قائم مقام وزیر بهداشت هشدار داد؛

سفر به مازندران سایر استان‌ها را درگیر کرونا می‌کند|تعطیلی‌ها در مازندران باید تداوم داشته باشد

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به وضعیت قرمز شیوع کرونا در مازندران هشدار داد: سفر به مازندران می‌تواند مردم استان‌های دیگر کشور را بیش از پیش درگیر این بیماری کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، ایرج حریرچی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان آمل در جمع خبرنگاران افزود: استان مازندران در شرایط حادی از شیوع ویروس کرونا به سر می برد که این شرایط در برخی از شهرهای آن بسیار نگران کننده است.

وی با بیان اینکه سفر به مازندران می تواند باعث جابه جایی بیشتر ویروس کرونا به استان های دیگر شود، گفت: از مردم می خواهیم سفر به استان مازندران را به زمانی دیگری موکول کنند.

معاون کل وزیر بهداشت افزود: عدم جابه جایی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی تنها راه برون رفت از درگیری با ویروس کرونا است که نیاز به عزم همگانی دارد.

تعطیلی‌ها در مازندران باید تداوم داشته باشد

حریرچی همچنین به وضعیت برخی از شهرهای قرمز استان مازندران اشاره کرد و گفت: تعطیلی بازار و مشاغل تجمعی باید تداوم داشته باشد و از هرگونه اجتماعی خودداری شود.

وی برگزاری مراسم عزاداری و جشن در شهرهای مازندران پس از کاهش محدودیت ها را عامل اصلی بازگشت استان به مدار قرمز کرونایی دانست و افزود : مردم باید تا عادی شدن شرایط هرگونه جمع خانوادگی و مناسبتی را ممنوع بدانند.

قائم مقام وزارت بهداشت تاکید کرد: پرهیز از تجمع عمومی و دورهمی ها باید به یک رفتار عادی و هشدار تبدیل شود زیرا آنچه منجر به شتاب بخشی انتقال کرونا می شود همین دورهمی ها است.

کمبودی در تجهیزات بیمارستانی مازندران وجود ندارد

حریرچی همچنین در پاسخ به پرسشی در باره کمبود برخی تجهیزات بیارستانی به خصوص دستگاه اکسیژن ساز در شهرستان آمل، هم گفت: در حال حاضر هیچگونه کمبودی در تجهیزات بهداشتی مازندران وجود ندارد.

وی افزود: در روزهای اخیر ۲ دستگاه اکسیژن ساز در ۲ بیمارستان شهرستان آمل نصب شده و در صورت نیاز وزارت بهداشت تعداد بیشتری را در کمترین زمان اضافه خواهد کرد تا نیاز برطرف شود.

قائم مقام وزیر بهداشت با بیان اینکه طراحی بیمارستان ها بر اساس نیاز ۱۵ درصدی بیماران به دستگاه اکسیژن ساز است، گفت: اما متاسفانه شرایط حاد آمل نیاز دستگاه اکسیزن ساز را افزایش داده است.

شهرستان آمل  یکی از ۱۳ شهرستان با وضعیت قرمز در استان مازندران است که طی ۲ هفته اخیر با سیر صعودی بیماران کرونایی در این شهرستان، بیماران بستری  از مرز ۴۵۰ نفر عبور کرد.

ویروس کرونا سی ام بهمن ماه سال گذشته با شناسایی ۲ بیمار در بابل در مازندران شیوع یافت و در پیک دوم این بیماری که از نیمه دوم تیرماه در استان بار دیگر  روند صعودی به خود گرفت به طوری که هم اکنون  بیش از یکهزار و ۸۴۰ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان های زیر مجموعه ۲ دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل تحت درمان قرار دارند.

Share