فرماندار رشت تاکید کرد؛

ابنیه قدیمی رشت مرمت و بازسازی می‌شوند|به صورت بهینه از ظرفیت های موجود استفاده کنیم

فرماندار رشت با تاکید بر لزوم برنامه ریزی جهت حفظ و احیای آثار و ابنیه تاریخی شهر رشت، تصریح کرد: باید به صورت بهینه از ظرفیت های ارزشمند فرهنگی و تاریخی جهت توسعه صنعت گردشگری شهرستان بهره ببریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، علی فتح اللهی در حاشیه بازدید از اماکن و ابنیه قدیمی و تاریخی رشت با بیان اینکه انتقال تمدن غنی گذشتکان به آیندگان یکی از مهم ترین دغدغه امروز جامعه است، اظهار داشت: غنای فرهنگی و تمدن کهن استان گیلان و شهرستان رشت بر کسی پوشیده نیست و باید قدردان این ثروت هنگفت فرهنگی باشیم.

وی ادامه داد: امروزه بسیاری از کشورها با جعل هویت و تاریخ به دنبال جذب گردشگر هستند و در چنین شرایطی، ما باید از این ظرفیت های ارزشمند تاریخی و فرهنگی که در شهرستان داریم به بهترین نحو بهره ببریم.

فرماندار شهرستان رشت ابنیه و اماکن تاریخی شهرستان رشت را میراثی ارزشمند برای مردم شهرستان، استان و حتی کشور دانست و افزود: مرمت و بازسازی ابنیه قدیمی علاوه بر اینکه می تواند عامل پیوند انسان ها با رگ و ریشه و اندیشه گذشتگان باشد، به عنوان یک جاذبه ارزشمند برای گردشگران می تواند زمینه رونق صنعت گردشگری در سطح شهرستان را فراهم کند.

وی در ادامه افزود: باید با برگزاری نشست های تخصصی بتوانیم به صورت بهینه از ظرفیت های موجود استفاده شود و اعتبار لازم را برای این امر تخصیص دهیم.
بازدید خانه قدیری، خانه ابریشمی، خانه حنانی، موزه میراث فرهنگی رشت و ابنیه تاریخی میدان شهرداری رشت از جمله برنامه های امروز فرماندار رشت در حوزه احیا و مرمت ابنیه و آثار تاریخی شهر رشت بود.

Share