امام جمعه کوچصفهان؛

دانشگاه قدر کوچصفهان نباید تعطیل شود | در داروخانه‎ها ماسک پیدا نمی‌شود

امام جمعه کوچصفهان اظهار داشت: با عدم نظارت بر کار داروخانه ها مواجهیم متاسفانه ماسک پیدا نمی‎شود و اگر هم باشد چند برابر قیمت مصوب به فروش میرسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت الاسلام حکیمی گیلانی با اشاره به مناسبت پنجم مرداد سالروز برگزاری اولین نماز جمعه در کشور با بیان اینکه نماز جمعه از موهبتهای الهی است، اظهار کرد: خداوند متعال سوره ای را با این اسم نامگذاری کرده است و مومنان و مومنات رو تاکید بر شرکت در این فریضه که در زمان حضور معصوم واجب است میکند و این خود نشان از اهمیت این فریضه دارد.

امام جمعه کوچصفهان افزود: پبامبر اسلام، نماز جمعه را حج مساکین دانسته و آن را موجب آمرزش گناهان شمرده‌است امام موسی کاظم از روز پنجشنبه خود را آمادهٔ نماز جمعه می‌کرده‌ است.

وی یادآور شد: اسلام، به سه اجتماع بزرگ شامل؛ اول اجتماعات روزانه که در نماز جماعت حاصل می شود؛ دوم اجتماع هفتگی که در مراسم نماز جمعه است و سوم اجتماع حجّ که در کنار خانه خدا هر سال یک بار انجام می گیرد اهمیت می دهد.

حکیمی گیلانی همچنین رشد فکری و سیاسی و نشاط معنوی مسلمانان، ایجاد همبستگی و انسجام هر چه بیشتر در میان صفوف مسلمین به گونه ای که دشمنان را به وحشت می افکند و پشت آنها را می لرزاند را از دیگر اهمیت های فریضه نماز جمعه برشمرد.

امام جمعه کوچصفهان گفت: گسترده ترین رسانه ای که تا به امروز توانسته رفتارها گفتارهای پوپولیستی دشمن را خنثی کند، تریبون نماز جمعه بوده است.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: مسئولان توزیع برق استان گیلان الان دو سال است که وعده تقویت سیستم برق کوچصفهان و اصلاح کابلهای فرسوده را می‌دهند اما هر ساله تابستانها مردم با نوسانات برق مواجه می شوند و مدتی است که مردم در طول روز نیز با خاموشی وسایل برقی رو به رو هستند و حتی در برخی اوقات پنکه ها هم کار نمی‌کند.

حکیمی گیلانی اظهار داشت: عده ای به دنبال انحلال دانشگاه قدر کوچصفهان هستند که امیدوارم مسئولان دانشگاهی هرچه سریعتر مشکل پیش آمده را مرتفع کنند تا با ناراحتی مردم کوچصفهان مواجه نشوند.

وی با بیان اینکه مسئولان آب استان باید کوچصفهان را دریابند، گفت: آب کوچصفهان در فصول گرما از نظر کیفیت و کمیت در حد روستاهای محروم‌ و دورافتاده است. نمایندگان قول پیگیری دادند ولی تا به الان مشکل رفع نشده است.

امام جمعه کوچصفهان اظهار داشت: با عدم نظارت بر کار داروخانه ها مواجهیم متاسفانه ماسک پیدا نمی‎شود و اگر هم باشد چند برابر قیمت مصوب به فروش میرسد.

وی در پایان گفت: قیمت نان افزایش پیدا کرده ولی کیفیت همان کیفیت قبل است.

Share