۷ تا از بهترین شهرهای توریستی خاورمیانه

شهرهای زیبایی در خاورمیانه وجود دارند که هر یک می‌توانند گزینه‌هایی مناسب برای بسیاری از گردشگران اروپایی، آمریکایی و شرق آسیایی باشند.

خاورمیانه به‌سبب اهمیت ژئوپولیتیکی که دارد در طی بیش از ۲ هزار سال اخیر نقشی مهم در تاریخ و تمدن جهان ایفا کرده و همچنین در دهه‌های اخیر محل نزاع‌های ایدئولوژی‌های گوناگون بوده‌است. همین‌ها موجب شده که غربی‌ها و البته شرقی‌ها مقداری از آمدن به خاورمیانه هراس داشته باشند، با این حال شهرهای زیبایی در خاورمیانه وجود دارند که هر یک می‌توانند گزینه‌هایی مناسب برای بسیاری از گردشگران اروپایی، آمریکایی و شرق آسیایی باشند. ۷ تا از شهرهای توریستی خاورمیانه را با هم در ادامه خواهیم دید.

شهرهای توریستی خاورمیانه

۱- دبی

بدون‌تردید دبی پربازدیدترین و محبوب‌ترین شهر از میان شهرهای توریستی خاورمیانه است. دبی یکی از امیرنشین‌های امارات است و در دهه‌های اخیر با پیشرفت‌های چشم‌گیری که داشته به یکی از مدرن‌ترین شهرهای جهان تبدیل شده‌است. برج عرب، برج خلیفه، مرکز خرید دبی مال، مرکز خرید دبی مارینا مال، منطقه‌ی تفریحی دبی مارینا، منطقه‌ی تفریحی ساحل جمیرا، باغ گل معجزه و دهه‌های جاذبه‌ی گردشگری دیگر از جمله محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری دبی هستند. همچنین این شهر بزرگ از مراکز خرید لوکس و البته هتل‌هایی بسیار لوکس هم برخوردار است و خلاصه آن‌که تمامی امکانات لازم برای گردشگران را در خود دارد.

دبی

۲- مسقط

مسقط پایتخت کشور عمان و یکی دیگر از بهترین شهرهای توریستی خاورمیانه است. این شهر نیز بسیار زیباست و سالانه گردشگران زیادی را به خود می‌خوانَد، خصوصاً به دلیل آن‌که عمان از معدود کشورهای خاورمیانه است که چندان تنش سیاسی در آن‌ها وجود ندارد. مسقط در شمال کشور عمان قرار دارد و از چندین جاذبه‌ی گردشگری برخوردار است، از جمله خانه‌ی سلطنتی اپرا، مسجد سلطان قابوس، کاخ سلطنتی یا کاخ العلم، قلعه‌ی جلالی و موزه‌ی ملی عمان. چند مرکز خرید لوکس هم در آن هستند. در ضمن مسقط شهری ساحلی است و چندین ساحل در آن برای تجربه‌ی تفریحات ساحلی در دسترس هستند. مشهورترین ساحل مسقط ساحل القرم [Al Qurum Beach]  است.

مسقط

۳- ریاض

ریاض پایتخت عربستان و پیشرفته‌ترین شهر این کشور است. از آن‌جا که عربستان رابطه‌ی خوبی با غربی‌ها دارد، سالانه گردشگران اروپایی و آمریکایی زیادی به این کشور سفر می‌کنند. برج المملکه که یکی از مرتفع‌ترین آسمان‌خراش‌های جهان است در همین شهر ریاض قرار دارد. چندین شرکت اروپایی و آمریکایی هم در ریاض شعبه دارند و خلاصه شهر ریاض شهری پیشرفته و پر از جاذبه‌های گردشگری شهری است. مراکز خرید زیادی هم در این شهر فعال هستند.

ریاض

۴- دوحه

دوحه پایتخت قطر شهری ساحلی‌ست و تا همین ۱۰۰ سال پیش یک روستای ماهیگیری بود. این شهر هم همچون دبی در دهه‌های اخیر پیشرفت‌های بسیار زیادی کرده و حتی قرار است در سال ۲۰۲۲ میزبان جام جهانی فوتبال باشد!
دوحه هم جاذبه‌های گردشگری زیادی دارد و همچنین به‌سبب ساحلی‌بودن‌اش امکان تجربه‌ی تفریحات ساحلی در آن به‌خوبی فراهم است. در ضمن دوحه را با نام «بهشت خریداران» می‌شناسند. ده‌ها مرکز خرید لوکس و مدرن و البته مراکز خرید محلی در دوحه وجود دارند که امکان خرید انواع اجناس با قیمت‌های مختلف در آن‌ها فراهم است. نکته‌ی دیگر آن‌که یک موزه‌ی مشهور در دوحه وجود دارد که با نام موزه‌ی هنر اسلامی شناخته می‌شود. این موزه از بزرگ‌ترین مجتمع‌های فرهنگی اسلامی در کل جهان است.

دوحه

۵- اصفهان

اصفهان هم از بهترین شهرهای توریستی خاورمیانه است. اصفهان به‌واسطه‌ی شکوه و اعتباری که در دوران صفویان داشته پر است از جاذبه‌های گردشگری تاریخی. این شهر همچنین شهری مهم در نزد فرهنگ تشیع است و از این بابت نیز رونق فراوانی دارد.
پل خواجو، سی و سه پل، زاینده رود، مسجد امام، میدان نقش جهان، عالی قاپو و کلی جاذبه‌ی گردشگری دیگر از مکان‌های محبوب اصفهان در نزد گردشگران اند. در ضمن اصفهان هم مراکز خرید بزرگ و لوکسی دارد. به‌عنوان مثال سیتی‌سنتر اصفهان از بزرگ‌ترین مراکز خرید جهان است.

اصفهان

۶- شیراز

شیراز هم از بهترین شهرهای توریستی خاورمیانه است و جاذبه‌های گردشگری زیادی دارد. سعدیه، حافظیه، بازار وکیل، ارگ کریم خان، تخت جمشید، دروازه قرآن، باغ نارنجستان قوام، باغ دلگشا، باغ عفیف‌اباد، حمام وکیل، مسجد نصیرالملک و نقش رستم از جمله جاذبه‌های گردشگری تاریخی شیراز هستند.
اطراف شیراز نیز بسیار زیباست و چندین مکان برای لذت‌بردن از طبیعت در آن وجود دارند. ضمناً شیراز نیز چندین مرکز خرید بزرگ و لوکس دارد و فضا برای خرید هم در این شهر به‌خوبی مهیاست. در کل شیراز شهری‌ست که واقعاً می‌تواند تا حد زیادی با برخی از شهرهای توریستی جهان رقابت کند و شاید بهتر باشد گردشگران ایرانی‌ای که تا کنون به شیراز نرفته‌اند، به‌جای رفتن به شهرهای ترکیه سری به شیراز بزنند.

شیراز

۷- پترا

پترا شهری باستانی در کشور اردن است و یکی از عجیب‌ترین مناطق جهان است. این شهر همچنین کاندید شده بود که یکی از عجایب هفتگانه‌ی جدید جهان شناخته شود و این‌چنین هم شد و اکنون به‌عنوان یکی از عجایب هفتگانه‌ی جدید جهان شناخته می‌شود. پترا را با نام «شهر سرخ» هم می‌شناسند. این شهر زیبا در حدود قرن چهارم قبل از میلاد محل زندگی نبطی‌ها بوده و سازه‌هایی با معماری‌های بسیار زیبا و البته عجیب دارد.
بازدید از سازه‌هایی با معماری‌ زیبا، شترسواری، تماشای غروب خورشید در دل منطقه‌ای تاریخی، اسب‌سواری و همچنین نوشیدنِ نوشیدنی در قدیمی‌ترین «بار» جهان از جمله تفریحاتی هستند که گردشگران می‌توانند در شهر پترا در اردن تجربه کنند.

پترا

سخن پایانی

خاورمیانه نقطه‌ی اوج تاریخ جهان و یکی از حساس‌ترین منطقه‌های دنیا است. با این حال چندین شهر زیبا در این منطقه وجود دارند که مقاصدی مناسب برای گردشگران خارجی هستند. با هم مروری بر ۷ تا از شهرهای توریستی خاورمیانه داشتیم. قطعاً چنان‌چه تجربه‌ای از گردش در این شهرها دارید، بسیار کمک‌کننده خواهد بود اگر تجربه‌تان را با ما و کاربران در میان بگذارید.

هم‌چنین اگر کسب‌وکاری دارید که مرتبط با خدمات تور و گردشگری هست و یا خدمات اخذ ویزا و یا روادید انجام می‌دهید و یا هر نوع کسب‌وکار دیگری دارید که نیاز به تبلیغات در فضای مجازی دارد، می‌تواند از راگهی استفاده کنید تا آگهی شما بصورت رایگان منتشر شود. شما بابت تبلیغات و درج آگهی در راگهی هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنید و فقط برای خدمات ویژه آن یعنی نردبان‌کردن و ویژه‌کردن آگهی هزینه‌ای دریافت می‌شود.

Share