسخ به این سوال که جناب شهردار توضیح بدهند اولاً چه ضرورتی داشته است که علیرغم بازسازی مسکن سازمانی شهردار متعلق به شهرداری رشت به تهیه مسکن دیگری مبادرت ورزیده است و ثانیاً علی رغم وجود تعارض منافع بر چه اساسی در این زمینه از یکی از اعضای شورای شهر رشت به مبلغ قابل توجه استقراض نموده اند؟، گفت: قبل از بنده برای دکتر نصرتی یک منزل ویلایی به مساحت ۴۰۰ متر مربع اجاره می شود و وقتی به رشت آمدم به مدت دو الی سه ماه  درآنجا زندگی کردم و به علت موارد ایمنی گفته شده که آتش نشانی نیز آن را تایید می کند، منزل مسکونی دیگری اجاره می شود. این خانه از لحاظ متراژ کمتر از خانه قبلی است و تا پایان شورای پنجم قرارداد اجاره آن امضا شده است.

وی در پاسخ به این سوال که جناب شهردار توضیح بفرمایند مشاوران خود را بر اساس چه معیاری یا معیارهای گزینش نموده اند و در عین حال مشروح گزارش عملکرد مشاوران و همچنین صورت پرداخت حقوق و دستمزد مشاوران و منابع تامین مالی آن را جهت بررسی ارائه بفرمایند، اظهار کرد: مهندس شعبان پور به عنوان مشاور عمرانی با مبلغ اندک ۱میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و سرهنگ حسینی دو فردی هستند که حکم قانونی مشاور شهرداری را دارند.

حاج محمدی در مورد فردی به نام «محبی» نیز گفت: به ایشان حکم انشایی دادیم که مورد سوال هم قرار گرفتم و هنوز هم با ایشان قراردادی بسته نشده است!

وی در پاسخ به مناقصه کارخانه کود آلی نیز اظهار کرد: این مناقصه به صورت قانونی برگزار شده است. در مورد علت استفاده از فناوری «لین ترنر» نیز این امر یک مسئله بسیار تخصصی است و بنده با  «لین ترنر» مخالف بودم اما مشاور بسیار تاکید داشت و در نهایت پذیرفت شد.

حاج محمدی در پاسخ به این سوال که برای تامین و توسعه منابع مالی شهرداری چه اقداماتی انجام شده، گفت: شهرداری رشت مشکلات عدیده مالی داشته و زمانی که شهردار شدم، سه یا چهار ماه از حقوق کارکنان عقب بودیم و الان خوشبختانه با همکاری شورا تا پایان سال ۹۸ تمام حقوق ها پرداخت شد و در سال ۹۹ هم تا الان مستمرا پرداخت شده و این نشان میدهد که شهرداری روی غلطک افتاده است.

وی افزود: در مورد تبصره واو نیز برای اولین بار شهرداری ۳۰۰ میلیارد تومان را احیا کرد که این پول بدهی دولت به شهرداری انجام شد و منتظر دستور دکتر نوبخت است که پرداخت انجام شود.

شهردار رشت در پاسخ به این سوال که پس از قطع دو اصله درخت واقع در خیابان معلم چرا نهال جایگزینی کاشته نشده است، گفت: دو درخت خشک شده بود و اقای ذاکری می گفتند که اندازه همان درخت ها کاشته شود که این مسئله غیر ممکن بود و باید نهالکاری در فصل کاشت نهال صورت گیرد.

 

بازداشت یکی از مشاورین شهردار رشت

به گزارش دیارمیرزا، ذاکری پس از پایان پاسخ شهردار رشت به سوالات اظهار کرد: بنده قانع نشده ام! کاش برای همه مردم امکان فراهم بود که در خانه ای با ۹۰۰ میلیون رهن و ۲۰۰ متر مساحت و پنت هوس زندگی می کردند.

شهردار رشت پاسخ داد که کاملا خانه معمولی است و شما را شام به خانه دعوت می کنم.

ذاکری گفت: درباره علت پول گرفتن از حامد عبدالهی عضو شورای شهر رشت برای رهن خانه توضیح ندادید. ایا باز پرداخت انجام شده است؟

ذاکری در مورد مشاوران نیز گفت: یکی از مشاوران که در دفتر شما بارها او را دیده ایم، اکنون توسط دستگاه نظارتی بازداشت شده است در این مورد توضیح دهید.

وی افزود: حراست شهرداری می تواند یک روز وقت بگذارد و بررسی کند که پرونده ها به کدام شرکت های خصوصی ارسال می شود اما متاسفانه تا الان کاری نکرده است.

ذاکری گفت: در مورد کاشت درخت نیز امکان خریداری درخت و کاشت در آنجا وجود داشت و دلایلی که اوردید قابل قبول نیست. افکار عمومی و اعضای شورا قضاوت خواهند کرد.البته چند تذکر دیگر به صورت کتبی به آقای رمضانپور ارایه می دهم.

در هیچ کجای قانون نیامده که نمی توانم به شهردار پول قرض بدهم

حامد عبدالهی به عنوان موافق حرفهای شهردار رشت گفت: بحث سوال و پاسخ حق مسلم شورا است. از ابتدای شورا این اختلاف نظر در مورد شهردار وجود داشت که خدا مادر آقای علوی را بیامورزد که در دو سال اول نگذاشت اختلافات زیاد شود و سال سوم نیز به همین گونه بود  اما در سال چهارم از همان روز اول با نفاق و نحوه چیدمان در هیات رییسه کاملا مشخص بود که طرح سوال از اول کار مطرح خواهد شد.

وی یادآور شد: به طور مثال آقای عاقل منش از نظارت بر سازمان فرهنگی ورزشی حذف می شود و تنها بانوی شورا نیز در کمیسیون فرهنگی استفاده نشده و این همه به ریاست آقای رمضانپور برمی‎گردد!

عبدالهی در مورد پرداخت حدود ۹۰۰ میلیون تومان به شهردار رشت نیز گفت: هیچ کجای قانون عنوان نشده است که عضو شورا نمی‌تواند به شهردارقرض بدهد آقای جذب یک همایش در تالار بنده گرفته و تا الان یک ریال هم پرداخت نکرده ایا این هم تعارض منافع است ؟

رمضانپور: نمی توانم دیکتاتور باشم

رمضانپور نرگسی رئیس شورا در پاسخ به حرفهای عبدالهی گفت: بنده آبروی ۴۰ ساله خود را برای شهردار شدن شما و آقای جذب گذاشتم و الانم از شما ممنونم که اینگونه از بنده حمایت کردید!

وی گفت:بنده رییس شورا هستم و دیکتاتوری نمی توانم عمل کنم. اینجا خانه ملت است و طرح سوال حق اعضای شورا است.

جذب: از روزی که حاج محمدی آمده، شان رشت پایین آمده است

حجت جذب در مورد پاسخ های داده شده شهردار گفت: بنده قانع نشدم.جواب های ایشان سطحی است و از زمانی که ایشان آمده اند، شان رشت به مراتب پایین تر آمده است. زیرا شهردار تا الان عملکردی نداشته و اگر قرارگاه خاتم نبود هیچ چیزی نداشتند.

وی در مورد حرفهای عبدالهی نیز گفت: این همایش شخصی نبوده و همایش شورا بود و بخشی از آن را اقای نصرتی شهردار وقت و نیمی دیگر را بودجه شورای شهرستان قرار بود پرداخت کنند.

علوی دیگر عضو شورا گفت: شهادت می دهم تنها کسی که مانع شده که طرح سوال عقب بیفتد اقای رمضانپور بود. آقای حاج محمدی عنوان کردند که در زمان سرپرستی حقوق ها به موقع پرداخت نمی شد این کذب محض است و حقوق ها کاملا پرداخت می شد.

حاج محمدی در پاسخ به علوی گفت: تمام صورت وضعیت ها در شهرداری موجود است. لطفا عینک بدبینی را کنار بگذارید و خوش بین باشید، کارای زیادی به خصوص در سراوان انجام شده است.

Share