آیت الله فلاحتی در خطبه های نماز جمعه رشت:

در برابر هر تعرض آمریکا، تعرض متقابل اجرا شود|مسئولان نرخ کالا را پایین نگه دارند

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: وزارت دفاع دولت جمهوری اسلامی در برابر هر تعرضی از جانب آمریکا تعرض متقابل را اجرا کند زیرا آمریکا باید بداند دیگر دوره استعمار و استحمار ملت ها گذشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به تقوای الهی اظهار کرد: سوم مردادماه سال ۱۳۴۳ قرارداد ننگین کاپیتولاسیون توسط آمریکا به ایران تحمیل شد و این قرارداد به غیر از ننگ دستاورد دیگری برای ملت ما نداشت.

وی به لغو معاهده کاپیتولاسیون پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: امروز ملت ایران در مقابل جرثومه تبهکاری آمریکا ایستاده و این امر در سایه رهنمودهای رهبری، خون شهدا و ایستادگی ملت ما تحقق پیدا کرده است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه آمریکایی ها به غیر از آزار و اذیت در دنیا دستاورد دیگری ندارند، تصریح کرد: آمریکایی ها دزدان گردنه بین الملل هستند.

آیت الله فلاحتی به ایجاد مزاحمت برای هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران توسط هواپیماهای آمریکایی در مسیر کشور لبنان اشاره کرد و گفت: از وزارت دفاع دولت جمهوری اسلامی می خواهیم در برابر هر تعرضی از جانب آمریکا تعرض متقابل را اجرا کند زیرا آمریکا باید بداند دیگر دوره استعمار و استحمار ملت ها گذشته است.

وی با اشاره به پذیرش قطعنامه ۵۹۸ در سال ۱۳۶۷ و حمله منافقین به مرزهای کشور، بیان کرد: منافقین خیال کردند ایران از موضع ضعف قطعنامه مذکور را پذیرفته اما خدای متعال نیروهای جوان مجاهد ما را بر سر آنها ریخت و به هلاکت رسیدند.

نماینده ولی فقیه در گیلان به ترور ۱۷ هزار نفر از مردم ایران توسط منافقین اشاره کرد و یادآور شد: اکنون منافقین در دنیا ذلیل و آواره شدند و خداوند به ملت ما عزت داده است.

آیت الله فلاحتی به حکم اعدام سه نفر از آشوبگران اغتشاش های کشور اشاره کرد و افزود: انتظار داریم دستگاه های ذی ربط جرم هایی که این آشوبگران مرتکب شدند را به مردم نشان دهند تا همه بدانند.

وی با بیان اینکه پنجم مردادماه سالروز اقامه نخستین نمازجمعه در سال ۱۳۵۸ به امامت آیت الله طالقانی در کشور است، اظهار کرد: نعمت اقامه نمازجمعه در سراسر کشور را گرامی می داریم.

امام جمعه رشت به وضعیت جامعه نسبت به شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: یکی از مکان هایی که بهترین ضوابط بهداشتی در آن رعایت می شود نمازجمعه است و مردم پروتکل های بهداشتی را به طور کامل رعایت می کنند.

آیت الله فلاحتی با تسلیت سالروز شهادت امام محمد باقر(ع)، خاطرنشان کرد: امام باقر(ع) نخستین بنیانگذار دانشگاه اسلامی در مدینه بود.

وی به از راه اندازی نهضت احسان و تعاون در قالب رزمایش مواسات ۲ همزمان با سراسر کشور در گیلان خبر داد و بیان کرد: نهضت احسان و تعاون برای کمک به نیازمندان و آسیب دیدگان ناشی از ویروس کرونا اجرا می شود اما انسان از این ناراحت می شود چرا جامعه باید به اینجا برسد که برخی نیاز به بسته های معیشتی داشته باشند بنابراین به متولیان مربوطه توصیه می کنیم اگر می توانند نرخ کالا را پایین نگه دارند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه کمک های مردمی با محوریت مساجد، هیئت امنا و امام جماعت برای توزیع بین نیازمندان در محله ها جمع آوری می شود، تصریح کرد: جمع آوری کمک های مردمی در سه مرحله عید قربان، عید غدیر و ماه محرم انجام می شود.

آیت الله فلاحتی اضافه کرد: درهای رحمت خدای متعال به روی ما باز است و کمک کنید تا زندگی تان با نشاط و پر برکت باشد.

وی با اشاره به سلسله بحث های پیرامون سبک زندگی اسلامی با عنوان زندگی در سایه اسلام از هفته های گذشته، بیان کرد: یکی از مباحث رعایت حیا، عفت و شرم است و آنچه اولویت دارد اینکه انسان در برابر پروردگار، پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) حیا داشته باشد.

امام جمعه رشت، حیا را دارای اقسامی دانست و خاطرنشان کرد: در مساله خوردن و آشامیدن خدای متعال استفاده از مواهب طبیعی را برای همه انسان ها مجاز دانسته بنابراین هر کسی می تواند از مواهب طبیعت برخوردار شود مگر خوردنی ها و نوشیدنی هایی که در شریعت اسلام حرام اعلام شده است.

آیت الله فلاحتی تصریح کرد: یکی از اموری که انسان باید به آن حیا بورزد در خوردنی ها و نوشیدنی ها است.

Share