نکات طلایی برای اخذ ویزای کار کانادا ۲۰۲۰

ویزای کار کانادا یکی از سریع ترین و مطمئن ترین روش های مهاجرتی کشور کاناداست. بهترین راه مهاجرت کاری به کانادا سیستم اکسپرس اینتری یا نیروی کار ماهر است.

ویزای کار کانادا یکی از سریع ترین و مطمئن ترین روش های مهاجرتی کشور کاناداست. بهترین راه مهاجرت کاری به کانادا سیستم اکسپرس اینتری یا نیروی کار ماهر است.

توجه ویژه کانادا به توسعه و رشد اقتصاد کشور، مواجه شدن دولت با افزایش جمعیت سالخوردگان و کمبود نیروی کار کافی، منجر شده تا این کشور پذیرای مهاجران متخصص و کارآمد باشد. مهاجرت به کانادا از طریق کار که به یکی از پرطرفدارترین روش ها در بین متقاضیان تبدیل شده، با ایجاد فرصت های شغلی مطلوب برای افراد، به مرور زمان شرایط را برای دریافت اقامت دائم کانادا نیز فراهم می کند. تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا با روش های مختلف مهاجرت کاری به کانادا آشنا شوید.

 اگر سوالات بیشتری درباره اخذ ویزای کار کانادا، چگونگی دریافت شغل، اخذ اقامت دائم و یا سوالاتی دیگر در این زمینه دارید می توانید به صفحه ویزای کار کانادا آتلانتیک ۷۲۴ مراجعه کنید و با تکمیل فرم ارزیابی از مشاوره کارشناسان و وکلای این موسسه مهاجرتی استفاده کنید.

شرایط ویزای کار کانادا

شرایط اخذ ویزای کار کانادا

دریافت ویزای کاری کانادا برای متقاضیان علاقه مند به شروع کسب و کار در کانادا و یا افراد دارای مهارت و تخصص جهت مهاجرت کاری به کانادا، الزامی می باشد؛ زیرا به کمک همین ویزا است که متقاضیان از مجوز ورود، اقامت موقت و کار در کانادا برخوردار می شوند. به همین جهت، دولت کانادا در این راستا با ایجاد موقعیت های شغلی، سالانه پذیرای ۳۰۰۰ متقاضی می باشد. البته این پذیرش از سوی دولت کانادا در صورتی امکان پذیر و موثر واقع می شود، که افراد ضمن دریافت دعوتنامه از سوی کارفرمای کانادایی، از شرایط ویژه ای نیز برخوردار باشند شرایطی همچون:

  • تجربه و سوابق کاری مرتبط با تحصیلات به مدت حداقل ۳ سال
  • داشتن سن بین ۱۸ الی ۳۵ سال
  • برخورداری از حداقل تحصیلات در مقطع لیسانس
  • داشتن مهارت و ارائه مدارک زبان با حداقل نمره ۶ در آزمون آیلتس
  • ارائه هدف و برنامه کاری جهت اثبات بازگشت به کشور مبدا پس از مدت زمان مشخص
  • عدم داشتن سوابق کیفری
  • برخورداری از وضعیت مالی مناسب جهت تامین هزینه های زندگی

علاوه بر این شرایط، متقاضیان می بایست در هنگام مراجعه به سفارت کانادا و ثبت درخواست، مدارکی را جهت معرفی و هدف خود، به ماموران مهاجرتی ارائه دهند.

مدارک لازم برای ویزای کار کانادا

  • گذرنامه، کارت ملی، شناسنامه، دو قطعه عکس پاسپورتی
  • مدارک تحصیلی
  • مدارک شغلی (گواهی اشتغال و فیش حقوقی)
  • مدارک ازدواج (در صورت تاهل)
  • دعوتنامه یا نامه پذیرش از سوی مراکز، شرکت ها و یا کارفرمایان کانادایی

لازم به توضیح است که ارائه هرگونه مدارک جعلی می تواند برای شخص، مشکلات و پیگرد قانونی به همراه داشته باشد.

اگرچه همه این موارد نام برده شده تنها شامل متقاضیان و اتباع خارجی می شود؛ با این حال، متقاضیان داخل کشور کانادا نیز برای دریافت مجوز شغلی، نیازمند داشتن ویزای تحصیلی برای خود و یا ویزای تحصیلی و کاری برای همسرشان، مجوز اقامت موقت یا دعوتنامه از سوی کارفرمای مقیم کانادا می باشند.

مدارک لازم برای ویزای کاری کانادا

روش های اخذ ویزای کار کانادا

کیفیت بالای زندگی، امنیت، شرایط اقتصادی مناسب، پایین بودن هزینه های مالیات، همگی از جمله عواملی هستند که منجر به مهاجرت روزانه متقاضیان و اتباع خارجی به کانادا شده است. همین امر موجب گردیده تا دولت کانادا از روش های مختلف، برای جذب افراد استفاده نماید.

  • سیستم اسکیل ورکر

سیستم اسکیل ورکر یک برنامه امتیازبندی برای مهاجرت کاری به کانادا می باشد که متقاضیان را بسته به معیار و ویژگی هایی همچون سن، مهارت در زبان، تحصیلات، تجربه کاری، تخصص و مهارت های شغلی و… مورد ارزیابی قرار می دهد. سپس از متقاضیان دارای صلاحیت کافی، برای دریافت ویزای کاری دعوت به عمل می آورد. در اینصورت است که آنها می توانند با مهاجرت کاری به کانادا، اقامت موقت این کشور را نیز دریافت نمایند.

  • برنامه کوتاه مدت

متقاضیان برای اقدام جهت دریافت ویزای کار کانادا از طریق برنامه کوتاه مدت، باید از سوی یک کارفرمای کانادایی، دعوتنامه یا نامه پذیرش کار دریافت نمایند. در اینصورت آنها می توانند برای ثبت درخواست ویزای کاری به سفارت کانادا مراجعه نمایند.

در این راستا، موسسات و شرکت های کاریابی کانادا نیز با دریافت رزومه کاری و هزینه ای اندک از متقاضیان، مشاغل و کارفرمایانی متناسب با حرفه و مهارت آنها، معرفی می نمایند.

برای آگاهی بیشتر جهت طی کردن مراحل دریافت ویزای کار کانادا، با مشاوران موسسه مهاجرتی آتلانتیک ۷۲۴ (atlantic724.com) تماس برقرار نمایید.

مهاجرت کاری به کانادا

میزان در آمد سالانه در کانادا

جدا از پرداخت مبلغی در ماه، تحت عنوان مالیات، متقاضیان مشغول به کار در کانادا، ماهیانه بین ۳۰۰۰ الی ۴۰۰۰ دلار کانادا، درآمد کسب می کنند. با این اوصاف، میزان درآمد سالیانه افراد در کانادا چیزی حدود ۳۶ هزار دلار کانادا خواهد بود.

روش های کاریابی در کانادا

برخورداری متقاضیان از مزیت هایی همچون مهارت در حرفه ای خاص، مدرک تحصیلی بالا و یا دانش در زبان، می تواند در یافتن و پیدا کردن کار، نقش موثری داشته باشد. علاوه بر این، داشتن سوابق کاری مناسب نیز از دیگر مزایای افراد در کاریابی کانادا می باشد که می تواند به متقاضیان کمک نماید. با این حال پس از ورود متقاضیان خارجی به کانادا، آنها می توانند با مراجعه به موسسات و یا سایت های معتبر کاریابی در کانادا، تنها با پرداخت هزینه ای محدود و ارائه رزومه کاری، شغل و کارفرمای مورد نظر خود را انتخاب نمایند.

برای اطلاعات بیشتر بخوانید: Canada Work Visa – Work in Canada

هزینه اخذ ویزای کار کانادا در سال ۲۰۲۰

متقاضیان برای دریافت ویزای کار کانادا مستلزم پرداخت هزینه هایی به عنوان هزینه بررسی درخواست و هزینه انگشت نگاری (بیومتریک) به سفارت کانادا می باشند. اگرچه این میزان هزینه به نوع روش های اخذ ویزای کار کانادا بستگی دارد؛ اما در کل برای هر فرد، مبلغی بالغ بر ۳۹۰ دلار کانادا و برای متقاضیان همراه با خانواده به ازای هر فرد، مبلغ ۱۵۰ دلار کانادا باید پرداخت شود.

Share