نماینده رودسر و املش در گفتگو با دیارمیرزا؛

۵۰۰ هکتار از جنگلهای املش را به لنگرود واگذار کردند | باید به خواسته مردم لات لیل رسیدگی شود

صفری با بیان اینکه طی سالهای گذشته شاهد دست اندازی به حوزه جغرافیایی املش بودیم، گفت: طی ۲ سال گذشته حدود ۵۰۰ هکتار از جنگلهای املش به لنگرود واگذار شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اظهارات حجت الاسلام محمد صفری نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی در گفتگوی ویژه شبکه باران، پیرامون الحاق دهستان لات لیل به شهرستان املش در فضای سیاسی شرق گیلان برخی حواشی را به دنبال داشت تا جایی که حتی پرویز محمدنژاد نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی در این زمینه بیانیه ای صادر کرد(اینجا)

در همین راستا حجت الاسلام صفری در گفتگو با دیارمیرزا با اشاره به حواشی ایجاد شده گفت: تمایلی نداشتم که فعلا به این موضوع پاسخ بدهم و اجازه دادم که برخی سخنان خود را بگویند و دلشان خالی شود تا ما بتوانیم واکنش خوبی به این موضوع نشان دهیم و خیلی هم قائل نیستم که رسانه جولانگاه عده ای در این حوزه شود.

عضو مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه طی سالهای گذشته شاهد دست اندازی به حوزه جغرافیایی املش بودیم و طی ۲ سال گذشته حدود ۵۰۰ هکتار از جنگلهای املش به لنگرود واگذار شد، افزود: حتی در این زمینه خطبه ای نیز در نماز جمعه داشتم که در نهایت به خطبه املش خواری معروف شد.

نماینده رودسر و املش تاکید کرد: شهرستان املش در حال ارائه خدمات به مردم منطقه لات لیل است و مردم آنجا نیز خود را وابسته به شهرستان املش می دانند. دانش آموزان منطقه در مدارس املش، اموات آنها در گلزار شهدای املش دفن می شود و پرونده شهدای آنها نیز در بنیاد شهید املش است و حتی برای خرید به بازار املش می آیند.

صفری بابیان اینکه در شبکه باران گفته ام که این موضوع به منافع و مصالح مردم آن منطقه برمی گردد، افزود: این مردم هستند که باید تشخیص بدهند کدام سمت هستند. از یک جهت خواست مردم است و از جهت دیگر نیز باید به قوانین نگاه کنیم و با آقای محمدنژاد و سایر مسئولان باید نشست مشترک برگزار کنیم تا به خواسته مردم که چندین بار نیز در این زمینه طومار تهیه شده رسیدگی کنیم.

نماینده رودسر و املش با بیان اینکه صرفا در همین اندازه در شبکه باران صحبت کردم تا وارد مسائل حاشیه ای نشوم به دیارمیرزا گفت: در گذشته خبرنگار تلویزیون بک روز اعلام کرد که ما در منطقه هالی دشت املش هستیم و پس از آن به یکباره فردی گفت در منطقه هالی دشت لنگرود که این اقدام صدا و سیما مردم منطقه املش را جریحه دار کرد و من آن خطبه املش خواری را خواندم.

صفری با بیان اینکه احداث پل موقت کیازنیک ۹۹ درصد زحمت مردم و مسئولان املش بوده است، افزود: پل جدید املش نیز بابت پیگیری فرماندار و نماینده املش در حال احداث است و آنها حتی راضی نبودند که زمین را در اختیار ما قرار دهند.

Share