معاون سوادآموزی گیلان خبر داد:

میانگین جمعیت باسوادی گیلان در گروه سنی هدف، به ۹۸ درصد رسیده است

سیروس محمدی، معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان گیلان گفت: در حال حاضر یک میلیون و ۵۵۰ هزار گیلانی در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال باسوادند که نسبت به سرشماری سال ۹۵، ۱/۱ درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان گیلان گفت: در حال حاضر یک میلیون و ۵۵۰ هزار گیلانی در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال باسوادند که نسبت به سرشماری سال ۹۵، ۱/۱ درصد رشد داشته است.

سیروس محمدی در مصاحبه تلفنی رادیویی با اشاره به مشترکات آموزش در مدارس عادی و حوزه سوادآموزی اظهار داشت: سوادآموزی جزء آموزش غیررسمی و غیراجباری بوده و نقش آموزش دهندگان در ایجاد انگیزه و تشویق سوادآموزان اهمیت و تاثیر فراوانی دارد.

وی افزود: با توجه به تجربه چند ماهه آموزش در این ایام، برای سال تحصیلی جدید، سه روش آموزش حضوری، مجازی و تلفیقی پیش بینی شده است و  با توجه به اینکه تعداد سوادآموزان هر کلاس بیش از ۱۰ نفر نیستند، در مناطق سفید، کلاس ها به صورت حضوری و برای مناطق با وضعیت قرمز آموزش کاملا به صورت مجازی و در مناطق با وضعیت زرد آموزش به صورت تلفیقی (حضوری و مجازی) خواهد بود.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان گیلان درباره نحوه آموزش مجازی گفت: آموزش به صورت مجازی از طریق تماس تلفنی، ارائه فیلم های کوتاه آموزشی آموزش دهندگان برتر، استفاده از ظرفیت رسانه ملی، آموزش با استفاده از اعضای با سواد خانواده و… انجام می شود.

محمدی، عدم دسترسی آموزش دهندگان و سوادآموزان به اینترنت رایگان، نداشتن موبایل هوشمند در جامعه هدف، در دسترس نبودن اینترنت در مناطق روستایی و عشایری استان، ترس خانواده ها از شرکت در کلاس های حضوری با توجه به شرایط موجود را  از جمله چالش های اصلی پیش رو عنوان کرد.

Share