در مراسم تجلیل از خبرنگاران در سپاه قدس گیلان مطرح شد:

سپاه همیشه خانه امن خبرنگاران است | دشمن امید و نشاط در جامعه را نشانه گرفته است

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه دشمن امید و نشاط در جامعه را نشانه گرفته است، گفت: رسانه‌ها این روزها باید این موضوع را در انجام رسالت خبری خود بیشتر مورد توجه قرار دهند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت‎الاسلام احسان‌الله محمدی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: بر اساس آموزه‌های دینی خبر و خبرنگار یک شغل مادی محسوب نمی‌شود و خبرنگاری یک رسالت است و برای همین کسانی خبرنگار می‌شوند که شایسته این حرفه باشند.

در انقلاب اسلامی خبرنگار را چشم بیدار، گوش شنوا و زبان گویا مردم و جامعه می‌دانند

وی با بیان اینکه نگاه انقلاب اسلامی و رهبران انقلاب یک نگاه ویژه بوده است، گفت: در انقلاب اسلامی خبرنگار را چشم بیدار، گوش شنوا و زبان گویا مردم و جامعه می‌دانند.

حجت‎الاسلام محمدی با بیان اینکه خبرنگاری نوعی امانتداری است، تصریح کرد: خبرنگار باید با دقت، صریح و به موقع خبر را تهیه و منتشر کند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه خبرنگاری یک کار اداری نیست، افزود: کار خبرنگاری تمام وقت است زیرا خبرنگار مدام در حال رصد کردن وقایع دنیا است.

وی با بیان اینکه خبرنگاران در اطلاع‌رسانی باید سرعت داشته باشند، گفت: قدرت‌های بزرگ از ابزار رسانه برای سلطه بر بشریت و سرکوب استعدادهای الهی و ایجاد فاصله طبقاتی استفاده می‌کنند و بنگاه‌های خبر پراکنی می‌سازند تا خبر را وارونه جلو دهند؛ مظلوم را ظالم و ظلم ظالمین را خادم عنوان کنند.

محمدی همچنین ادامه داد: خدا را شاکریم در نظام جمهوری اسلامی ایران رسالت خبرنگاری به صورت هدایتی و همراه با فکر و اندیشه است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با اشاره به فرمایش امام خمینی(ره) گفت: امام می‌فرمایند اصحاب قلم نه تنها برای چیزهایی که می‌نویسند مسئولیت دارند بلکه در مقابل هر آنچه که نمی‌نویسند نیز مسئول هستند و همین جمله امام نشان از عظمت این رسالت دارد.

سپاه همیشه خانه امن خبرنگاران است

حجت‌الاسلام محمدی افزود: سپاه همیشه خانه امن خبرنگاران است و فرماندهان سپاه نسبت به اصحاب رسانه‌ها ارزش می‌گذارند.

دشمن امید و نشاط در جامعه را نشانه گرفته است

در ادامه جلسه فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه دشمن امید و نشاط در جامعه را نشانه گرفته است، گفت: رسانه‌ها این روزها باید این موضوع را در انجام رسالت خبری خود بیشتر مورد توجه قرار دهند.

سردار محمد عبدالله‌پور با اشاره به اینکه دنیا در حال نبرد حق علیه باطل است، گفت: دشمن تمام توان خود را بکار گرفته تا باطل را درست جلوه دهد و رسانه‌های انقلابی ما باید در این مورد هوشیار باشند.

وی به اقدامات شایسته مردم و همکاری آنها با سپاه قدس گیلان در دوران کرونا اشاره کرد و گفت: در دوران کرونا شاهد اقدامات بزرگ ملت بودیم که جای تحسین دارد و نیز اقداماتی که جامعه پرستاری و پزشکی انجام دادند که بسیار با ارزش است.

فرمانده سپاه قدس گیلان در مورد کمک‌رسانی به مردم آسیب دیده در دوران کرونا اشاره کرد و افزود: در مرحله اول مواسات ۴۲ میلیارد تومان جمع آوری شد که از میزان یک سوم آن متعلق به ادارات و دستگاه‌ها بود.

توزیع ۲۳ هزار بسته معیشتی در مرحله دوم مواسات

سردار عبدالله‌پور با اشاره به آغاز مرحله دوم رزمایش مواسات گفت: در این مرحله با کمک مردم ۲۳ هزار بسته توزیع در دهه ولایت در سطح استان توزیع شده است.

وی همچنین به شناسایی ۲۶۰ هزار نفر نیازمند و آسیب دیده از کرونا در استان در مرحله نخست رزمایش مواسات خبرداد و افزود: بعد از پایش و بررسی‌های صورت گرفته کمک‌های مومنانه به ۱۴۸ هزار و ۶۵۶ نفر صورت پذیرفت.

Share