با حضور نوبخت و جمعی از مسئولان؛

آغاز عملیات اجرایی چهاربانده شدن جاده پیربازار به ضیابر+تصاویر

صبح امروز عملیات اجرایی بهسازی و چهاربانده شدن جاده پیربازار به ضیابر با حضور دکتر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مسئولین استانی آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، صبح امروز عملیات اجرایی بهسازی و چهاربانده شدن جاده پیربازار به ضیابر با حضور دکتر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مسئولین استانی آغاز شد.
پس از پیگیری های طولانی مدت سید کاظم دلخوش نماینده صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی، عملیات بهسازی محور خمام-پیربازار-ضیابر به طول بیش از ۳۲ کیلومتر آغاز شد.
در این مراسم سید کاظم دلخوش ضمن قدردانی از همراهی نمایندگان و مسئولان دولت در اجرایی شدن این پروژه، از حضور یکایک مسئولان حاضر در این مراسم نیز تشکر کرد.
نماینده ادوار هفتم، هشتم، دهم و یازدهم مجلس با اشاره به اقدامات زیربنایی صورت گرفته در شهرستان صومعه سرا بیان داشت: با کمک دکتر نوبخت و همراهی استاندار و به ویژه معاون عمرانی استاندار در بحث ساماندهی رودخانه ها، کارها به خوبی در حال پیگیری است و اگر هر شهرستان یک بیل دکل بلند داشته باشد مشکلی در زمینه ساماندهی رودخانه ها و جلوگیری از سیل در گیلان وجود نخواهد داشت.
وی با بیان اینکه کشاورزان امسال آسیب جدی تری دیده اند بر ضرورت حمایت از این قشر تاکید کرد و افزود: ۴۰ تا ۴۵ درصد محصولات کشاورزی آسیب دیده است و قیمت نهاده های کشاورزی نیز ۵ تا ۶ برابر افزایش یافته است و در این شرایط پرداخت ۱۰ تا ۱۲ درصد خسارت مشکلات را رفع نمی کند.
دلخوش در خصوص پروژه چهاربانده شدن جاده خمام-پیربازار-ضیابر با اشاره به پیگیری های صورت گرفته از سال ۹۶، تصریح کرد: اجرای این پروژه نیازمند جابجایی بیش از ۱۰۰۰ تیربرق و خط لوله گاز است.
عضو مجمع نمایندگان گیلان اظهار داشت: فاز نخست در محدوده نوخاله اجرا می شود و اگر فاز بعدی پروژه به طور همزمان از سمت خمام آغاز شود دغدغه اجرای پروژه در موعد مقرر رفع می گردد.
نماینده صومعه سرا همچنین پیشرفت راه آهن و ریل قطار را از جمله اقدامات خوب انجام شده در گیلان دانست و از زحمات و حمایت های دکتر نوبخت از تمامی نمایندگان گیلان قدردانی کرد.
ماکان پدرام مدیر کل راه و شهرسازی گیلان نیز با اعلام اینکه کل پروژه به طول ۳۲ کیلومتر اجرا خواهد شد اظهار داشت: طول قطعه اول در حدفاصل پیربازار تا نوخاله، افزون بر هفت و نیم کیلومتر است.
برای اجرای فاز نخست این پروژه افزون بر ۱۹۱ میلیارد ریال پیش بینی شده و اعتبار ابلاغی اجرای آن در سال جاری ۴۰ میلیارد ریال است. همچنین اعتبار کل پروژه ۲۹۴ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است که با توجه به مستقل بودن پروژه و پیگیری های ویژه، در صورت نیاز مبالغ تخصیص یافته قابلیت افزایش دارند.
پیش بینی می شود این پروژه در مدت دو سال به بهره برداری برسد.
احمد دنیامالی نماینده بندر انزلی، جبار کوچکی نژاد و محمدرضا احمدی نمایندگان رشت، حسن محمدیاری نماینده تالش، ارسلان زارع استاندار گیلان، سید جلال سید محمدی فرماندار صومعه سرا، اوسط مقدم معاون عمرانی استاندار، فرزام صفت معاون اقتصادی استاندار، کیوان محمدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان، اکبرزاده مدیر کل بنیادمسکن گیلان و مهرداد لاهوتی مشاور دکتر نوبخت از دیگر چهره های حاضر در این مراسم بودند.
تصاویری از آغاز عملیات اجرایی چهاربانده شدن جاده پیربازار به ضیابر را در ادامه مشاهده می کنید:

Share