استاندار مازندران اعلام کرد

سرمایه‌گذاران خارجی در مازندران زمین دریافت می‌کنند

استاندار مازندران اعلام کرد که به سرمایه‌گذاران خارجی دارای اهلیت در این استان بر اساس اولویت زمین واگذار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا احمد حسین زادگان در پایان نخستین جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان بر تقویت نقش سرمایه گذاری خارجی در اقتصاد استان بر ضرورت بررسی فرصت ها و مزیت های سرمایه گذاری خارجی در استان و رفع موانع و چالش ها در این زمینه تاکید کرد و افزود: تصمیمات خوبی در این راستا در جلسه امروز اتخاذ و مقرر شد بخشی از اراضی ملی استان به عنوان مشوق برای سرمایه گذاران خارجی جهت انجام سرمایه گذاری های لازم فریز شود.

وی افزود : همچنین مقرر شد تا سازمان جنگل ها و جهاد کشاورزی طی زمان مشخص شده این اراضی را با توجه به مختصات بخش های مختلف سرمایه گذاری نظیر گردشگری، کشاورزی، صنعت و … تعیین کنند.

مقام عالی دولت در استان گفت: مقرر شد؛ با سرمایه گذاران خارجی که در استان حضور دارند با اولویت برخورد شود و با توجه به اهلیت سرمایه گذاری آنان، پروژه های جدید سرمایه گذاری به آنان واگذار شود و طی دعوتنامه ای از سرمایه گذاران خارجی دارای اهلیت در استان های دیگر برای افزایش سرمایه گذاری ها در مازندران در حوزه های کشاورزی، صنعت و بخش خدمات دعوت به عمل آید.

اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات روستایی 

حسین زادگان، بحث و بررسی در خصوص بهبود فضای کسب و کار را از دیگر محورهای نخستین جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان دانست و یادآور شد: استان مازندران از آن جا که به عنوان یکی از استان های پایلوت در بهبود فضای کسب و کار و پنجره واحد سرمایه گذاری با اولویت گردشگری انتخاب شده بود، که مقرر شد این بحث از طریق وزارتخانه پیگیری و سند اجرایی و عملیاتی آن ابلاغ شود.

وی با بیان این که بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات با بهره ۶ درصد به اشتغال روستایی در مازندران اختصاص یافت، افزود: کمیته ای ذیل کارگروه اقتصادی تعریف شده است و مقرر شد تا چند پروژه بزرگ در دستور کار قرار گیرد و پروژه های نیمه تمام روستایی و همچنین شهرستان های محروم و شهرستان هایی که به نسبت در سال گذشته اعتبارات کمتری را دریافت کرده اند و پروژه هایی که در شمار طرح های جهش تولید تعریف شده اند، در اولویت باشند.

یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات کرونایی 

استاندار مازندران موضوع تسهیلات خسارت دیدگان کرونا را از دیگر مباحث این جلسه عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: سهم مازندران در تسهیلات خسارت دیدگان کرونا، یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است و تاکنون ۵۰ هزار نفر در سامانه ثبت نام کرده اند و رقمی حدود ۲۱۱ میلیارد تومان پرونده تشکیل شده و مقرر شد تا با اطلاع رسانی و تسهیل گری بانک ها در فرصت باقی مانده نبست به جذب حداکثری این تسهیلات نهایت اهتمام صورت گیرد.

استاندار مازندران گفت: بیشترین ثبت نام دریافت تسهیلات کرونایی در بخش حمل و نقل با بیش از هفت هزار پرونده بود.

همچنین در این جلسه با حضور مقام عالی دولت در مازندران، گزارشی از پیامدهای اقتصادی کرونا در کشور و استان از سوی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و دبیر این کارگروه ارایه شد.

Share