مدیرکل بنیاد حفظ آثار گیلان تأکید کرد:

دریایی محور بودن یکی از ویژگی های باغ موزه دفاع مقدس گیلان است

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان گفت: پرداختن به دفاع نیروی دریایی یکی از ویژگی های بارز باغ موزه دفاع مقدس گیلان است که در سایر باغ موزه های دفاع مقدس در کشور کمتر به آن پرداخته شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، حسین مصطفی پور با بیان اینکه یکی از ویژگی های باغ موزه دفاع مقدس گیلان دریایی محور بودن آن است اظها کرد: پرداختن به دفاع نیروی دریایی یکی از ویژگی های بارز باغ موزه دفاع مقدس گیلان است که در سایر باغ موزه های دفاع مقدس در کشور کمتر به آن پرداخته شده است.

وی با بیان اینکه باغ موزه دفاع مقدس گیلان در سه فاز طراحی و ساخته خواهد شد ادامه داد: فاز نخست این باغ موزه در حال حاضر با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد در حال تکمیل است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه از ۸۰۰۰ شهید گیلانی ۳۷۰۰ شهید از شهدای ارتش هستند، یادآور شد: از مجموع محوطه ۱۰ هکتاری باغ موزه گیلان حدود ۳۰ تا ۴۰ آن به بخش جنگ دریایی پرداخته می شود.

باغ موزه گیلان دارای دو دریاچه دریایی است

مصطفی پور با بیان اینکه باغ موزه گیلان دارای دو دریاچه ۶۰۰۰ متری و ۲۰۰۰ متری است یادآور شد: ۲۰۰۰ متر از این دریاچه ها توسط ناوگان چهارم نیروی دریایی ارتش و ۲۰۰۰ متر توسط نیروی دریایی سپاه ساخته و تکمیل خواهد شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه طبق پیش‌بینی اولیه پروژه باغ موزه دفاع مقدس نیازمند بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه است، خاطرنشان کرد: این باغ موزه فروردین سال ۱۴۰۰ افتتاح می شود.

Share