آیت الله فلاحتی در خطبه های نماز جمعه رشت:

عده‎ای نادان می‎گویند بیعت با شیطان و ظالمان می‎تواند مشکلات اقتصادی را دور کند

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه به موازات تحریم جریان تحریف حقایق وجود دارد گفت: تحریف حقایق شگرد دشمن است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به تقوای الهی اظهار کرد: همه ما نیازمند موعظه در زندگی هستیم تا شیطان بر ما مستولی نشود.

وی به رعایت شیوه نامه های بهداشتی توسط نمازگزاران جمعه اشاره کرد و افزود: یکی از مراکزی که دعا در آن مستجاب می شود نمازجمعه است.

امام جمعه رشت با اشاره به ۱۷ مردادماه سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی، بیان کرد: روز خبرنگار را به تمام اهالی محترم رسانه و خبرنگاران عزیز که فعالیت پر مشقتی متحمل می شوند، تبریک و تهنیت عرض می کنم.

آیت الله فلاحتی، ۱۸ مردادماه جاری را مصادف با عید سعید غدیر و اعظم مسلمانان و بلکه بشریت دانست و تصریح کرد: خدای متعال، علی(ع) را پس از پیامبر(ص) منصوب کرد و روز نکبت روزی بود که منصوب خدا کنار زده شد. ضمن اینکه با تعیین علی(ع) تمام کافران مایوس شدند.

وی، دوشنبه هفته آینده را مصادف با ولادت امام موسی بن جعفر(ع) ذکر کرد و گفت: امام موسی بن جعفر(ع) فرمودند کسی که مزه رنج و سختی را نچشیده باشد، نیکی و احسان در زندگی او جایگاهی ندارد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در عید قربان، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب پنج نکته را اعلام کردند و در موضوع نخست فرمودند دشمن ۴ هدف اساسی کوتاه مدت، میان مدت، بلند مدت و جانبی را دنبال می کند.

آیت الله فلاحتی به اهداف کوتاه مدت دشمن مبنی به ستوه آوردن ملت ایران اشاره کرد و یادآور شد: دشمن در اهداف میان مدت به دنبال مانع شدن از پیشرفت کشور است.

وی ادامه داد: به ورشکستگی کشاندن و متلاشی کردن اقتصاد ایران از اهداف بلندمدت دشمن است و در هدف جانبی می خواهند رابطه جمهوری اسلامی را با مقاومت در منطقه قطع کنند هر قدر آمریکا و صهیونیست ها تلاش کردند اما پایگاه ایران اسلامی بین ملل اسلامی و دیگر ملت ها قوی تر شده است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه به موازات تحریم جریان تحریف حقایق وجود دارد، اظهار کرد: تحریف حقایق شگرد دشمن است بنابراین کسی که فریب شیطان را می خورد افکار او شیطانی می شود.

آیت الله فلاحتی به وجود برخی افراد و مدیران ناکارآمد در بعضی از دستگاه ها اشاره کرد و افزود: عده ای نادان می گویند دست بیعت دادن با شیطان و ظالمان جهانی می تواند ما را از مشکلات اقتصادی دور کند اما خیانت افراد را نباید پای نظام و مردم خوب نوشت.

وی با اشاره به اینکه ضربه زدن به روحیه مردم از اهداف تحریف واقعیت های انقلاب و نظام توسط دشمنان است، بیان کرد: اگر جریان تحریف شکست بخورد به طور قطع جریان تحریم شکست می خورد بنابراین دست بیعت دادن با شیطان و ظالمان جهانی می تواند ما را از مشکلات اقتصادی دور کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان به باور ملت ایران به اسلام، خون شهیدان و رهبری اشاره کرد و گفت: مردم ما هیچگاه از انقلاب دست بر نمی دارند.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه در برجام خسارت های بسیاری به کشور وارد کردند، تصریح کرد: اروپایی ها هیچ کاری نکردند و آخرین بازیچه آنها اینستکس بود.

وی، اروپایی ها را یدک کش آمریکایی های تبهکار دانست و خاطرنشان کرد: نمی توانیم نقش آمریکا و صهیونیست ها را در فاجعه لبنان نادیده بگیریم.

امام جمعه رشت با اشاره به عفت، شرم و حیا از خدا، پیامبر(ص) و اهل بیت(ع)، خاطرنشان کرد: شرم و حیا نسبت به خدا این است که انسان مواظب خوردنی های خود باشد و این موضوع آن قدر مهم است که در تعالیم دینی ما آمده است.

آیت الله فلاحتی، تلاش برای کسب روزی حلال را مساوی با شمشیر به دست گرفتن و جهاد در راه خدا ذکر کرد و یادآور شد: کسب روزی حلال در حقیقت جهاد محسوب می شود و حلال خواری در حقیقت یک کار هنرمندانه است.

Share