رئیس پارک علم و فناوری گیلان خبر داد؛

دفتر فن بازار منطقه‌ ای گیلان راه اندازی شد

دفتر فن بازار منطقه ای گیلان روز دوشنبه در پارک علم و فناوری استان در رشت راه اندازی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس پارک علم و فناوری استان گیلان گفت: تسهیل در تجاری سازی فناوری، بسترسازی انتقال فناوری و ایجاد فرآیند هم رسانی فناورانه میان عرضه کنندگان و متقاضیان فناوری، کارآفرینان و سرمایه گذاران از اهداف دفتر فن بازار منطقه ای در این استان است.

دکتر علی باستی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: کمک به برگزاری دوره‌ های آموزشی مربوط به تجاری سازی، احصاء نیازهای فناورانه و برگزاری همایش‌ ها و رویدادهای ترویجی و ارتقاء فرهنگ فعالیت‌ های فناورانه و توسعه بازار فناوری در استان از دیگر اهداف دفتر فن بازار منطقه‌ای در گیلان است ضمن اینکه دفتر فن بازار استان فرصتی را برای معرفی دستاوردها و محصولات شان فراهم می کند.

وی با بیان اینکه سرعت بخشی در فرآیند مبادله فناوری بین عرضه کنندگان و متقاضیان فناوری از اهداف پارک علم و فناوری گیلان در راه‌ اندازی دفتر فن بازار است، افزود: پارک علم و فناوری گیلان با توجه به تجربیات برگزاری ۹ دوره فن بازار کشور به عنوان دبیرخانه اجرایی نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار کشور که همه ساله در هفته پژوهش و فناوری در تهران برگزار می‌ شود، نسبت به راه اندازی دفتر فن بازار منطقه‌ای استان اقدام کرده است.

وی بیان داشت: یکی از ارکان اصلی فن بازار، شورای هماهنگی فن‌ بازار منطقه‌ ای است که در سه حوزه سیاستگذاری، نظارت‌، مدیریت و ارائه مشاوره در ارتباط با پیشبرد برنامه‌ ها و دستیابی به اهداف فن‌ بازار فعالیت دارد، این شورا متشکل از ۱۲ عضو حقوقی و حقیقی از جمله معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استان است.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان در مراسم افتتاح دفتر فن بازار منطقه ای استان اظهار داشت: پارک علم و فناوری به عنوان یکی از ارکان اکوسیستم نوآوری یک سری برنامه ها را در سال های اخیر مد نظر قرار داده است لذا اولین نکته در ارتباط با پارک های علم و فناوری این است که در محیط اطرافش تاثیرگذار باشد.

وی با اشاره به اقدامات پارک علم و فناوری گیلان در شرایط کرونا خاطر نشان کرد: پارک علم و فناوری استان جزء پارک های منتخب برای ارایه گزارش به وزیر علوم بود که این نشانگر اثربخشی علم و دانش و فناوری و تاثیر گذاری آن در شرایط خاص است.

باستی در ادامه سخنانش با بیان این که ظرفیت استان گیلان در بخش صنایع خلاق بسیار زیاد است یادآور شد: با راه اندازی مرکز نوآوری صنایع خلاق از شهریور ماه سال گذشته اقداماتی انجام گرفته و اثرات بسیار خوبی گذاشته است.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان با اشاره به اقدامات در بخش تامین مالی شرکت ها و واحدهای فناور اظهار داشت: در این ارتباط صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی استان گیلان از سال گذشته آغاز به کار کرد و سال جاری با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری رسما افتتاح شد که اتفاق خوبی برای انجام راحت تر تامین مالی شرکت ها است.

Share