امام جمعه خمام با انتقاد از حضور مسافران در گیلان؛

از ارائه خدمات به مسافران غیربومی پرهیز شود | چگونه است که تنها به توصیه اکتفا می شود!

با وجود اینکه استان ما در وضعیت قرمز قرار گرفته است و برخی از استان های همجوار ما نیز از ورود مسافران غیربومی مانع می شوند ولی در استان گیلان، تنها به توصیه اکتفا می شود!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت‌الاسلام «حامد اسدالله‌زاده» در خطبه های نماز جمعه گفت: ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله علیه السلام و تاسوعا و عاشورای حسینی را محضر صاحب عزای واقعی عالم حضرت بقیه الله الأعظم و همه عزاداران و مشتاقان سیدالشهدا تسلیت عرض می کنم، جزاکم الله خیرالدنیا و الأخره بمصاب الحسین علیه السلام.
امام جمعه بخش خمام افزود: در دیدار ویدئو کنفرانسی که هفته گذشته رهبر معظم انقلاب با هیئت دولت داشتند، حضرت آقا فرمودند که «دولت از فرصت یکساله در قالب «سه صد روز» و یک ۶۵ روز برای تکمیل، ترمیم و تصحیح اقدامات هفت ساله خود اقدام کند.
وی یادآور شد: هم مردم انتظار دارند و هم مطالبه رهبری از دولت محترم این است که در سال پایانی، دولت همه تلاشش را برای رفع موانع تولید انجام دهد. کما اینکه انتظار مردم خمام هم این است که دولت محترم در این سال پایانی تکلیف شهرستان شدن خمام را مشخص کند و این میراث دولت¬ها را به دولت بعد به ارث نگذارد.
اسدالله زاده اظهار داشت: البته همه گروه ها و احزاب هم می بایست با رعایت مصالح ملی، اگر قرار است دفاعی از عملکرد دولت داشته باشند، دفاع واقع بینانه و به دور از بزرگ نمایی های کاذب باشد و البته اگر قرار است نقدی هم از عملکرد دولت صورت پذیرد، اقتضای مصالح ملی را رعایت کنند و نقد منصفانه و از سر خیرخواهی می بایست باشد.
وی گفت: جا دارد از همه عزاداران و هیئت های عزاداری و مساجد و حسینیه هایی که با رعایت دستورالعمل های بهداشتی روضه عزای سیدالشهدا را تعطیل نکردند و با شور و حرارت هرچه بیشتر به اقامه عزای اباعبدالله (ع) پرداختند صمیمانه تشکر کنم. مخصوصا از هیئت های عزاداری شهر خمام که امسال وحدتی مثال زدنی را به نمایش گذاشتند صمیمانه تشکر می کنم و بر بازوان غیرتمندشان بوسه می زنم.
امام جمعه خمام گفت: هر چند گله های هیئت های عزاداری از ستاد کرونا برای عدم ابلاغ به موقع دستورالعمل ها کاملا منطقی و به حق بوده است و همچنین نقد کارشناسان نسبت به میزان سخت گیری ها در دستورالعمل های ابلاغی به نظر می¬رسد منطقی و قابل ملاحظه است ولی به تأسی از مقام معظم رهبری، تبعیت هیئت های عزاداری در رعایت دستورالعمل ها بسیار مثال زدنی و زیبا بود.انتظار می رود ستاد ملی کرونا و همچنین ستاد استانی نیز در سایر تجمعات ورود سختگیرانه تری داشته باشند و برای محافظت از سلامت و بهداشت مردم مسامحه و اهمال کاری صورت نگیرد.
اسدالله زاده با بیان اینکه مردم ما هنوز داغدار شهیدان سلامت و عزیزانشان هستند، افزود: این انتظار را دارند که به دور از ملاحظات غیرمرتبط با حوزه بهداشت، نسبت به تجمعاتی که این روزها در استانمان شاهدش هستیم، اقدام عملی انجام دهند. چگونه است که در همان ایامی که مساجد و هیئت های عزاداری ملزم به رعایت قوانین می شوند، در تفرجگاه ها و پارک ها و ساحل ها ستاد استانی مبارزه با کرونا ورود جدی ندارد! با وجود اینکه استان ما در وضعیت قرمز قرار گرفته است و برخی از استان های همجوار ما نیز از ورود مسافران غیربومی مانع می شوند ولی در استان گیلان، تنها به توصیه اکتفا می شود!
امام جمعه خمام تصریح کرد: هر چند گیلانی ها نشان داده اند که میهمان نواز و خون گرم در پذیرایی از میهمان هستند ولی خواهش بنده از همه همشهریان این است به احترام نفس های شهدایی که در ماه های گذشته از نفس ایستاد تا سلامت را برای مردمشان هدیه کنند، برای رعایت سلامت خودشان و همچنین مسافران غیر بومی از پذیرش و پذیرایی و خدمات دادن به مسافران غیربومی پرهیز کنید.
وی در پایان گفت: ان شاء الله با دعای امام حسین (ع) و به برکت هیئت های عزای امام حسین (ع) به زودی شاهد از بین رفتن این ویروس منحوس و سلامتی همه مردم عزیز کشورمان باشیم.

Share