رئیس هیات سوارکاری گیلان؛

ضرورت جلوگیری از واگذاری پیست سوارکاری پیربازار | تعاونی اسب داران گیلان تشکیل می‌شود

انتظام خواستار ورود مقامات قضایی برای جلوگیری از واگذاری پیست پیربازار شد و افزود: اگر این پیست از دست هیات استان خارج شود باید به دنبال سرمایه گذار  برای احداث پیست باشیم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدمهدی انتظام رئیس هیات سوارکاری گیلان در جمع خبرنگاران با تبریک روز خبرنگار گفت: خبرنگاری شغل حساسی است و شما خبرنگاران مسوولیت پر ریسکی را قبول کرده اید.

وی با بیان اینکه علی رغم همه فشارها و حواشی از ۱۱ تیر ۹۹ ریاست هیات سوارکاری گیلان را برعهده گرفته است، افزود: عشق اول من سوارکاری است و ایمان داریم که اگر اسب را به زندگی مردم نزدیک کنیم بخشی از مشکلات روحی روانی مردم برطرف می شود.

انتظام با بیان اینکه خداوند و پیامبر بر روی اسب نظر داشته اند، افزود: برکت وجود اسب را در زندگی حس کرده ایم و باید بتوانیم ارزش سوارکاری و مانوس شدن اسب را احیا کنیم.

وی با بیان اینکه از مسوولان انتظار حمایت سیاسی و قضایی داریم نه حمایت مالی، اظهار کرد: حضور اسب در اکوسیستم بر روی روان مردم تاثیر مثبتی دارد و موجب اشتغالزایی نیز می شود.

انتظام با بیان اینکه قرعه کشی روی اسب قانونی است، افزود: هم اکنون قرعه کشی روی اسب یکی از مشاغل پردرآمد است که این یکی از برکات وجود اسب است.

وی افزود: به دنبال راهی هستیم که اگر مردم نمی توانند اسب خریداری کنند حداقل سوارکاری کنند و هدف من این است که برای تمام طبقات این موضوع را فراهم کنم.

استعدادهای نهفته سوارکاری شکوفا می شوند

به گزارش دیارمیرزا، رئیس هیات سوارکاری گیلان با بیان اینکه جامعه مخاطب هیات دو قشر مردم سوارکار محلی و ورزشکاران حرفه ای هستند، افزود: در استان گیلان اسب کاسپین داریم که ریشه آن در گیلان است. اسب کاسپین باتوجه به فیزیک آن کودکان میتوانند با آن سوارکاری کنند و از لحاظ ژنتیکی نیز بسیار توانمند است.

انتظام با اشاره به بالا بودن قدرت سلامتی اسب کاسپین گفت: این اسب یک سوم اسبهای دیگر خوراک می کند و اگر بتوانیم فرهنگ اسب کاسپین را گسترش دهیم و دانش آموزان و نوجوانان را به این سمت بکشانیم با هزینه کم بستر برای شکوفا شدن استعدادهای نهفته سوارکاری فراهم میشود که در نهایت منجر به کسب مقامهای ملی و بین المللی خواهد شد.

وی با بیان اینکه نیمی هیات شهرستان های استان تعیین تکلیف شده است، گفت: برخی شهرستان ها نظیر انزلی، رودبار، فومن هنوز رئیس هیات ندارند که منتظر معرفی گزینه های پیشنهادی هستیم.

رئیس هیات سوارکاری گیلان با بیان اینکه سلامت جامعه و اشتغال دو هدف بزرگ سوارکاری است، افزود:بزرگترین مرکز پرورش اسب ترکمن را در گیلان داریم، همچنین چند سرمایه گذار بزرگ شناسایی شده اند و استعدادهای بالایی داریم که باید هدایت شوند.

انتظام از برخورد با مسابقاتی که پروتکلهای بهداشتی را در ایام کرونا رعایت نکرده اند، خبر داد و گفت: هدف حفظ سلامت مردم است.

دستگاه قضایی مانع از واگذاری پیست پیربازار شود

وی بر ضرورت نجات پیست سوارکاری پیربازار تاکید کرد و گفت: عدم فعالیت هیات ها و بی تفاوتی مسوولان سابق سبب شده که این پیست از اموال استان خارج شود و توسط شرکت توسعه و تجهیز با حدود ده درصد قیمت به بخش خصوصی واگذار شود، هرچند به دلیل مقاومت مردم و ورود سازمان بازرسی هنوز نهایی نشده است.

رئیس هیات سوارکاری گیلان با بیان اینکه پیست پیربازار جزو املاک شرکت دامپروری سپیدرود بوده و از محل کمکهای مردمی و دولتی احداث شده است، افزود: این پیست به شرط عدم واگذاری به غیر به اداره کل ورزش و جوانان واگذار شده بود.

انتظام خواستار ورود مقامات قضایی برای جلوگیری از واگذاری پیست پیربازار شد و افزود: اگر این پیست از دست هیات استان خارج شود باید به دنبال سرمایه گذار  برای احداث پیست باشیم.

وی با بیان اینکه هر اسب بیش از ۱۵ شغل ایجاد می کند، افزود: شبکه تولید خوراک، نعل بند که تنها در گیلان دو نفر داریم، پرورش دهنده اسب، دامپزشک متخصص، تولید کننده ابزاریراق اسب تنها نمونه ای از آن مشاغل است.

تنها ۳ مربی داریم / برای سوارکاری لزوما نیاز به خریداری اسب نیست

به گزارش دیارمیرزا، رئیس هیات سوارکاری گیلان با اشاره به وجود حدود ۲۰ باشگاه سوارکاری در گیلان گفت: تنها ۳ مربی داریم که یک مربی نیز غیربومی هستند و این ضعف به دلیل عملکرد ضعیف مدیران سابق هیات است.

وی با بیان اینکه سوارکاری دارای لباس مخصوص است، افزود: عمده باشگاه ها دارای کمک مربی خانم هستند.

انتظام با تاکید بر لزوم آموزش سوارکاری زیر نظر مربیان دارای مجوز و باشگاههای مجاز اظهار کرد: تا چند روز آینده سایت “گیل هورس” راه اندازی می شود تا مردم اطلاعات خود را از این طریق کسب کنند.

وی با بیان اینکه برای سوارکاری لزوما نیاز به خریداری اسب نیست و میتوان از ظرفیت باشگاه های سوارکاری در این زمینه بهره برده، افزود: کسانی که از بنیه مالی قوی برخوردار هستند از پانسیون باشگاه ها استفاده کنند.

رئیس هیات سوارکاری گیلان از توسعه باشگاه های سوارکاری در استان خبر داد و گفت: پس از انتخاب به عنوان رئیس هیات در اولین گام نیمی از روسای هیات ها را انتخاب شدند و در گام دوم برای سی نفر از نیروی متخصص و پیشکسوت سوارکاری برای حضور در کمیته ها حکم انتصاب صادر شد و در گام سوم نیز با سرمایه گذاران این حوزه وارد مذاکره شده ایم.

تدوین برنامه مسابقات پرش، کورس و استقامت استانی

انتظام با اشاره به برخی کارشکنی ها در راستای سرمایه گذاری در حوزه پرورش اسب اظهار کرد: در این زمینه در گذشته ضعیف عمل شده است.

وی با اشاره به برگزاری نشست هم اندیشی با مسوولان سوارکاری از برگزاری نشست آموزشی خبر داد و گفت: یکی از ضعف های ما نبود مربی است که در این راستا کلینیک آموزشی و کلاسهای مربی گری برگزار شده است و در ادامه نیز برگزار می شود.

انتظام از تدوین برنامه مسابقات پرش، کورس و استقامت استانی تا پایان سال خبر داد و گفت: به سمت آشنایی دانش آموزان با اسب خواهیم رفت و به دنبال این هستیم تا مربیان ورزش مدارس را با اسب آشنا کنیم.

وی از برگزاری رژه و رزمایش اسب خبر داد و گفت: در حال برنامه ریزی برای زمان مناسب اجرای این برنامه هستیم.

رئیس هیات سوارکاری گیلان با بیان اینکه شدیدا به دنبال ساماندهی وضعیت آموزش اسب سوار هستیم، افزود: باشگاه ها دارای امکانات خاصی هستند و براساس نوع ارائه خدمات، قیمت آموزش ارائه می شوند.

وی با بیان اینکه سوارکاری دارای لباس مخصوص است، افزود: عمده باشگاه ها دارای کمک مربی خانم هستند.

انتظام با اشاره به هزینه های بالای خوراک اسب اظهار کرد: در راستای کاهش هزینه، حمایت از اسب داری، سوار کاری و پرورش دهندگان اسب برای اولین بار تعاونی اسب داران استان گیلان زیر نظر هیات تشکیل میشود.

Share