امام جمعه اسالم؛

عزاداری مستحب، حفظ جان و سلامت انسانها واجب است

امام جمعه اسالم گفت: باید متوجه باشیم که در شرایط خاص و حساسی قرار داریم. عزاداری مستحب اما حفظ جان و سلامت انسانها واجب است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت الاسلام محمد جواد باقری ارومی امام جمعه اسالم در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تبریک فرارسیدن روز عید سعید غدیر و بیان اهمیت مسأله امامت و ولایت به بیان فضائل این روز به عنوان عید بزرگ الهی و روز اکمال دین و اتمام نعمت پرداخت.
باقری، نعمت امامت و ولایت و هدایت بوسیله امامت را بزرگترین نعمت و موهبت الهی بر بشر دانست و گفت: خوشا به حال کسانی که ظرف وجودشون از صهبای معرفت امیرالمؤمنین(ع) پر شده است چرا که هیچ عملی و هیچ عقیده ای بدون قبول ولایت امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب(ع) در نزد خدا پذیرفته نیست.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در روز عید سعید قربان در خصوص چگونگی برگزاری مراسمات عزاداری ماه محرم گفت: همانطور که امام خامنه ای فرمودند: هر چه ستاد ملی مبارزه با کرونا تصمیم بگیرد ایشان هم به همان تصمیم عمل خواهند کرد.
امام جمعه اسالم گفت: باید متوجه باشیم که در شرایط خاص و حساسی قرار داریم. عزاداری مستحب اما حفظ جان و سلامت انسانها واجب است. اما این به آن معنا نیست که ما دست از ابراز علاقه و ارادت خود به خاندان اهل بیت(ع) برداریم. عزاداری تعطیل نمی شود بلکه تغییر شکل می دهد.
وی افزود: از حادثه کربلا تا امروز با همین اشک و بکاء نهضت عاشورا زنده مانده است اما زنده نگه داشتن یاد امام حسین(ع) فقط سینه زنی و زنجیر زنی نیست. باید خودمان را برای مواجهه با شرایط جدید آماده کنیم و با روشهای جدید پیام عاشورای امام حسین(ع) را به عالم برسانیم.
باقری اظهار داشت: در این بین کسانی که خلاقیت دارند و مدیریت فرهنگی را به خوبی بلدند برای ورود به شرایط جدید مشکلی ندارند اما کسانی که مدیریت فرهنگی بلد نیستند همیشه صدای اعتراشان بلند است.
خطیب جمعه اسالم با تبریک هفدهم مرداد روز خبرنگار و گرامیداشت شهدای کنسولگری ایران در مزار شریف که به دست طالبان به شهادت رسیدند عنوان کرد: قلم خبرنگار سلاح اوست و باید بسیار مراقب باشد که این سلاح را به کدام سمت نشانه رفته است و در عمل به رسالت خود باید بهترین اهداف را با دقت نشانه گیری کند.
امام جمعه اسالم ضمن ابراز همدردی با مردم لبنان و جانباختگان حادثه انفجار عصر سه شنبه بیروت گفت: شیطنت های آمریکا و صهیونیست در منطقه تمامی ندارد و حمایت های برخی خائنین عرب که در حمایت از داعش مواد منفجره و سلاح تهیه می کردند این بار دامن مردم بی گناه بیروت را گرفت. آمریکا و همدستانش می خواهند از این حادثه بهره برداری سیاسی کنند و انگشت اتهام را به سمت حزب الله لبنان ببرند ولی به فضل خدا نفس های پایانی خود را می کشند.

Share