در گفتگو با دیارمیرزا مطرح شد:

مشکل ارتباطی مردم فوشه به زودی رفع می‌شود | اجرای کابل فیبر نوری به صورت هوایی

با اجرای ۳ کیلومتر دیگر از ی کابل فیبرنوری به زودی دکل مخابراتی روستای للیکه پرده‌سر فوشه از توابع شهرستان فومن مورد بهره برداری قرار می گیرد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، یکی از مخاطبان دیارمیرزا با ارسال پیامی اعلام کرد که دکل مخابراتی روستای للیکه پرده‌سر فوشه واقع در شهرستان فومن مدت زیادی است که نصب شده ولی هنوز به بهره‌برداری نرسیده، با توجه به اینکه این دکل نیاز مبرم مردم فوشه است اما به حال خود رها شده است.

در همین راستا فرزاد توکلی مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان گیلان ضمن قدردانی از دیارمیرزا بابت پیگیری مشکلات مردمی، اظهار کرد: این سایت متعلق به همراه اول است و در این روستا قبلا یک سایتی وجود داشته که به دو مشکل عمده برخورد کرد.

وی افزود: با توجه که زمین مالک خصوصی داشت و این فرد تمایلی به تمدید قرارداد نداشت، همراه اول مجبور به جمع آوری سایت قبلی شده است. مشکل دیگر این بود که این سایت دورتر از روستا قرار داشت و در زمینه برق‌رسانی به دلیل قطعی و ضعف برق دچار چالش شده بود.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان گیلان گفت: این دو عامل سبب شد که همکاران ما در همراه اول تصمیم به انتقال سایت بگیرند و اینکه مردم می‌گویند که دکل جدید نصب شده اما بهره‌برداری نشده، درست است.

توکلی با اشاره به اینکه هم اکنون زیرساخت دکل نصب شده است، تصریح کرد: به‌دلیل اینکه این سایت در پایین دست قرار دارد، نمی‌تواند لینک ارتباطی دریافت کند. یعنی سایت قبلی می‌توانست از طریق بی‌سیم ارتباط بگیرد و ارتباطش را با سایر دکل‌ها برقرار کند ولی این سایت چون در پایین دست است نمی‌تواند از طریق ماکروویو(بی‌سیم) این ارتباط را برقرار کند.

وی افزود: همکاران ما در ارتباطات سیار مجبور شدند برای همین یک سایت علی رغم پر هزینه بودن کابل کشی هوایی فیبر نوری را انجام دهند. بنابراین پایه‌ها نصب شده و فیبر را بر روی آن قرار گرفته تا اینکه ارتباط این دکل جدید را با اولین نقطه برقرار کند.

توکلی در ادامه گفتگو با دیارمیرزا کل مسیر برای اجرای فیبر را ۶ کیلومتر عنوان کرد و افزود: از این ۶ کیلومتر، سه کیلومتر آن انجام شده  و سه کیلومتر دیگر باقی مانده است که اگر آن هم اجرایی شود، عملا مشکل ارتباطی آن سایت حل می‌شود و آماده نصب تجهیزات است.

توکلی ادامه داد: طی رایزنی صورت گرفته حداکثر تا یک ماه آینده توسط همراه اول مسیر فیبر نوری تکمیل شده و ان‌شاءالله مشکل ارتباطی آن منطقه نیز برطرف خواهد شد.

Share