جایزه 10 میلیون دلاری انتخاباتی کاخ سفید!

پیامکی از واشنگتن به مردم ایران و روسیه؛ اطلاعات بدهید، پول بگیرید!

مسئله مداخله خارجی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا همواره یکی از موارد مناقشه برانگیز این کشور بوده است و در همین راستا کاندیدای جمهوری خواه و دموکرات یکدیگر را به کسب حمایت خارجی برای پیروزی در انتخابات متهم کرده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تابناک، مسئله مداخله خارجی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا همواره یکی از موارد مناقشه برانگیز این کشور بوده است و در همین راستا کاندیدای جمهوری خواه و دموکرات یکدیگر را به کسب حمایت خارجی برای پیروزی در انتخابات متهم کرده اند؛ به گونه ای که در انتخابات سال ۲۰۱۶، دموکرات ها مدعی دخالت روسیه در انتخابات به نفع ترامپ شدند.

جایزه ۱۰ میلیون دلاری انتخاباتی کاخ سفید!
اکنون ترامپ و مقامات کاخ سفید هستند که روسیه، ایران و چین را به دخالت در انتخابات آمریکا به ضرر ترامپ متهم می کنند. به گونه ای که «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا روز گذشته از پرداخت پاداش ۱۰ میلیون دلاری به هرگونه اطلاعاتی که منجر به شناسایی و دستگیری عاملان تحت امر کشورهای خارجی که با هدف مداخله در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ انجام شود، خبر داد.

وزیر خارجه آمریکا در نشستی خبری اعلام کرد: آمریکا برای هر گونه اطلاعاتی که منجر به شناسایی و دستگیری عاملان و مسببان تحت حمایت کشورهای خارجی که از طریق فعالیت‌های غیر قانونی سایبری قصد دخالت در روند انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ این کشور را دارند، تا ۱۰ میلیون دلار پاداش خواهد داد.

پمپئو مدعی شد که این اقدام کاخ سفید در راستای تلاش‌های دولت «دونالد ترامپ» در احیای دموکراسی است.

سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا پیشتر مدعی شدند که روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ به نفع ترامپ و علیه «هیلاری کلینتون» رقیب دموکرات او به ویژه از طریق شبکه‌های اجتماعی مداخله داشته است؛ ادعایی که قاطعانه از سوی مسکو تکذیب و ترامپ را نیز به استهزا گرفت.

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا اگرچه به صورت خاص از هیچ کشوری نام نبرد، اما بر اساس ادعای وی، سرویس‌های اطلاعاتی مسکو و برخی کشورهای مخالف قصد مداخله در انتخابات پیش رو را دارند.

وزارت امور خارجه آمریکا همچنین در بیانیه ای اعلام کرد که از سال ۱۹۸۴ تا کنون بیش از ۱۵۰ میلیون دلار به بیش از ۱۰۰ نفر در جهان در راستای حفظ منافع کاخ سفید پاداش مالی پرداخت شده است.

ارسال پیامک هایی عجیب از واشنگتن به ایران و روسیه!

در همین راستا، اخیرا پیامک هایی از سوی آمریکا بر روی گوشی بسیاری از ایرانیان و روس ها ارسال شده که محتوای آن عجیب و کم سابقه است.

پیامکی با این مضمون: ایالات متحده آمریکا تا ۱۰ میلیون دلار پاداش می دهد؛ پاداش برای اطلاعات در مورد دخالت خارجی در انتخابات آمریکا!

در رابطه با این پیام باید به چند نکته اشاره کرد:

نخست: این پیامک را می توان مصداق جاسوسی آشکار دانست. بدینن جهت که در قبال پرداخت پول به دنبال دستیابی به اطلاعاتی است که ظاهرا خود بدان دسترسی ندارند!

دوم: کاخ سفید با ارسال این پیامک ها و دامن زدن به مسئله دخالت های خارجی در انتخابات آمریکا، از یک سو می خواهد خود را از اتهامات دخالت های خارجی به نفع خود به ویژه ماجرای مداخله روسیه مبرا کند و از طرف دیگر با ارسال این پیامک ها به جوامع داخلی ایران و روسیه، به دنبال اثرگذاری بر جامعه داخلی آمریکا به نفع خود در رقابت های انتخاباتی است.

واکنش روسیه

ماریا زاخارووا روز پنجشنبه درفیس بوک به نقل از سخنان مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در رسانه ها نوشت: آمریکا پاداش نقدی ۱۰ میلیون دلاری برای ارائه اطلاعات در مورد افرادی را پیشنهاد کرده است که در انتخابات آمریکا مداخله می کنند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در ادامه نوشت: آیا به همه این پاداش پرداخت می شود؟

وی افزود: گمان می‌کنم اکنون سایت وزارت خارجه آمریکا از خبرچینیو اعتراض همسایه ها ازیکدیگر پر شده است.

زاخارووا امروز در مطلب فیس بوکی دیگری نوشت: صبح امروز بسیاری از روسها پیام حیرت آوری در گوشی تلفن همراه خود دریافت کردند که در آن گفته شده بود وزارت خارجه آمریکا به اطلاعات در مورد مداخله در انتخابات آمریکا ۱۰ میلیون دلار پاداش پرداخت می کند.

وی افزود: در ادامه پیام لینکی داده شده بود که به سرویس امنیت دیپلماتیک تعلق داشت که به عبارت دیگر سایت سرویس اطلاعاتی است.

زاخارووا نوشت: قضیه از این قرار است که وزارت خارجه آمریکا برنامه ای را به نام پاداش برای عدالت به اجرا درآورده که ماهیت آن هیچ وجه مشترکی با پیام های نیک ندارد. ماهیت آن زشت و ناپسند است زیرا که بر اساس شیوه سازمان های امنیتی آمریکا استوار شده است و در ازای خبرچینی و جاسوسی پاداش دریافت می کنید.

وی با اشاره به سخنان پمپئو درباره پاداش ۱۰ میلیون دلاری گفت: این چه اطلاعاتی درباره مداخله است؟ از چه معیارهای باید پیروی کرد و مهم تر این که بر چه اساسی این برنامه اجرا می شود؟ پاسخی وجود ندارد زیرا بر هیچ معیار و اصول اخلاقی و حقوقی استوار نشده است.

زاخارووا افزود: آنان می خواهند در میدان های دیپلماتیک خود اطلاعات در مورد ادامه مداخله روسیه در انتخابات آمریکا بدست آورند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه به زبان طنز نوشت: آنان (سرویس های آمریکایی) دست مداخله گر کرملین را نیافتند و دادستانان آمریکایی و قاضی های این کشور هیچ موردی برای اثبات مداخله روسیه پیدا نکردند و همینک در بین مردم به جستجو می پردازند و مسائل کاملا واقعی را حل می کنند.

وی ادامه داد: برای یک ثانیه وضعیت متقابل را تصور کنید که وزارت خارجه روسیه بطور مستقیم به شهروندان امریکایی مراجعه می کند و پیشنهاد جمع آوری اطلاعات در مورد مداخله واشنگتن در سیاست داخلی روسیه می کند و برای ارتباط معکوس آدرس سایتی به عنوان مثال سازمان فدرال نگهبانان روسیه را ارائه می کند و سپس از طریق اپراتور تلفن آمریکایی پیامک هایی را می فرستد.

زاخارووا خاطرنشان کرد: سرویس های اطلاعاتی آمریکا با دعوت به ارائه اطلاعات در مورد مداخله در انتخابات آمریکا در ازای پاداش نقدی در واقع بطور آشکار در زندگی ما دخالت می کنند. آیا این چیزی جز یک حمله هیبریدی نیست؟

به طور کلی، به نظر می رسد ترامپ و اطرافیان او قصد دارند از هر ابزاری برای ماندن در قدرت و پیروزی در انتخابات استفاده کنند؛ حتی با استفاده از ارسال های پیامک از واشنگتن به مردم ایران و روسیه که در نوع خود کم سابقه است!

Share