فرمانده انتظامی گیلان خبر داد:

کلاهبرداری به شیوه میوه فروشی سیار در گیلان

سردار ملکی با اشاره به اینکه با تحقیقات گسترده مخفیگاه ۴ متهم دیگر شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند اظهار داشت: متهمان تاکنون به برداشت ۸ میلیارد ریال از حساب ۸۴ نفر اعتراف کرده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرمانده انتظامی استان گیلان از دستگیری افرادی که به عنوان فروشنده دوره‌گرد میوه با کپی کارت بانکی مشتریان به وسیله دستگاه اسکیمر اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب آنها کرده‌اند خبر داد.

سردار عزیزاله ملکی اظهار داشت: در پی ارجاع چند فقره پرونده کلاهبرداری به پلیس فتا شهرستان لنگرود با موضوع برداشت از حساب در حالی که شکات مدعی بودند کارت عابر بانک آنها نزد خودشان است، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا با بررسی پرینت حساب مال باختگان دریافتند که متهم یا متهمان با مبالغ برداشت شده اقدام به خرید از مغازه‌ها کرده‌اند و اغلب برداشت‌ها از یک دستگاه پوز انجام شده است.

فرمانده انتظامی گیلان بیان داشت: با اقدامات فنی صورت گرفته بر روی سوژه‌های مورد نظر در نهایت عامل کلاهبرداری با یک دستگاه خودرو پیکان وانت حین فروش میوه به صورت سیار شناسایی شد.

وی تصریح کرد: متهم دستگیر و در تحقیقات پلیس ابتدا منکر هرگونه جرمی شد اما پس از مواجهه با ادله و مدارک لب به اعتراف گشود و اذعان داشت که با همدستی ۴ نفر به عنوان فروشنده دوره‌گرد میوه در شرق گیلان با کپی کارت بانکی مشتریان به وسیله دستگاه اسکیمر اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب آنها کرده‌اند.

سردار ملکی با اشاره به اینکه با تحقیقات گسترده مخفیگاه ۴ متهم دیگر شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند اظهار داشت: متهمان تاکنون به برداشت ۸ میلیارد ریال از حساب ۸۴ نفر اعتراف کرده‌اند.

این مقام ارشد انتظامی استان از کشف ۲ دستگاه اسکیمر، ۳۵ عدد کارت کپی شده و یک دستگاه پوز سیار در بازرسی از محل اختفاء متهمان خبر داد و گفت: متهمان با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

وی خاطرنشان کرد: ۱۳ نفر از مال باختگان شناسایی‌ شده‌اند و تلاش برای شناسایی سایر شکات ادامه دارد.

فرمانده انتظامی استان گیلان در پایان با اعلام اینکه شهروندانی که به این صورت از آنها کلاهبرداری شده می‌توانند به پلیس فتا استان و یا شهر خود مراجعه کنند، افزود: رمز کارت‌های عابر بانک برای حفاظت از حساب و اطلاعات افراد بوده و باید با هوشیاری از افشای آن خودداری کرد.

Share