عضو گیلانی تیم ملی روئینگ بانوان:

عزمم را برای کسب سهمیه المپیک جزم کرده‌ام | هزینه‌هایم بیشتر از پرداختی IOC است

ملایی با بیان اینکه فرآیند دریافت هزینه‌ها از کمیته ملی المپیک بعضاً تا ۶ ماه به طول می‌انجامد، گفت: کمیته بین‌المللی المپیک حد مشخصی برای پرداخت هزینه‌های ۸ ورزشکار ایرانی دارد و به دلیل حضور در تهران، هزینه‌هایم بیشتر از پرداختی این کمیته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نازنین ملایی با اشاره به اینکه تمرینات روئینگ سواران در تهران برگزار می‌شود، اظهار کرد: دریاچه آزادی در اواخر فروردین‌ماه بازگشایی شد ولی به دلیل شرایط اسکان نمی‌توانستیم در این دریاچه تمرین کنیم.

وی با بیان اینکه مشکل اسکان با هزینه شخصی حل شد، تصریح کرد: تمریناتمان اواسط تیرماه در پایتخت آغاز شد ولی به دلیل همه‌گیری کرونا و تعطیلی خوابگاه‌ها نمی‌توانیم اردو برگزار کنیم.

عضو تیم ملی روئینگ بانوان کشورمان با تأکید بر اینکه قایق‌های خریداری‌شده برای روئینگ سواران ترخیص نشده‌اند، افزود: قایق‌های جدید تأثیر بسزایی در پیشرفت ورزشکاران دارند و مشابه قایق‌هایی هستند که در مسابقات سفارش می‌دهیم؛ اندازه‌گیری و رکوردگیری با این قایق‌ها دقیق‌تر بوده و پیشرفتمان ملموس‌تر خواهد بود.

ملایی با اشاره به اینکه از سوی کمیته بین‌المللی المپیک بورسیه شده، بیان کرد: ۸ ورزشکار ایرانی از سوی این کمیته بورسیه شده و ماهیانه مبلغی به‌حساب کمیته المپیک پرداخت می‌شود؛ بنده به‌صورت ماهیانه هزینه کرده و در بازه چهار ماهه این هزینه‌ها را از کمیته ملی المپیک دریافت می‌کنم.

وی با بیان اینکه فرآیند دریافت هزینه‌ها از کمیته ملی المپیک بعضاً تا ۶ ماه به طول می‌انجامد، گفت: کمیته بین‌المللی المپیک حد مشخصی برای پرداخت هزینه‌های ۸ ورزشکار ایرانی دارد و به دلیل حضور در تهران، هزینه‌هایم بیشتر از پرداختی این کمیته است.

دارنده سه نشان طلای رقابت‌های قهرمانی آسیا با اشاره به عقد قرارداد با اسپانسر داخلی بیان کرد: بخشی از هزینه‌های اردو و مسابقات برون‌مرزی به عهده اسپانسر خواهد بود ولی به دلیل شرایط کرونایی نتوانستم به‌خوبی از اسپانسر بهره بگیرم؛ اسپانسرینگ ورزشی در ایران مغفول مانده و قایقرانان برجسته کشورمان به‌خوبی از ظرفیت بخشی خصوصی استفاده نمی‌کنند.

ملایی با بیان اینکه تأخیر در پرداخت پاداش مدال‌های آسیایی و جهانی باعث سرخوردگی ورزشکاران می‌شود، افزود: متأسفانه پرداخت پاداش‌ها اغلب با تأخیر یکی‌دوساله همراه است و این مبالغ با توجه به وضعیت اقتصادی و تورم نمی‌تواند فایده چندانی برای ورزشکاران به همراه داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه مسابقات سهمیه المپیک رشته ورزشی روئینگ در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود، افزود: در مسابقات کاپ آسیایی تایلند در سال ۹۹ در روئینگ تک‌نفره در دو ماده سبک و سنگین‌وزن شرکت کرده و به مقام قهرمانی دست پیدا کردم؛ مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۰ نزدیک‌ترین رویدادی است که قرار بوده به میزبانی هندوستان برگزار شود ولی به دلیل کرونا برگزاری این رقابت‌ها در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

پاروزن تیم ملی روئینگ کشورمان با تأکید بر اینکه از انگیزه بالایی برای کسب سهمیه المپیک توکیو برخوردار است، خاطرنشان کرد: در مسابقات کسب سهمیه المپیک برای تصاحب نشان طلا در ماده تک‌نفره سنگین‌وزن به مصاف رقبا خواهم رفت و عزمم را برای کسب سهمیه المپیک جزم کرده‌ام؛ ورزشکاران چین تایپه و کره جنوبی مهم‌ترین رقبایم برای کسب سهمیه المپیک توکیو هستند.

ملایی با اشاره به اینکه تیم ملی روئینگ در دو بخش مردان و بانوان شانس کسب سهمیه المپیک توکیو را دارد، بیان کرد: رقبایمان تمرینات خود را آغاز کرده و برخی کشورها اردوهای مدونی را برگزار می‌کنند؛ روئینگ سواران کشورمان با توجه به پتانسیل بالایی که دارند از اراده و انگیزه بالایی برای کسب سهمیه المپیک برخوردار بوده و تمرینات مدونمان را زیر نظر مربیان تیم ملی برگزار می‌کنیم.

Share