فرماندار رشت در جلسه کارگروه اشتغال؛

ریشه اصلی بروز همه ناهنجاری‌ها بیکاری است | اعطای تسهیلات اشتغالزایی برنامه محور باشد

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه پرداخت تسهیلات صرف منجر به ایجاد اشتغال نمی شود، گفت: اعطای تسهیلات باید به صورت هدفمند و بر مبنای توانمندی افراد باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا علی فتح اللهی در جلسه کارگروه اشتغال و شورای مهارت رشت که با حضور مدیران  کل فنی و حرفه ای  و امور روستایی و شوراها در فرمانداری این شهرستان برگزار شد با بیان اینکه موضوع اشتغال از مهمترین دغدغه های جامعه امروز محسوب می شود، افزود: هیچ دولتی در دنیا به تنهایی امکان ایجاد اشتغال فراوان و یا کاهش نرخ بیکاری را ندارد و در این مسیر باید از بخش خصوصی بهره گرفته شود.

وی فراهم کردن زیرساخت‌ها و ایجاد بسترهای مناسب برای اشتغال زایی را از وظایف اصلی دولت‌ها عنوان کرد و افزود: در این راستا دولت‌ها به آموزش و کسب مهارت جامعه هدف توجه ویژه ای دارند تا بستر مناسب برای ایجاد اشتغال در جامعه فراهم شود.

فرماندار شهرستان رشت در ادامه با تاکید بر اینکه متولی اشتغال زایی در جامعه تنها یک دستگاه نیست، ادامه داد: تمام دستگاه‌ها و نهادها در امر اشتغال زایی سهیم هستند.

وی با بیان اینکه بررسی بسیاری از بزه‌ها و آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه نشان دهنده این بوده که ریشه اصلی بروز همه ناهنجاری‌های اجتماعی عدم اشتغال و بیکاری است، تصریح کرد: کاهش میزان ازدواج و افزایش طلاق نیز به اشتغال با عدم وجود درآمد پایداردر خانواده ارتباط دارد، بنابراین همه باید تلاش کنند با اشتغال زایی نرخ بیکاری را کاهش دهند.

مهندس فتح اللهی با اشاره به اینکه در طول سال‌های گذشته شاهد پرداخت تسهیلات بسیاری در این بخش بوده‌ایم، ادامه داد: اگر پرداخت این تسهیلات هدفمند با برنامه نبوده و به تولید و اشتغال منجر نشود یقیناً به اهداف خود نرسیده‌ایم.

وی با تاکید بر ضرورت شناسایی افرادی که تسهیلات را دریافت می‌کنند، گفت: باید افرادی از این تسهیلات بهره مند شوند که توانایی و مهارت لازم برای ایجاد اشتغال و تولید را داشته باشند.

وی آگاهی بخشی به روستاییان و عشایر برای بهره مندی از بیمه را بسیار حائز اهمیت دانست، گفت: آگاهی بخشی در این زمینه سبب می‌شود تا روستاییان و عشایر در دوران کهولت سن دغدغه فکری در زمینه در آمد نداشته باشند.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه همه دستگاه‌ها باید در راستای جذب اعتبارات مربوط به اشتغال زایی تلاش کنند، گفت: رسیدن به اهداف پیش بینی شده در زمینه اشتغال زایی نیازمند همدلی همه دستگاه‌ها است.

گفتنی است در پایان این نشست به مناسبت روز ملی مهارت و کارآفرینی، از مربیان برتر اداره کل فنی حرفه ای با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

Share