معاون آبفای گیلان خبر داد؛

مشکل آبرسانی ۱۲ روستای لنگرود رفع شد

با انجام این عملیات و بهره ­برداری از آن، دبی خروجی ایستگاه پمپاژ به سمت روستاهای تحت پوشش به میزان ۲۲ لیتر بر ثانیه رسید و علاوه بر رفع مشکل کمبود آب شرب در روستاها نیز تقویت شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون بهره برداری و توسعه آب این شرکت از رفع مشکل آبرسانی ۱۲ روستای لنگرود خبر داد.

مازیار غلامپور معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفای گیلان با اعلام این خبر افزود: در راستای خدمت رسانی مطلوب به مشترکین روستاهای استان، پس از یکپارچه سازی شرکت­های آب و فاضلاب شهری و روستایی، تقویت فشار شبکه توزیع آب و رفع مشکلات موجود در روستاهای شهرستان لنگرود در دستور کار شرکت قرار گرفت.

وی در ادامه گفت: اجرای عملیات لوله گذاری خط انتقال بطول ۴۳۰ متر، ساخت و اجرای یک عدد کلکتور، احداث یک باب چاهک پمپاژ، نصب الکتروپمپ شناور و شیرآلات مربوطه در تاسیسات پمپاژ مرکزی شهر شلمان طی ۱۶ روز با تلاش شبانه روزی عوامل اجرایی آبفای شهرستان لنگرود و شهر شلمان انجام شد.

غلامپور همچنین اظهار داشت: با انجام این عملیات و بهره­ برداری از آن، دبی خروجی ایستگاه پمپاژ به سمت روستاهای تحت پوشش به میزان ۲۲ لیتر بر ثانیه رسید و علاوه بر رفع مشکل کمبود آب شرب در روستاهای دریاسر، زرداب محله، فتیده، گلسفید، دریاکنار، سلطانمرادی، پیرپشته و کمال الدین پشته، فشار آب ۱۸۹۴ مشترک شهر چمخاله و روستاهای تپه، پلت کله، رجب آباد و آلوغ فک نیز تقویت شد.

 گفتنی است در سال گذشته، روستاهای مذکور دارای تنش آبی بودند که با اتخاذ راهکارهای ویژه و اجرای این عملیات نسبت به رفع مشکلات آب شرب مناطق یاد شده با اعتباری بالغ بر ۲.۵ میلیارد ریال از محل تبصره ۳ روستایی شهرستان لنگرود اقدام شد.

Share