امام جمعه خمام؛

شاهد گرانی های بی منطق در گیلان هستیم

اسدالله زاده اظهار کرد: اتفاقی که این روزها در کشور عزیز ما و همچنین استان گیلان افتاده است دقیقا از نوع گرانی های بی منطق است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت‌الاسلام اسدالله‌زاده امام جمعه بخش خمام در خطبه های نماز جمعه امروز گفت: رهبر معظم انقلاب در ۲۲ تیرماه دیدار تصویری با نمایندگان مجلس یازدهم شورای اسلامی به مفهوم دقیق اشاره داشتند که از نظر اقتصادی دارای تفسیری عمیق است؛ تعبیر ایشان از گرانی های اخیر کشور «گرانی های بی منطق» بوده است.

وی افزود: به گفته کارشناسان اقتصادی چنانچه گرانی ها ناشی از افزایش تقاضای واقعی یک کالا در جامعه و یا افزایش هزینه نهاده های تولیدی باشد کاملا منطقی و عقلانی است؛ ولی چنانچه گرانی ها ناشی از تقاضای غیرمصرفی و به اصطلاح «سفته بازی» باشد و یا اینکه ناشی از احتکار عرضه کننده کالا جهت سود بالاتر باشد، کاملا غیرمنطقی و غیرعقلایی است.

اسدالله زاده اظهار کرد: اتفاقی که این روزها در کشور عزیز ما و همچنین استان گیلان افتاده است دقیقا از نوع دوم است، یعنی نه تقاضای مردم افزایش پیدا کرده است و نه قیمت نهاده های تولیدی به نسبت سالهای گذشته تغییرات آنچنانی داشته است. بنابراین نسبت گرانیهای اخیر به تغییر قیمت نهاده ها کاملا غیرمنطقی و غیر عقلانی است.

وی افزود: اما راهکار چیست؟ یک قسمت مربوط به حاکمیت است و دولت است که افسار لجام گسیختگی گرانی هایی مانند خودرو و مایحتاج ضروری مردم را از دست سوداگران و دلالان بگیرد و البته قوه قضائیه نیز برخورد بازدارنده با مخلان امنیت اقتصادی کند یک قسمت هم مربوط به مردم است که در کنترل تقاضاها می بایست عقلانی برخورد کنند. وقتی وسیله ای مانند خودرو ظرف یک ماه ۲۰ تا ۳۰ میلیون افزایش قیمت دارد، یک راهکار این است که مردم تحریم کنند و خودشان خودروسازها را مجبور به عقب نشینی کنند.

امام جمعه خمام با بیان اینکه ۵ مرداد سالگرد آغاز اولین نمازجمعه انقلاب اسلامی به امامت مرحوم آیت الله طالقانی (ره) است، افزود: کسى خدمت رسول خدا(صلى الله علیه وآله) آمد، عرض کرد: یا رسول اللّه! من بارها آماده حج شده‌ام اما توفیق نصیبم نشده، فرمود: عَلَیْکَ بِالْجُمُعَهِ فَإِنَّها حَجُّ الْمَساکِینَ: «بر تو باد به نماز جمعه که حج مستمندان است» (اشاره به این که بسیارى از برکات کنگره عظیم اسلامى حج، در اجتماع نماز جمعه وجود دارد) یا در روایت دیگری رسول خدا(صلى الله علیه وآله) مى‌فرماید: مَنْ أَتَى الْجُمُعَهَ إِیماناً وَ احْتِساباً اسْتَأْنَفَ الْعَمَلَ: «کسى که از روى ایمان و براى خدا در نماز جمعه شرکت کند، گناهان او بخشوده خواهد شد، و برنامه عملش را از نو آغاز مى‌کند».

اسدالله زاده گفت: از برکات انقلاب اسلامی برپایی حدود ۹۰۰ نماز جمعه در کشور است که در استان ما نیز ۳۵ نماز جمعه اقامه میگردد. و امام جمعه صدای مردم در مطالبه گری و البته واعظ مردم در دعوت به ایمان و تقوا است. امیدواریم خداوند توفیق خدمت در این سنگر را از ما سلب نکند.

وی در بخش دیگری از اظهاران خود گفت: روز سه شنبه مصادف با ۷ مرداد و ۷ ذی الحجه، شهادت امام باقر علیه السلام است که خدمت همه مؤمنین و مؤمنات تسلیت عرض می‌کنیم. همچنین پنج شنبه ۹ مرداد روز عرفه و مناجات با خدا از لسان حضرت سیدالشداء سلام الله علیه است که ان شاء الله مؤمنین در بزرگداشت این روزت توجه ویژه داشته باشند.

امام جمعه خمام با بیان اینکه کار خوب و شایسته از هر کسی شایسته و قابل تقدیر خواهد بود ولی از مسئولین و مدیران شایسته تر است، افزود: در هفته های گذشته یکی از کارهای خوبی که توسط فرماندار محترم شهرستان رشت صورت گرفته است، حضور میدانی در بخش ها و پیگیری از نزدیک مشکلات بخش های شهرستان رشت بوده است. هر چند جای خالی دیدارهای مردمی در این بازدیدها بسیار خالی بود ولی نفس کار بسیار ارزنده و جای تقدیر دارد. بنده هم به سهم خودم از ایشان تشکر و قدردانی دارم.

وی در پایان گفت: امیدوارم مصوبات این سفرهای بخشی هرچه زودتر محقق شود و ان شاء الله مردم ما به زودی شاهد عملیاتی شدن قول هایی که فرماندار محترم داده اند باشند.

Share