امام جمعه کوچصفهان؛

نماز جمعه موجب رشد فکری و سیاسی و نشاط معنوی مسلمانان خواهد شد

امام جمعه کوچصفهان گفت: نماز جمعه موجب رشد فکری و سیاسی و نشاط معنوی مسلمانان خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حکیمی گیلانی امام جمعه کوچصفهان به مناسبت پنجم مرداد سالروز بر گزاری اولین نماز جمعه در کشور با اشاره به اهمیت نماز جمعه گفت: از جمله موهبتهای الهی نماز جمعه است به طوری که خداوند متعال سوره ای را با این اسم نامگذاری کرده است و مومنان و مومنات را بر شرکت در این فریضه که در زمان حضور معصوم واجب است تاکید میکند و این خود نشان از اهمیت این فریضه دارد.
وی افزود: پبامبر اسلام، نماز جمعه را حج مساکین دانسته و آن را موجب آمرزش گناهان شمرده‌است. آمده‌ است که امام موسی کاظم از روز پنجشنبه خود را آمادهٔ نماز جمعه می‌کرده‌ است.
دکتر حکیمی گیلانی در ادامه درمورد دلیل اهمیت نماز جمعه اظهار کرد: در حقیقت اسلام، به سه اجتماع بزرگ اهمیت می دهد؛ اول اجتماعات روزانه که در نماز جماعت حاصل می شود. دوم اجتماع هفتگی که در مراسم نماز جمعه است و سوم اجتماع حجّ که در کنار خانه خدا هر سال یک بار انجام می گیرد.
امام جمعه کوچصفهان از دلایل دیگر اهمیت این فریضه گفت: نماز جمعه موجب رشد فکری و سیاسی و نشاط معنوی مسلمانان خواهد شد و همچنین سبب ایجاد همبستگی و انسجام هر چه بیشتر در میان صفوف مسلمین به گونه ای که دشمنان را به وحشت می افکند و پشت آنها را می لرزاند.
وی یادآور شد: نخستین نماز جمعه بعد از انقلاب اسلامی در ۵ مرداد ۱۳۵۸ به امامت سید محمود طالقانی برگزار شد. تا به امروز با وجود اینکه همواره دشمن در پی نا امن کردن این عمل تجمعی با انحای مختلف بوده است ولی به حول قوه الهی همچنان مستدام است تا ان شاءالله روزی همه ما توفیق آن را پیدا کنیم این عمل عبادی را به امامت حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف اقامه کنیم. در شهر کوچصفهان اولین نماز جمعه در دهه شصت به امامت حضرت آیت‌الله مستقیم اقامه شد تا به امروز که بنده حقیر در خدمت مردم شریف این دیار هستم.

Share