گامی بلند در فعال سازی کریدور شمال_جنوب؛

آغاز ریل گذاری پروژه بزرگ اتصال ریل به منطقه آزاد انزلی

گام های نهایی اتصال ریلی خلیج فارس به دریای خزر با ریل گذاری راه آهن رشت – کاسپین – انزلی صبح امروز (پنجشنبه) با حضور رییس سازمان برنامه و بودجه و استاندار گیلان برداشته شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، در ادامه برنامه های دومین روز سفر رییس سازمان برنامه و بودجه به گیلان؛ با حضور دکتر نوبخت و دکتر زارع استاندار گام های نهایی اتصال ریلی خلیج فارس به دریای خزر با ریل گذاری راه آهن رشت – کاسپین – انزلی به طول ۴۰ کیلومتر برداشته شد.
عملیات زیرسازی پروژه در سه قطعه انجام شده و هم اکنون عملیات ریل گذاری آن با اعتباری افزون بر چهارهزار و ۲۵میلیارد ریال صورت می گیرد.
راه آهن رشت – کاسپین- انزلی به عنوان بخشی از طرح راه آهن قزوین – رشت انزلی است که عملیات اجرایی آن از محل اعتبارات عمرانی ملی شروع شده و با اتمام طرح، مرکز استان گیلان به منطقه آزاد کاسپین متصل می شود.
اجرای این پروژه علاوه بر اهمیت در حمل و نقل داخلی، بار و مسافر استان گیلان؛ از نظر ایجاد یک کریدور ریلی جدید برای صادرات و واردات کشور و همچنین ترانزیت کالا از مناطق شمالی کشور به خلیج فارس، آب‌های آزاد بین‌المللی و دیگر کشورهای همسایه ایران نیز بسیار مهم است.

 

Share