آیت الله فلاحتی مطرح کرد:

ائمه جمعه، جوانان را انقلابی تربیت کنند|انقلاب را باید مقدسانه به نسل آینده بسپاریم

نماینده ولی فقیه در گیلان به فعالیت اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان از سال های گذشته در کشور اشاره کرد و گفت: خروجی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان باید در پایگاه الهی یعنی مسجد تبلور پیدا کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت الله رسول فلاحتی امروز در گردهمایی ائمه جمعه و مسئولان اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان که به صورت ویدئوکنفرانسی با رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور برگزار شد با تاکید بر توجه به نسل نوجوان و جوان اظهار کرد: عقل، عرف و شرع حکم می کند برای تمدن سازی نوین اسلامی به دانش آموزان توجه ویژه ای داشته باشیم.

وی به تلاش ائمه جمعه در آماده سازی سازوکارهای مناسب در تربیت نسل در تراز انقلاب اشاره کرد و افزود: تمام فعالیت های تربیتی باید منجر به تربیت نسل صالح شود.

امام جمعه رشت با بیان اینکه ائمه جمعه هدایتگر بخش های عظیمی از مردم هستند، تصریح کرد: مردم نگاه ویژه ای به عالمان دین دارند بنابراین گفتار و رفتار ائمه جمعه در جامعه اثرگذار است.

آیت الله فلاحتی، تلاش ائمه جمعه در عرصه های اجتماعی را جهاد خواند و بیان کرد: انسان باید خود را مجاهدانه آماده کند تا بتواند کار جهادی انجام دهد و این جهاد بالاتر از نبرد میدان جنگ است و ائمه جمعه و علمای دین باید از این میدان پیروز بیرون آیند.

وی بر مواظبت همیشگی ائمه جمعه تاکید کرد و گفت: ائمه جمعه باید به خروجی فعالیت های خود توجه داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به فعالیت اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان از سال های گذشته در کشور، خاطرنشان کرد: خروجی تشکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان باید در پایگاه الهی یعنی مسجد تبلور پیدا کند.

آیت الله فلاحتی حضور جوانان و نوجوانان در مساجد را حائز اهمیت ذکر کرد و یادآور شد: با توجه به ابزارهای دشمن برای به انجراف کشاندن جوانان، انتظار داریم ائمه جمعه در زمینه فکری جوانان راهکارهای لازم را ارائه دهند.

وی با تاکید براینکه ائمه جمعه و تشکل انجمن های اسلامی دانش آموزان باید نوجوانان و جوانان را با مساجد آشنا کنند، اظهار کرد: ارائه راهکارها و انتقال تجربه ها برای حضور نوجوانان و جوانان در مساجد بسیار مهم است.

امام جمعه رشت، تربیت انسان های صالح در تمدن سازی نوین اسلامی را مهم عنوان کرد و افزود: بزرگ ترین نیاز جامعه امروز وجود منابع انسانی با ظرفیت کامل که مجاهدانه در راه انقلاب و ارزش های آن تلاش کنند، است.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه مدیران آینده جامعه باید از اکنون تربیت شوند، تصریح کرد: نیازمند مدیران توانمند در عرصه های مختلف جامعه در راستای تمدن سازی نوین اسلامی هستیم.

وی، خواستار تعامل ائمه جمعه با نوجوانان و جوانان شد و بیان کرد: ائمه جمعه تمام عرصه های سبک زندگی اسلامی را به دانش آموزان آموزش دهند و نوجوانان و جوانان را انقلابی تربیت کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، دنیای امروز را متاثر از انقلاب اسلامی عنوان کرد و یادآور شد: انقلاب اسلامی محصول تلاش انبیای الهی بوده و مردم را متاثر از دین کرده است.

آیت الله فلاحتی با تاکید بر آشنایی جوانان با فرهنگ انقلاب توسط ائمه جمعه، خاطرنشان کرد: ما وارث خون شهدا هستیم و باید انقلاب مقدس اسلامی را باید مقدسانه به نسل آینده بسپاریم.

اعلام آمادگی تشکیل کارگروه آسیب های اجتماعی و هیات اندیشه ورز

محمد لطیفی مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان گیلان در گردهمایی سراسری ائمه جمعه و مسئولین اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان این استان با اشاره به تاکیدات حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در خصوص فعالیت های این تشکیلات گفت: تربیت در این تشکل با تکیه بر زبده یابی و نخبه پروری صورت می پذیرد که موجب تضمین آینده نظام و تحقق تمدن‌سازی نوین اسلامی مدنظر رهبری و آرزوهای نظام خواهد شد.

مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گیلان، در این گردهمایی عنوان کرد: در مسیر رشد و تعالی دانش آموز طراز انقلاب با توجه به استقلال تعریف شده در قانون برای این تشکل، تنها مامن و پناهگاه برای نوجوانان انجمنی چتر ولایت فقیه است که در شهرستان ها امام جمعه چه در حوزه پشتیبانی معنوی و محتوایی و حتی در حوزه مادی هر کجا که حامی انجمنی ها بوده اند نتایج شگرفی حاصل شده است.

لطیفی با بیان اینکه یکی از چندین توصیه های مقام معظم رهبری آشناسازی نسل های جدید با اسطوره های ملی میهنی است، خاطرنشان کرد: آشنایی نوجوانان مان با قهرمانان شهر و استان مان همچون شهید میرزاکوچک جنگلی، عالم ربانی ایت الله بهجت، شهدایی همچون بابک نوری و حامد

کوچک زاده‌ها که زندگی شان از جهات مختلف دارای یک سیر تربیتی است می تواند در ایجاد روحیه مقاومت و انگیزه بسیار موثر باشد.‌

وی با اعلام آمادگی تشکیل کارگروه آسیب های اجتماعی و هیات اندیشه ورز، تصریح کرد: یکی از رسالت های خطیر متولیان امر فرهنگی، بررسی مشکلات نوجوانان و ارائه راهکار به منظور رفع مشکلات به صورت جدی و با برنامه ریزی مدون و هدفمند است.

مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گیلان با اشاره به اهمیت تعمیق ارتباط نسل نوجوان و جوان با ائمه جمعه و روحانیت، گفت: پشتیبانی همه جانبه ائمه جمعه از این تشکل و اعضای آن، تعامل و اعلام نظر در شناسایی نیروهای توانمند و با دغدغه برای تصدی مسئولیت اتحادیه در شهرستان ها و مناطق استات، راه اندازی اتحادیه در مناطقی که تا کنون فعال نشده اند و عضویت مسئولین اتحادیه شهرستانی در ستادهای نماز جمعه از موضوعات مهمی است که در تحقق این موضوع بسیار حائز اهمیت است.

لطیفی، خواستار شکل گیری قرارگاه ثابت دانش آموزان دختر و پسر به صورت هر ۴۵ روز یکبار با محور امام جمعه هر شهرستان شد و افزود: تشکیل کارگروه امین دانش آموزی با حضور دانش آموزان منتخب انجمن های اسلامی شهرستان ها و جلسات منظم با ائمه محترم جمعه مدنظر می باشد.

 

Share