معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه:

مردم می‌توانند تخلفات کرونایی در برخی اماکن عمومی را در سامانه سجام گزارش کنند

مردم می‌توانند تخلفات کرونایی در برخی اماکن عمومی را در سامانه سجام معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه به صورت کاملا محرمانه به آدرس sajam.scpd.ir اعلام و ثبت نمایند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مردم می‌توانند تخلفات کرونایی در برخی اماکن عمومی را در سامانه سجام معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه به صورت کاملا محرمانه به آدرس sajam.scpd.ir اعلام و ثبت نمایند.

محمد باقر الفت، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه اعلام کرد: شهروندان و اعضای سامانه جامع ارتباط مردمی قوه قضائیه ( سجام) در صورت مشاهده تخلفاتی که باعث شیوع بیماری کرونا می‌شوند می‌توانند در سامانه سجام به آدرس sajam.scpd.ir گزارش‌های خود را ثبت کنند.

وی افزود: البته سامانه سجام پیش‌تر هم در رابطه با احتکار، گران‌فروشی ها، حفظ حقوق بیت المال، حفظ حقوق عامه، تخلفات مدیران و کارکنان دستگاه ها و … شکایات مردمی را ثبت می‌کرد اما اکنون با راه اندازی صفحه ویژه کرونا، تخلفات برخی از اماکن عمومی پر تردد از جمله فروشگاه‌های زنجیره‌ای، نانوایی‌ها و پمپ بنزین‌ها در این روزها را ثبت می‌کند.

الفت تاکید کرد: به غیر از این موارد مردم می‌توانند تخلف فعالیت واحدهای صنفی که باید تعطیل باشند را در صورت مشاهده در قسمت ثبت گزارش این سامانه ثبت کنند. آدرس دقیق محل وقوع تخلف شامل استان، شهرستان، منطقه یا محله، خیابان، کوچه، پلاک، طبقه و هر مشخصه دیگری که موجب دستیابی سریع به محل مورد نظر می‌شود در ابتدای گزارش درج و باید موضوع گزارش به صورت موردی و دقیق ذکر و از ارسال گزارش به صورت مبهم یا کلی خودداری شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با تاکید بر اینکه آحاد مردم و شهروندان می‌توانند بدون هیچ گونه نگرانی، هرگونه تخلفی را بدون ثبت مشخصات فردی و به صورت کاملا ناشناس و یا با ثبت مشخصات فردی جهت پیگیری شکایت خود ثبت کنند، افزود: هویت شهروندان، اعضای سامانه سجام، دیده بانان پیشگیری و دست اندرکاران پیگیری گزارش‌ها کاملاً محرمانه است.

وی افزود: شکایات ثبت شده توسط کارشناسان معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مورد صحت سنجی و اقدام لازم قرار گرفته و بافوریت به بالاترین مقام دستگاه یاسازمان های متولی امر ارسال و دادستان آن شهرستان به عنوان مدعی العموم بر عملکرد آن دستگاه و یا سازمان مسئول در جهت اقدامات لازم در راستای گزارش دیده بان، نظارت و پیگیری خواهد کرد تا گزارش منتج به نتیجه گردد

 

Share