اینستاگرام اعلام کرد:

درخواست کدملی از اکانت‌های مشکوک در اینستاگرام

اینستاگرام در یک پست وبلاگ خود اعلام کرد هدف از این سیاست کمک به این شرکت شبکه اجتماعی برای شناسایی اکانت‌هایی که تلاش می کنند مخاطبانشان را گمراه کنند و امن نگه داشتن جامعه اینستاگرام است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از بیزنس اینسایدر، اینستاگرام برای بررسی هویت اکانت‌هایی که مشکوک به نظر می رسند، درخواست ارائه شماره شناسایی ملی خواهد داد.

اینستاگرام با اعلام این خبر تاکید کرد هدف از این سیاست جدید، هدف گرفتن اکانت‌هایی است که الگویی از رفتار نادرست در آنها مشاهده می شود. اگر اکانتی حاضر نشود به درخواست بررسی هویت خود از سوی اینستاگرام پاسخ دهد، ممکن است در اینستاگرام غیرفعال شود یا پستهایش توزیع کمتری پیدا کنند یعنی در صفحه فالوئرها در رنک پایینتری نمایش داده شوند. اکانت‌هایی که اکثر فالوئرهایشان در کشور متفاوتی نسبت به موقعیت صاحب اکانت هستند یا به نظر می رسد اکانت‌های بات هستند، هدف بررسی هویت قرار می گیرند.

با این همه مشخص نیست این سیاست چه تاثیری روی اکانت‌هایی خواهد داشت که با اسم مستعار فعالیت می کنند و نگرانیهای حریم خصوصی را برای اکانت‌هایی ایجاد می کند که فاش کردن هویتشان ممکن است آنها را در معرض آسیب قرار دهد مانند اکانت‌هایی که اعتراضات “زندگی سیاه پوستان اهمیت دارد” را سازماندهی می کنند یا کسانی که از اینستاگرام برای اشتراک گذاری اطلاعات حساس استفاده می کنند.

اینستاگرام در یک پست وبلاگ خود اعلام کرد هدف از این سیاست کمک به این شرکت شبکه اجتماعی برای شناسایی اکانت‌هایی که تلاش می کنند مخاطبانشان را گمراه کنند و امن نگه داشتن جامعه اینستاگرام است.

اینستاگرام درباره تعریف اکانت مشکوک حاضر نشد توضیحی دهد.

تلاش برای شناسایی اکانت‌ها در اینستاگرام در فاصله چند ماه باقی مانده به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و در بحبوحه تلاش فیس بوک – شرکت مادر اینستاگرام- برای مبارزه با اطلاعات نادرست و فعالیتهای غیرقانونی صورت می گیرد. اینستاگرام در اواخر سال ۲۰۱۸ اعلام کرده بود با لایکهای جعلی و انبوه و فالوها و کامنتهایی که توسط اپلیکیشنها و باتها در این پلتفرم ایجاد می شوند، مقابله خواهد کرد.

Share