پایان فاز دوم مرمت و محوطه‌سازی

حمام مریان تالش با تبدیل به کافه موزه به بخش خصوصی واگذار می شود

معاون میراث‌فرهنگی گیلان گفت: حمام تاریخی مریان تالش با کاربری کافه موزه از طریق صندوق احیاء وزارتخانه به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، ولی جهانی  از پایان فاز دوم مرمت و محوطه‌سازی حمام مریان تالش خبرداد و اظهار کرد: در سه سال گذشته مرمت‌های لازم و محوطه سازی داخل عرصه و بیرون عرصه از محل اعتبارات استانی انجام شده‌ است.

معاون میراث‌فرهنگی گیلان با اشاره به هزینه‎های مرمت این بنا، افزود: در این مرحله مبلغ ۲۲۰ میلیون تومان برای محوطه سازی و حصارکشی دور محوطه و ادامه مرمت برای این بنا هزینه شده است.

وی گفت: از آنجایی که این بنا در منطقه کوهستانی قرار دارد و نگهداری آن بسیار هزینه بر بوده، طی جلسه کمیته فنی و کاربری بناهای تاریخی در کشور مقرر شد این بنا با کاربری کافه موزه از طریق صندوق حفظ و احیاء وزارتخانه به بخش خصوصی واگذار شود.

حمام تاریخی مریان واقع در روستای مریان از توابع شهرستان تالش قرار دارد و این حمام مربوط به دوره قاجار بوده که در داخل محوطه‌های باستانی مریان قرار گرفته است عمده‌ترین مصالح بنا از آجر قرمز رنگ بوده و مالکیت این بنا متعلق به اداره کل میراث فرهنگی گیلان است.

Share