دانشجویان بسیجی انقلابی اند و هیجانات جوانی بر منطقشان غالب نمی‌شود

مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان معارفه شد

از زحمات دکتر آرمان آذرگون در بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تقدیر و دکتر علی پورحبیبی به عنوان مسوول جدید بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان منصوب شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیین تکریم و معارفه مسوولان جدید و پیشین بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سالن اجلاس حوزه ریاست این دانشگاه برگزار شد.

ابراز خورسندی رییس دانشگاه از همراهی فعالانه بسیج دانشجویی با دانشگاه علوم پزشکی گیلان

دکتر ارسلان سالاری، رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این مراسم، بسیج دانشجویی را از تشکل های منحصر به فرد در انقلاب اسلامی برشمرد و اظهار کرد: این تشکل مستقیما با فرمان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی تشکیل شده و عضویت ثابت آن در شورای فرهنگی دانشگاه یک مزیت برشمرده می شود چون مواضع آن در تصمیم سازی ها اثر گذار است.

وی با اشاره به حسن ارتباط بسیج دانشجویی با دانشگاه، سپاه و بسیج، افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی سپاه تنها یک نهاد نظامی نیست بله سپاه و بسیج مظهر مقاومت و مجاهدت در برابر همه تهدیدها است و مشارکت فعالانه سپاه و بسیج در دوران کرونا از نمونه های بارز آن است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تقدیر از فعالان بسیج و سپاه از جمله در بخش بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی استان، خاطرنشان کرد: این تشکل در شناسایی، جذب و سازماندهی نیروهای جهادی فعال در بحران کرونا و همچنین حضور فعالانه در کارگروه های بهداشت و درمان بسیار اثرگذار ظاهر شد و این روحیه نیز بسیار قابل تقدیر است.

دکتر سالاری با اشاره به تعبیر رهبر معظم انقلاب از روحیه فعالان بسیج دانشجویی، خاطرنشان کرد: رهبری معظم انقلاب اسلامی روحیاتی از جمله عدالت طلبی، اندیشه پردازی و پردازش مسایل سیاسی و اجتماعی را در کنار جهاد علمی در سطح دانشجویی، بسیار مهم برشمرده و این نشان از اعتماد رهبری انقلاب به قشر فرهیخته دانشجویان است.

وی همچنین ضمن اشاره به حمایت تشکل های بسیج دانشجویی سراسر کشور از مقام عالی وزارت بهداشت و درمان در پی مجاهدت های شبانه روزی کادر سلامت در دوران کرونا، یادآورشد: اقدامات و اثرگذاری های فراوانی از سوی تشکل مقدس بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان صورت گرفته که برگزاری اردوهای زیارتی سیاحتی راهیان نور، اردوهای جهادی، یادواره های شهدا، نشست های سیاسی و انتشار نشریات پنج گانه در سطح دانشگاه از موارد قابل تحسین این فعالیت ها است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه از تشکیلات بسیج دانشجویی شناختی کامل دارد، تصریح کرد: بنده در سال ۷۳ وارد دانشگاه علوم پزشکی گیلان شدم و با عضویت فعالانه در تشکیلات بسیج دانشجویی کاملا با نوع فعالیت های این تشکیلات آشنا هستم.

دکتر سالاری با برشمردن ضعف های عمده در بخش عمران و زیرساخت های دانشگاه از زمان حضورش در این دانشگاه تاکنون، عنوان کرد: این دانشگاه در مباحث بهداشتی، درمانی، آموزشی و عمرانی بسیار عقب مانده است، به گونه ای که فضاهای آموزشی و خوابگاه های آن از زمان دانشجویی من تاکنون بدون تغییری باقی مانده و توسعه نیافته است.

وی با بیان اینکه فرهیختگان و نیروی انسانی ماهری در سطح دانشگاه علیرغم توسعه نیافتگی در بخش های زیر ساختی آن وجود دارد، اظهار داشت: وضعیت کنونی بیمارستانی های شهر رشت از جمله رازی، پورسینا، حشمت و شفا بسیار نامناسب است و اکنون زمان آن نیست که بیماران گیلانی به دلیل فقر امکانات زیرساختی در کف بیمارستان ها بخوابند و مداوا شوند.

این مقام مسوول در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز خورسندی و تقدیر از همکاری بسیار خوب تشکیلات بسیج دانشجویی با مسوولان دانشگاه علوم پزشکی از جمله با هیات رییسه، تصریح کرد: بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی در طول یک سال اخیر در تمامی موارد همراه و همگان با علوم پزشکی بوده و ما نیز همواره از رهنمود های آنها استفاده کرده ایم و امیدواریم در آینده پیش رو نیز این تشکیلات دلسوز با انتقادات به جا و کارشناسی خود همراه دانشگاه علوم پزشکی گیلان باشند تا فقر واقعی را از چهره دانشگاه بزداییم و به آنچه که شایسته مردم است، برسیم.

دانشجویان بسیجی انقلابی اند و هیجانات جوانی بر منطقشان غالب نمی‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین علی اسماعیلی، مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این مراسم با اشاره به فرمایش رهبر کبیر انقلاب اسلامی اظهار کرد: به فرموده امام خمینی(ره) بسیج از برکات انقلاب و از پدیده های بسیار شگفت آور و مخصوص این انقلاب است.

وی بسیج را مصداق کامل شجره طیبه دانست و افزود: دانشجویانی که در زیر پرچم بسیج دانشجویی خدمت می کنند انقلابی اند و در عین دغدغه دینی داشتن؛ دارای تفکر، شور و هیجان در کار هستند و این هیجانات جوانی بر منطق و تفکرشان غالب نمی شود.

این مقام مسوول با اذعان به اینکه دانشجویان بسیجی در کنار دانشگاه، دلسوزانه کمک می کنند و این حضور برای مسوولان دانشگاه دلگرم کننده است، تصریح کرد: حضور و فعالیت دانشجویان بسیجی در کنار دانشگاه سیاسی و جناحی نیست بلکه این تشکل بر روی تفکرات و مبانی انقلاب اسلامی ایستاده است و با کسی در مسیر انقلاب اسلامی و خدمت به مردم، تعارف ندارد.

حجت‌الاسلام اسماعیلی دغدغه فعالان بسیج دانشجویی را قابل تحسین برشمرد و تصریح کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، بسیج به معنای آمادگی در همان نقطه ای است که امام، انقلاب و نظام به آن چشم دوخته است.

هموار کردن مسیر خدمت با روحیه مساله محوری و ارائه راهکار دانشجویان بسیجی

محمد مهدی نیازمند، مسوول سازمان بسیج دانشجویی سپاه قدس گیلان نیز در این مراسم با اشاره به پیشینه شکل گیری تشکل بسیج دانشجویی به فرمان امام راحل، اظهار کرد: گروه های جهادی آتش به اختیار در قالب بسیج دانشجویی شکل گرفته و در تمامی ابعاد به جامعه خدمات رسانی می کنند.

وی با اشاره به روحیه مساعدت و امداد رسانی بسیج دانشجویی، افزود: بسیج دانشجویی بازوی فرهنگی در دانشگاه ها از جمله دانشگاه علوم پزشکی کمک می کند تا با روحیه مساله محوری و با ارایه راهکارهای عملی، راه را برای خدمت رسانی مطلوب تر فراهم کند.

 دکتر نیازمند با بیان اینکه تمام تلاش بسیج تربیت نیروی تراز انقلاب اسلامی است، گفت: شجره طیبه بسیج با اهداف و آرمانی که امام و رهبری تدوین کرده اند در حرکت است و تربیت نیروی انسانی ماهر و متعهد و تراز انقلاب اسلامی از اهداف بزرگ آن به شمار می رود.

مسوول سازمان بسیج دانشجویی گیلان با بیان اینکه چرخش نخبگان و واگذاری مسوولیت ها در بسیج دانشجویی به عنوان تعویض لباس خاکی از آن یاد می شود، اظهار داشت: این تشکل همچون گذشته در تعامل با مسوولان دانشگاه علوم پزشکی آماده خدمات و کمک رسانی به مردم در عرصه های مختلف از جمله حوزه سلامت است.

گفتنی است؛ در این مراسم از زحمات دکتر آرمان آذرگون در بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تقدیر و دکتر علی پورحبیبی به عنوان مسوول جدید بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان منصوب شد.

Share