مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد:

دریافت‌کنندگان وام ودیعه مسکن از فهرست مسکن ملی خط می‌خورند

اصلانی اظهار داشت: دریافت تسهیلات ودیعه مسکن فرم جیم (ج) متقاضیان را قرمز می‌کند، بنابراین از فهرست مسکن ملی خط می‌خورند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از باشگاه خبرنگاران، فرزانه اصلانی، مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه دریافت کد رهگیری در تمامی معاملات مسکن الزامی شده است گفت: تمامی متقاضیان از زمان اعلام مصوبه پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن ملزم به دریافت کد رهگیری هستند و در صورتی که کد رهگیری دریافت نکرده باشند، نمی توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: طبق قانون شورای اصناف هم اکنون دریافت کد رهگیری الزامی شده و مشاوران املاک حق ندارند معامله ای را بدون کد رهگیری انجام دهند.

اصلانی با اشاره به اینکه دریافت تسهیلات ودیعه مسکن زمینه‌ساز قرمز شدن فرم جیم (ج) افراد می‌شود ادامه داد: تسهیلات خرید مسکن با توجه به مصوبات بانک ها نیاز به سبز بودن فرم جیم (ج) ندارد اما طرح هایی که در قالب مصوبه قانون ساماندهی بازار مسکن است و نیازمند فرم جیم (ج) سبز است با دریافت این تسهیلات هم فرم جیم آنها قرمز می شود و دیگر نمی‌توانند در طرح هایی از جمله اقدام ملی مسکن ثبت نام کنند.

اصلانی با اشاره به اینکه اجرای این طرح ها موقتی است گفت: هم اکنون بازار مسکن تحت تاثیر نوسانات اقتصادی از جمله ارز، سکه و بورس دچار نوسان شده است، بنابراین در صورتی که این بازارها از جمله بورس دچار جهش های هیجانی نشوند، می توان امیدوار بود که این بازار به ثبات برسد.

مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی بیان کرد: اخذ مالیات از خانه‌های خالی و همچنین برنامه های ویژه دولت برای تولید مسکن توانسته نقش موثری در بهبود وضعیت بازار مسکن داشته باشد.

اصلانی با اشاره به اینکه این تسهیلات برای یک میلیون متقاضی در نظر گرفته شده است گفت: تاکنون بیش از ۹۰۰ هزار نفر در سامانه طرح اقدام ملی مسکن برای ثبت نام وام ودیعه مسکن ثبت نام کرده اند که این آمار نشان دهنده آن است که متقاضیان و مستاجران از این طرح استقبال کرده‌اند.

افتتاح اولین واحدهای مسکن ملی تا چند هفته آینده

اصلانی همچنین درباره آخرین وضعیت طرح اقدام ملی مسکن هم گفت: متقاضیان و ثبت نام کنندگان در این طرح در حال پالایش هستند و به زودی تا چند هفته آینده شاهد افتتاح اولین واحدهای طرح اقدام ملی مسکن در چند شهر از جمله کرمان خواهیم بود.

او عنوان کرد: در شهرهای گوناگون ساخت واحدهای مسکونی در مراحل مختلف قرار دارد و بسیاری از آنها در شهرهایی از جمله قم و زنجان پیشرفت خیلی خوبی داشته و در مرحله سقف زنی دوم هستند.

اصلانی توضیح داد: بسیاری از اقدامات در این پروژه ها بر اساس نرم افزارهای مختلف بوده و ممکن است انجام برخی از مراحل با دقت بیشتری انجام شود اما طبق وعده هایی که داده ایم سرعت اجرای پروژه ها در بسیاری از شهرها بسیار خوب بوده است.

Share