استاندار بیروت اعلام کرد:

حجم خسارات وارده به ۱۵ میلیارد دلار می‌رسد | بدون کمک خارجی با بحران غذایی روبروییم

مروان عبود، استاندار بیروت اظهار کرد: حجم خساراتی که به کشور وارد شده بیش از رقم اعلام شده است و به ۱۵ میلیارد دلار می‌رسد. نیمی از شهر بیروت به شکل جزئی یا کلی ویران شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از النشره، مروان عبود استاندار بیروت، برآورد جدیدی از خسارات وارد شده به دنبال انفجار دو روز قبل بندر بیروت اعلام کرد.

وی بیان کرد: حجم خساراتی که به کشور وارد شده بیش از رقم اعلام شده است و به ۱۵ میلیارد دلار می‌رسد. نیمی از شهر بیروت به شکل جزئی یا کلی ویران شده است.

مروان عبود تاکید کرد: مقادیر محدودی گندم موجود است و بدون کمک‌های خارجی با بحران غذایی مواجه خواهیم شد.

استاندار بیروت افزود: ما منتظر صدور گزارش کمیته حقیقت یاب هستیم.

مروان عبود گفت: دستگاه امنیتی وظیفه خود درخصوص این مواد منفجره را انجام داد؛ اما طرف‌های ذیربط و مسئول، پاسخی به درخواست‌های این دستگاه ندادند.

دیروز هم، حسین کریم از مسئولان دفاع شهری لبنان اعلام کرده بود: کشتی‌هایی بودند که بار تخلیه می‌کردند و شواهد می‌گوید که اجسادی باید داخل این کشتی‌ها باشد. مناطقی است که ما هنوز به آن نرسیده ایم و در راستای گشودن راهی برای رسیدن به این مناطق هستیم. ما به تجهیزات سنگین برای برداشتن آوارهای بزرگ نیاز داریم. برخی از مردم زیر خاک دفن شده اند و اجسادی به نظر من در آب‌ها هستند. طی روزهای آتی با کشف اجساد شاهد فجایع و مصائبی خواهیم بود.ما از لحظه انفجار با توجه به شدت آن به سرعت با تمام امکانات خود وارد عمل شدیم. ما در حال خارج کردن اجساد سوخته شده و تکه تکه شده هستیم.

همچنین روز گذشته، «محمد فهمی» وزیر کشور لبنان گفته بود: تحقیق درمورد انفجار بندر بیروت شفاف خواهد بود و ۵ روز به طول خواهد انجامید و مسئول آن مجازات خواهد شد. اقامت اجباری به مثابه ممنوعیت سفر هر فردی است که در پرونده انفجار بیروت دست دارد. اگر نتوانیم مورد بازخواست قرار دهیم، به خانه می‌رویم.

وزیر کشور لبنان در پاسخ به سوالی درباره درخواست‌ها برای انجام تحقیق بین المللی در پرونده بیروت اعلام کرده بود: ما صلاحیت لازم را داریم. نیازی به تحقیقات بین المللی نداریم.

Share