در نشست بررسی چگونگی روند اجرای طرح تجمیع و تمکین اصناف و مراکز پر خطر رشت عنوان شد

شاهد نواقص جدی در برخی مراکز هستیم|برخی متصرفان در رفع نواقص جدیت ندارند

شهرام مومنی رییس سازمان آتش نشانی رشت گفت: یکی از دغدغه های اصلی ما جدیت نداشتن و جدی نگرفتن، برخی متصرفان در رفع نواقص است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نشست بررسی چگونگی روند اجرای تجمیع و تمکین اصناف و مراکز پر خطر در شهر رشت با حضور سید حبیب راضی مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات شهری سازمان شهرداری های کشور، شهرام مومنی رییس سازمان آتش نشانی، حبیب موحدی معاون آموزش ایمنی و پیشگیری ، محمد علیزاده معاون عملیات و سیما جعفر گروسی رئیس اداره مالی اقتصادی این سازمان در ساختمان مرکزی سازمان آتش نشانی رشت برگزار گردید.

شهرام مومنی رییس سازمان آتش نشانی رشت در ابتدای این نشست ضمن خیر مقدم با اشاره  بر عملکرد حوزه پیشگیری و عملیات سازمان آتش نشانی در خصوص جدیت در پایش ایمنی مراکز پر خطر همچون فروشگاهها، مراکز خرید، بیمارستان ها، کارخانجات و غیره ادامه داد: در برخی از این بازدید ها شاهد نواقص جدی هستیم که تذکرات و هشدارهای ایمنی  به صاحبان و یا دست اندکاران ارائه می شود که متاسفانه یکی از دغدغه های اصلی ما جدیت نداشتن و جدی نگرفتن، برخی متصرفان در رفع نواقص است.

در این نشست سید حبیب راضی مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات شهری سازمان شهرداری های کشور در ابتدای سخنان خود ضمن قدردانی از زحمات آتش نشانان و تیم کارشناسان در پی اجرای مبحث پایش ایمنی مراکز پر رفت و آمد و پر خطر شهر رشت مهم ترین دغدغه خود در شهر رشت را ایمنی بازار مرکزی شهر دانست و گفت: وقوع حوادث انسان ساخت همچون آتش سوزی منازل مسکونی، تجاری، تصادفات، انفجارات و.. حوادث نشات گرفته از عدم رعایت نکات ایمنی در منزل و یا محل کار و.. است.

وی با بیان اینکه در همه حوادث به نحوی‌ شاهد عدم رعایت استانداردهای ایمنی با دخالت بشر هستیم، ادامه داد: طرح تجمیع و اجرای تمکین یکی از راههای موثر در رفع نواقص است که در مواردی می بایست با توجه به عدم جدیت صاحبان و یا دست اندکاران برای رفع نواقص از آن بهره جست.

وی در خاتمه این نشست ضمن دیدار با آتش نشانان شهر باران از خودروهای عملیاتی سازمان آتش نشانی بازدید کرد.

Share