مشاوره آنلاین راهی برای عبور از محدودیت های دوران کرونایی

مشاوره روانشناسی آنلاین شکل جدیدی از درمان راحت و بی دردسر است که ارتباط روانشناس و مراجع را تسهیل کرده و در هر زمانی قابل دریافت می باشد

مشاوره آنلاین را بهتر بشناسیم

مشاوره آنلاین را بهتر بشناسیم

به دلیل محدودیت های دوران کرونایی، فعالیت های بین فردی و اقتصادی افراد و خانواده ها با کاهش یافته است. بنابراین رفت و آمد به مراکز مشاوره و روانشاسی نیز دشوار شده است. تعدادی از متخصصین روانشاسی شرایطی را ایجاد کردند تا بتوانید از مشاوره آنلاین برای حل مشکلات خود و بهبود شرایط زندگی استفاده کنید. مشاوره آنلاین روانشناسی نیز همانند مشاوره های حضوری توسط روانشناسان با تجربه و دارای مجوز انجام می گیرد. در ادامه نکاتی پیرامون خدمات مشاوره آنلاین روانشاسی ارائه می گردد.

آیا مشاوره خانواده بصورت آنلاین قابل دریافت است؟

مشاوره روانشناسی آنلاین توسط متخصص روانشناسی یا مراجعه به مراکز مشاوره با توجه به نوع مشکلات و دغدغه ها تفاوت قابل توجهی ندارند و شما می توانید برای درمان و رفع انواع مشکلات خانوادگی از خدمات مشاوره خانواده آنلاین استفاده نمایید مگر این که پس از ارزیابی و تشخیص، روانشناس، شما را توصیه به استفاده از خدمات حضوری نماید. شما ممکن است به دلیل استرس، اضطراب، مسائل و مشکلات خانوادگی، درمان افسردگی، مشکلات رفتاری، اعتیاد و یا وسواس و … از خدمات مشاوره روانشناسی آنلاین بهره ببرید.

مشاوره های قبل و بعد از ازدواج و یادگیری مهارت های زندگی نیز بخش بزرگی از مشاوره های روانشناسی آنلاین را به خود اختصاص می دهند. ممکن است شما برای حل مشکلات خانوادگی یا مشکلات رفتاری فرزند خود نیاز به مشاوره با یک متخصص روانشناس داشته باشید. درمان مشکلات فردی و بین فردی می تواند منجر به بهبود کیفیت زندگی و ایجاد حس رضایت از خود شود و استفاده از مشاوره روانشناسی آنلاین یک گزینه درمانی مفید به حساب می آید.

علت ترجیح درمان افسردگی به شیوه آنلاین چیست؟

بعضی افراد برای درمان افسردگی، مشاوره آنلاین را به مشاوره حضوری ترجیح می‌دهند زیرا در این شرایط فرد راحت‌تر می‌تواند مشکلات و ناراحتی ها و گله مندی های خود را به صورت کاملا صادقانه با متخصص به اشتراک بگذارد، همچنین اگر فرد در خانه خود با مشاور آنلاین تماس گرفته و ارتباط برقرار کند قادر است تا به سهولت احساسات خود را ابراز کند و از حضور در مراکز مشاوره شرایط راحت تری  برایش مهیا باشد.

معرفی مشاوره آنلاین روانشناسی

مشاوره روانشناسی آنلاین شکل جدیدی از درمان راحت و بی دردسر است که ارتباط روانشناس و مراجع را تسهیل کرده و در هر زمانی قابل دریافت می باشد. در اینترنت روانشناسانی را پیدا خواهید نمود که به صورت آنلاین و کاملاً حرفه ای می توانند به شما جهت مشاوره و درمان کمک بزرگی کنند. در صورتی که یک تلفن همراه و یا یک رایانه شخصی در اختیار داشته باشید، می توانید از مشاره آنلاین روانشناسی استفاده کنید.

فرقی نمی‌کند که در کدام نقطه از گره خاکی حضور داشته باشید، ملاقات با روانشناس به صورت آنلاین و در حداقل زمان ممکن صورت می گیرد.

مشاوره آنلاین مزایای مشخصی دارد

چرا از مشاوره آنلاین استفاده می کنیم؟

مشاوره آنلاین و مشاوره غیر حضوری برای افرادی که به دلیل تراکم بالای کاری و مشکلات حمل و نقل و مسافتی و حتی نداشتن روانشناس در منطقه و محلی زندگی امکان پذیر شده است.

گرایش به مشاوره و روانشناسی آنلاین نسبت به قبل افزایش یافته است. در برخی شرایط که به یک پشتیبان جهت آرامش روحی و روانی احتیاج دارید روانشناسی آنلاین بهترین گزینه‌ای است که پیش روی شما قرار می گیرد. در روانشناسی به شیوه آنلاین و انجام مشاوره ها به صورت غیر حضوری قوانین حفظ حریم خصوصی افراد و امنیت های اخلاقی آنان کاملاً رعایت می‌شود. بنا به دلایل ذیل ممکن است افراد ترجیح بدهند که به جای مراجعه حضوری به دفاتر مشاوره و روان درمانی به مشاوره روانشناسی آنلاین روی بیاورند که به آنها اشاره شده است.

  •  حجم بالای کار و نداشتن وقت زیاد
  • مشکلات رفت و آمد و فاصله طولانی
  •  مشکلات مرتبط با محدودیت های فاصله گذاری اجتماعی (در شرایط فعلی)
  •  ترجیح فرد برای ناشناس ماندن
  •  دسترسی آسان تر به خدمات مشاوره و روانشناسی
  •  امکان ارتباط برقرار کردن به صورت فوری با یک متخصص روانشناسی در شرایط اورژانسی
  •  داشتن آرامش خاطر مبنی بر اینکه یک متخصص روانشناسی همواره در کنار اوست
  •  امکان دستیابی به یک درمانگر در خانه و یا هر نقطه‌ای مثل محل کار مسافرت یا حتی در تعطیلات
  •  استفاده کردن از روانشناسی آنلاین به دلیل داشتن کودک یا سالمند در منزل
  •  عدم حضور روانشناس در منطقه زندگی خود
  •  و بسیاری موارد دیگر

آیا مشاوره روانشناسی آنلاین مزایای مشخصی به همراه دارد؟

مشاوره روانشناسی آنلاین ویژگی های شاخصی به همراه دارد از جمله این که شما می توانید در ساعات مختلف شبانه روز، یک متخصص روانشناس در دسترس داشته باشید. این ویژگی می تواند برای افراد پر مشغله بسیار پر اهمیت باشد. مشاوره آنلاین روانشناسی انتخاب های متعددی را از میان روانشناسان زبده پیش روی شما قرار می دهد چرا که بعد مسافت در این نوع مشاوره مطرح نیست و شما می توانید از روانشناس منتخب خود در هر جایی برای حل مشکلات استفاده کنید. بررسی ها نشان می دهد برخی افراد که به سختی به روانشناسان اعتماد می کنند و در مراجعه به روانشناسان و روان درمانگران احساس ناراحتی می کنند، اغلب مشاوره روانشناسی آنلاین را مفید ارزیابی می کنند.

مشاوره آنلاین چگونه انجام می پذیرد؟

روانشناسی آنلاین چگونه صورت میگیرد؟

در واقع مشاوره روانشناسی آنلاین یک گفت‌وگو درمانی میان متخصص و مراجع است که به صورت اینترنتی و با اتصال به شبکه داده برقرار می‌گردد. این ارتباط درمانی بوسیله تکنولوژی های مدرن صورت می پذیرد. پس از اتمام مراحل لازم برای شروع جلسات آنلاین نوبت مشاوره آنلاین مشخص می‌شود و جلسه در ساعت مشخص شروع و آغاز می گردد. همچنین اگر مشاوره آنلاین و غیر حضوری به هر دلیلی قطع شود و ارتباط میان مشاوران از بین رود، زمان از دست رفته به طور دقیق محاسبه شده و بعداً در جلسات آتی روانشناسی آنلاین جبران می گردد.

در مشاوره روانشناسی آنلاین می توانید در برخی شرایط با متخصص خود گفت‌وگو نوشتاری داشته باشید و اصطلاحاً چت کنید. مشاوره روانشناسی آنلاین این اعتماد را به شما می دهد که کیفیت و پشتیبانی روانشناسی مبتنی بر علوم روانشناختی خواهد بود.

 با استفاده و بهره گیری از مشاوره روانشناسی آنلاین یک مدل جدید درمانی برای جایگزینی درمان به صورت حضوری اعمال می‌شود. در حقیقت هدف از برگزاری و تشکیل جلسات روانشناسی آنلاین ارائه خدمات درمانی سریع، آسان، عملی، اقتصادی، مقرون به صرفه و انعطاف پذیر است به گونه‌ای که قادر باشید و در هر زمان و هر جایی از آن استفاده لازم را ببرید. بخصوص در شرایط بیماری های همه گیر مثل کرونا ویروس از مشاوره آنلاین می توان برای حل مشکلات فردی یا خانوادگی استفاده کرد.

نکته آخر

مشاوره روانشناسی آنلاین یک روش درمانی جدید است که شباهت بسیار زیادی با رواندرمانی های چهره به چهره در مراکز مشاوره دارد. اگر اعضای خانواده و دوستان شما خدایی نکرده با مشکلی روبرو شدند و به مشاوره خانواده، درمان های فردی یا مشاوره ازدواج نیاز پیدا کردند می توانند از مشاوره آنلاین برای حل مشکلات خوداستفاده کنند. مراکز معتبر روانشناسی که دارای مجوزهای لازم می باشند این خدمات را ارائه می دهند. شما می توانید برای پیدا کردن بهترین متخصصان به سایت متخصصین روانشناسی مراجعه کنید و یا از دوستان و افراد مطلعی که سابقه‌ استفاده از این گونه خدمات را داشته اند کمک بگیرید.

Share