امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه؛

دولت از لجاجت درباره طرح گشایش اقتصادی دست بردارد|هیئتی‌ها در قبال جان مردم مسؤول هستند

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه با انتقاد از رفتار دولت در خصوص طرح‌ گشایش اقتصادی گفت: مجلس شورای اسلامی طرحی بسیار خوب پیشنهاد داده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد طیبی ظهر امروز در آئین نماز جمعه عبادی سیاسی این هفته آستانه اشرفیه با بیان اینکه عدم تصویب تحریم‌های تسهیلاتی در سازمان ملل یک شکست بی‌سابقه در آمریکا است، اظهار کرد: آمریکا با تحریم‌های تسهیلاتی علیه جمهوری اسلامی سعی اعمال فشارهای سنگین علیه مردم ایران را داشت ولی ملت ایران با مقاومت خود آمریکا را مستأصل و باعث شکست سنگین رژیم تروریستی آمریکا در سازمان ملل شدند.

وی با تأکید بر لزوم رصد حرکت منافقانه کشورهای اروپایی گفت: مسؤولان نباید رأی ممتنع کشورهای اروپایی به در سازمان ملل را به معنای دوستی این کشورها‌ با جمهوری اسلامی تلقی کنند زیرا آنان بر اساس برجام‌ باید چنین کاری را انجام می‌دادند.

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه با اذعان به اینکه پیش‌فروش ۲۰۰ میلیون بشکه نفت بدهی سنگین به دولت بعدی اعمال می‌کند، تصریح کرد: دولت با مطرح کردن این طرح سعی در رفع کمبود کسری بودجه خود را دارد ولی این طرح به لحاظ قانونی دارای مشکلاتی است که باید به آن رسیدگی شود زیرا با این کار علاوه بر اینکه دولت به مردم نفت تحویل نمی‌دهد باعث اعمال بدهی سنگین به دولت بعدی می‌شود.

طیبی با انتقاد از رفتار دولت در خصوص طرح‌ گشایش اقتصادی بیان کرد: مجلس شورای اسلامی طرحی بسیار خوب پیشنهاد داده است به‌طوری‌که نفت تبدیل به مواد پتروشیمی می‌شود زیرا این مواد در هنگام تحریم قابلیت فروش دارند لذا دولت باید از لجاجت خود در طرح گشایش اقتصادی دست بردارد.

وی با گله‌مندی از عدم وحدت رویه در ستاد ملی کرونا افزود: از مدت‌ها پیش بحث نحوه برگزاری ماه محرم مطرح بوده و پس از جلسات مختلف دستورالعمل‌های بهداشتی عزاداری محرم اعلام شد ولی به دلیل عدم تدبیر در دولت و ستاد ملی کرونا ۴۸ ساعت قبل از شروع محرم معاون وزیر بهداشت برگزاری مراسم محرم در مکان مسقف را ممنوع اعلام کرد که این امر جای بسیار گله‌مندی دارد.

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه با توصیه به هیئت‌های مذهبی آستانه‌اشرفیه افزود: از تمامی هیئت‌های مذهبی درخواست دارم به تصمیمات ستاد ملی کرونا عمل کرده و پروتکل‌های بهداشتی را به بهترین نحو در این شهر اجرایی کنند زیرا ما هیئتی‌ها در قبال جان مردم مسؤول هستیم.

طیبی عاشورا را یک جریان مستمر در تاریخ بشریت معرفی کرد و گفت: واقعه عاشورا و‌ فرهنگ آن باعث تقویت روحیه استکبارستیزی، مبارزه با طاغوت، دفاع از حق مظلوم شده است لذا جوامع اسلامی باید با تبعیت از فرهنگ عاشورا به پیشرفت جامعه خود کمک کنند.

وی با اشاره به مهم‌ترین دلایل ماندگاری قیام امام حسین(ع) در روز عاشورا افزود: اخلاص، منطق، عظمت و حماسه و عاطفه و‌ احساس مهم‌ترین عامل در ماندگاری قیام سرور و سالار شهیدان بوده و تا قیامت فرهنگ عاشورا در جامعه اسلامی ماندگار است.

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه با تأکید بر روحیه استکبارستیزی و اخلاص شهدای مدافع حرم بیان کرد: شهدای مدافع حرم ازجمله شهید سلیمانی و حججی دارای اخلاص، روحیه استکبارستیزی و دفاع از حق مظلوم بوده و تا پای جان خود از مظلوم دفاع و در مقابل ظالم ایستادگی کردند لذا مسؤولان باید در مقابل استکبار اخلاص داشته و مدافعین حرم را سرلوحه خود قرار دهند.

Share