رئیس مجلس تأکید کرد:

هدف طرح مالیات بر خانه‌های خالی افزایش عرضه است نه اخذ مالیات

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که هدف از اصلاح قانون مالیات های مستقیم در راستای اخذ مالیات از خانه‌های خالی عرضه واحدهای خالی به بازار بوده و هدف افزایش درآمد مالیاتی نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز مجلس و در جریان بررسی طرح اصلاح ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات های مستقیم مبنی بر اخذ مالیات از خانه های خالی، بیان کرد: ما در این طرح به دنبال این هستیم که از احتکار مسکن در کشور جلوگیری شود نه اینکه اگر فردی پنج تا مسکن دارد از او مالیات بگیریم.

وی در ادامه اظهار کرد: هدف این قانون اخذ مالیات نیست. بحث اخذ مالیات در قوانین دیگر دنبال شده و در سایر بخش ها نظیر CGT و PIT در دستور کار آینده مجلس قرار دارد. در این قانون ما قصد داریم افرادی که با سرمایه کشور خانه ساخته اند، واحدهای خود را به بازار عرضه کنند تا مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: هدف این طرح این است که فردی که ۱۰ خانه دارد آن را به بازار عرضه کرده تا مورد استفاده قرار گیرد. اینکه چرا یک فرد ۱۰ خانه دارد بحث دیگری است و باید در جای دیگر دنبال شود.

Share