برخورد قهری فدراسیون ووشو با دو قهرمان ملی؛

جزئیات محرومیت سنگین شهربانو و سهیلا منصوریان

فدراسیون ووشو با برگزاری کمیته انضباطی، شهربانو منصوریان را ۲۰ ماه و سهیلا منصوریان را ۸ ماه از فعالیت‌های ورزشی محروم کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از روابط عمومی فدراسیون ووشو، فدراسیون ووشو جمهوری اسلامی ایران در واکنش به برخی موارد مطرح شده درباره صدور احکام انضباطی شهربانو و سهیلا منصوریان بیانه‌ای منتشر کرد.

در این بیانیه آمده است:

۱- مطابق با ماده ۲ اهداف و وظایف آیین‌نامه انضباطی مسابقات ورزشی که حفظ و صیانت از اخلاق حسنه، اسلامی و ورزشی و همچنین کوشش در جهت رسیدن به ارزش‌ها و کرامات والای انسانی در سطح جامعه ورزشی کشور و پیشگیری از برخوردهای ناشایست می‌باشد، در تاریخ ۱۳۹۹/۰۵/۱۵ جلسه کمیته انضباطی فدراسیون برگزار شد. این جلسه درباره رسیدگی به شکایت خانم مریم هاشمی علیه خانم‌ها شهربانو و سهیلا منصوریان و همچنین بررسی گزارشات مستند فدراسیون نسبت به تخلفات صورت گرفته از سوی خانم‌ها شهربانو و سهیلا منصوریان در حین تمرینات در اماکن عمومی ورزشی از قبیل مجموعه ورزشی انقلاب، چیتگر و همچنین نشر و بازنشر آن در فضای مجازی و سایر موارد اعلامی؛ نظیر اظهارات خلاف واقع، افترا و توهین، نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی نسبت به فعالیت‌های فدراسیون ووشوی ایران از طریق صفحات شخصی شبکه اجتماعی اینستاگرامی نامبردگان و اقدامات ضد منافع ملی و رفتارهای خارج از شأن یک ورزشکار ملی، با حضور اعضای کمیته، طرفین شکایت و وکلای آن ها تشکیل گردید.

۲- اعضای کمیته انضباطی با بررسی دقیق موارد مذکور پس از استماع شکایت شاکیان و اظهارات خانم‌ها شهربانو و سهیلا منصوریان و دفاعیات وکلای ایشان؛ تخلفات نامبردگان را منطبق با بندهای ۱، ۳ و ۵ ماده ۷ آیین‌نامه انضباطی مسابقات ورزشی دانسته و لذا به استناد بند ۴ ماده ۸ آیین‌نامه مذکور؛ خانم شهربانو منصوریان را به مدت ۲۰ ماه و خانم سهیلا منصوریان را با توجه به اظهار ندامت به مدت ۸ ماه محرومیت از حضور در میادین ورزشی محکوم نمودند.

۳- این رأی در صورت اعتراض مطابق با ماده ۹ آیین‌نامه مزبور ظرف مدت یک هفته از تاریخ ابلاغ ۱۳۹۹/۰۵/۲۲ قابل تجدیدنظرخواهی و بررسی مجدد می‌باشد.

۴- ضمناً برخی از اتهامات مطروحه در گزارشات واصله به فدراسیون علیه خانم‌ها شهربانو و سهیلا منصوریان قابلیت طرح در دادسرای عمومی و فرهنگ و رسانه را دارا می‌باشند.

Share