امام جمعه آستارا؛

وضعیت بازار ما شبیه بازار شام شده است | هیچ کس بدون ماسک حق حضور در مسجد را ندارد

حافظ نیا علم اباعبدالله الحسین علیه السلام را پابرجا دانست و تصریح کرد: عزاداری امسال عزاداران حسینی الگوی همه مردم برای رعایت مسائل بهداشتی خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماز جمعه این هفته شهرستان مرزی بندر آستارا با رعایت بارعایت پروتکل های بهداشتی به امامت حجت الاسلام والمسلمین حافظ‌نیا امام جمعه شهرستان برگزار شد.

حافظ نیا در ابتدای خطبه اول با اشاره به فرمایش امیرالمومنین (ع) در وصف انسانهای پارسا و متقی گفت: ویژگی اول مورد وصف علی علیه السلام برای انسان های متقی نطق ثواب و نیک صحبت کردن است.

امام جمعه آستارا استفاده مناسب از زبان را مورد تاکید خداوند دانست و بیان کرد: متاسفانه غیبت، تهمت، دروغ، سخن چینی و زخم زبان استفاده های نادرست از زبان توسط برخی انسان ها است و انسان های متقی از زبان خود استفاده مناسب می کند.

حافظ نیا زبان انسان مومن را به فرموده علی علیه السلام پشت قلبش دانست و تصریح کرد: مومن اول فکر کرده و سپس صحبت می‌کند، ولی زبان انسان های منافق قبل از فکر و قلبشان حرکت می کند.

خطیب جمعه آستارا انسان های پارسا را حاکم بر قلم نیز دانست و عنوان کرد: تهمت زدن به افراد برای دنیا طلبی است و نردبان تهمت شکننده بوده و پایان آن عذاب و غضب الهی در انتظار است.

حافظ نیا در ابتدای دوم با تاکید بر استفاده از ماسک توسط مردم گفت: فعلاً تنها راه مقابله با این بیماری رعایت اصول بهداشتی است و همه باید پرهیز از اجتماعات غیر ضروری داشته باشد.

وی با انتقاد از برگزاری مجالس عروسی و ترحیم گفت: عده‌ای بدون توجه به تاکید ستاد پیشگیری از کرونا و بدون رعایت مسائل بهداشتی مجالس عروسی و ترحیم خود را برگزار می‌کنند و باعث افزایش شمار مبتلایان می شوند.

حافظ نیا ادامه داد: متولیان امر باید بر حسن اجرای دستورالعمل های بهداشتی نظارت کنند.

امام جمعه آستارا با اشاره به آغاز ماه محرم در هفته آینده گفت: نباید به فضاسازی دشمنان اهل بیت علیهم السلام توجه کرد و عزاداری اباعبدالله (ع) انشاالله با مقررات و قوانین وضع شده انجام خواهد گرفت.

حافظ نیا علم اباعبدالله الحسین علیه السلام را پابرجا دانست و تصریح کرد: عزاداری امسال عزاداران حسینی الگوی همه مردم برای رعایت مسائل بهداشتی خواهد بود.

وی ادامه داد: امسال اولویت برگزاری برنامه های عزاداری در محوطه باز و حداکثر یک نیم ساعت خواهد بود و دسته‌های عزاداری، علم گردانی، طبل و سنج ممنوع خواهد بود و هیچ کس بدون ماسک حق حضور در مسجد را نخواهد داشت.

حافظ نیا خطاب به هیئت امنای مساجد گفت: اتمام حجت می کنیم که هر مسجدی که توان اجرای این قوانین را ندارد از همین امروز اعلام کند وگرنه باید به مراجع قضایی پاسخگو باشد.

حافظ نیا با اشاره به ۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان به کشور در سال ۶۹ گفت: همیشه باید قدردان زحمات جانبازان و آزادگان که مدت ها در اسارت رژیم بعث عراق بودند باشیم و آرمان‌های انقلاب اسلامی پایدار خواهد بود.

وی با اشاره به عدم نظارت و دقت کافی در بازار گفت: صدای شکستن استخوان های مردم در زیر بار گرانی شنیده می شود و نظارت‌ها ناکافی است، چرا در بازار این همه نوسان قیمت داریم؟ سوءمدیریت و بی برنامگی در بازار موج می‌زند و وضعیت بازار شبیه بازار شام شده است.

امام جمعه آستارا ادامه داد: گردن گرانفروش باید شکسته شده و تغییر قوانین مبارزه با گرانفروشی باید انجام شود.

Share