ارتش به وعده خود عمل کرد؛

افتتاح اورژانس بیمارستان فومن با حضور فرمانده نیروی زمینی ارتش

طرح توسعه و بهسازی بخش اورژانس بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) شهرستان فومن با حضور استاندار گیلان و فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران افتتاح شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا صبح امروز (شنبه) با حضور امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و ارسلان زارع استاندار گیلان، اورژانس بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) شهرستان فومن به همت نزاجا و با هزینه پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

در طرح توسعه و بهسازی اورژانس بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) فومن، ظرفیت تعداد تخت‌های این بخش از ۹ به  ۱۸ عدد، وسعت آن از ۴۸۰ به ۶۳۰ مترمربع و اتاق عمل سرپایی از یک به دو افزایش پیدا کرده است.

ارتقای زیرساخت‌های حوزه سلامت رویکرد جدید نزاجا

امیر کیومرث حیدری-فرمانده نیروی زمینی ارتش نیز در حاشیه بهره‌برداری از بخش اورژانس بیمارستان فومن، اظهار کرد: نیروی زمینی ارتش تلاش می‌کند تا زیرساخت‌های حوزه سلامت را ارتقا ببخشد و بهسازی مرکز سلامت شهر ماکلوان نیز ازاین‌دست سیاست‌ها بوده است.

وی با بیان اینکه ارتش در خدمت مردم است و همیشه در کنارشان خواهد ماند، افزود: قرار شده نیازمندی‌های حوزه سلامت و سایر بخش‌های شهرستان فومن به ارتش اعلام شود و ما نیز در حد توان در خدمت مردم و کادر سلامت باشیم.

فرمانده نزاجا از اهتمام ویژه ارتش در جهت رفع محرومیت‌ها از چهره کشور به‌ویژه در بخش سلامت خبر داد و گفت: در حال حاضر MRI، CT اسکن و محلی برای نصب این دستگاه‌ها ازجمله نیازمندی‌های شهرستان فومن هست و این نیازمندی‌ها در آینده نزدیک در اختیار حوزه سلامت فومن قرار خواهد گرفت.

دکتر ارسلان سالاری- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حاشیه افتتاح بخش اورژانس بیمارستان فومن در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان گیلان با لحاظ توسعه زیرساخت‌های بهداشت و درمان از متوسط کشوری بسیار عقب‌مانده و علیرغم تلاش‌های صورت گرفته همچنان با متوسط نُرم کشوری فاصله دارد.

دبیر ستاد مدیریت کرونا استان گیلان مساعدت‌های سازمان برنامه‌وبودجه و وزارت بهداشت بخش قابل‌توجه بوده، افزود: همچنان جبران کمبودها حضور همه دستگاه‌ها و نهادها ازجمله ارتش را می‌طلبد.

وی با اشاره به کمبود زیرساخت‌های درمان در دو شهرستان شفت و فومن، گفت: زیرساخت‌های حوزه سلامت شهرستان‌های فومن و شفت به‌ویژه در بخش درمان بسیار عقب‌تر از متوسط آن در استان است و باید همه در این زمینه کمک کنند تا مردم رنج کمتری را حس کنند.

Share