رئیس بنیاد مستضعفان خبر داد:

توزیع بسته‌های معیشتی ۳۰۰ هزار تومانی | درآمد بنیاد در سال ۹۸، ۳۶ هزار میلیارد تومان

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی از مشارکت این نهاد در طرح تهیه مسکن ارزان و مقاوم برای محرومان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، پرویز فتاح در نشست خبری امروز خود با عنوان «گزارش ارائه عملکرد یکساله» با بیان اینکه در سال گذشته هشت ماه رئیس بنیاد مستضعفان بودم و در این مدت تغییرات و جابه جایی هم داشتیم و طبیعی است که از لحاظ آماری افت کنیم، گفت: این درحالیست که برنامه سال ۹۸ بنیاد با ۳۴ درصد رشد نسبت به سال ۹۷ محقق شد.

وی با بیان اینکه درآمد کل بنیاد در سال ۹۸، ۳۶ هزار میلیارد تومان بوده است، افزود: سود عملیاتی ناخالص بنیاد هم ۷ هزار میلیارد تومان بدون پرداخت مالیات بوده که حدود هزار میلیارد تومان مالیات خواهد بود. امسال ۴۰ درصد سود به شرکا و سهامداران بنیاد با توجه به حضور در بورس خواهد رسید.

رئیس بنیاد مستضعفان در ادامه تصریح کرد: قانون منع به کارگیری بازنشستگان هم نمی‌توانست به ساختار بنیاد تسری یابد چون ردیف بودجه دولتی نداریم، اما بنیاد این قانون را کامل اجرا کرده است.

فتاح افزود: در این مدت در هماهنگی کامل با دولت و مجلس تازه، قوه قضاییه نیروهای مسلح نهادها و شهرداری تهران و … عمل کردیم و اختلاف نظر زیادی نداریم و سعی می‌کنیم کارها را با تعامل مثبت پیش ببریم.

 ۲۵ منطقه محروم چشم به راه بنیاد مستضعفان 

فتاح با اشاره به اینکه ۳۸۰ هزار تن سیمان برای ساخت منازل به دنبال تخریب سیل و زلزله و… توزیع شده است ادامه داد: ۲۵ منطقه محروم دیگر در کشور وجود دارد که هنوز وارد کار نشدیم اما ظرف ۳  سال آینده مثل قلعه گنج در آنها تحول ایجاد خواهیم کرد.

رئیس بنیاد مستضعفان تاکید کرد: بنیاد در بحث مسکن ارزان و مقاوم برای محرومان مشارکت خواهد کرد و این را به اطلاع دولت و مجلس که در حال نوشتن طرح هستند، رساندیم.

کاخ مرمر آماده بازدید مردم | تلاش برای آماده سازی ۵ موزه جدید 

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه کاخ مرمر آماده بازدید مردم با ۴۰۰ اثر نفیس است، گفت: همچنین در تلاشیم تا ۵ موزه جدید دیگر نیز برای این موضوع آماده کنیم.

اقدامات بنیاد مستضعفان همزمان با شیوع کرونا

فتاح با بیان اینکه در بحث شیوع کرونا از ابتدا همراه دولت، وزارت بهداشت، مردم و کسبه آسیب دیده بودیم، ادامه داد: کارها را با هماهنگی کامل با دولت انجام دادیم. تا امروز ۱۸۰۰ میلیارد تومان هزینه کردیم که ۱۲۰۰ میلیارد تومان نقد و ۶۰۰ میلیارد تومان هم به شکل وام قرض الحسنه اشتغال یا ودیعه مسکن پرداخت شده است.

وی افزود: این روند ادامه دارد و برای اقشار آسیب دیده تهران و ایران سعی کردیم کمک حال باشیم. در این مدت عمدتا به نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی کمک کردیم و به وضعیت زندانیان نیز نگاهی داشتیم.

رئیس بنیاد مستضعفان ادامه داد: در تحویل آمبولانس و تجیهز نقاهتگاه، هتل و … با کادر درمان هم همراهی کردیم. در خصوص تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده هم کارخانجات زیر مجموعه ما با وزارت بهداشت همراهی کردند.

آغاز توزیع بسته های معیشتی از ماه رمضان و تداوم توزیع تا ماه های آینده

فتاح با اشاره به اینکه در طرح همراهی مومنانه در مرحله اول ۶۰۰ هزار بسته معیشتی تحویل دادیم، ادامه داد: ۷۰۰  هزار بسته افطاری ساده هم در ماه رمضان توزیع شد. در مرحله دوم هم اعلام کردیم که ۵۰۰ هزار بسته را تحویل می‌دهیم که ارزش هر بسته ۳۰۰ هزار تومان به شکل مواد غذایی یا کارت خرید خواهد بود.

به گفته رئیس بنیاد مستضعفان هفته پیش ۱۰۰ هزار بسته نیز در شهرستان‌های اطراف تهران و استان البرز بین مددجویان توزیع شده است.

فتاح با بیان اینکه با همه ظرفیت در خدمت مردم خواهیم بود، گفت: سیاست ما این است که منافع مردم را به منافع بنیاد ترجیح بدهیم. همچنین شرایط کرونا و تحریمی نتوانست کارهای ما را به تعطیلی بکشاند. در حال حاضر نیز ۲۰۰ هزار نفر با ما کار می کنند و  ۴۷ هزار نفر مستقیم از بنیاد حقوق می‌گیرند.

وارد انتخابات نمی‌شویم 

وی در خصوص حضور افرادی که حقوق بگیر بنیاد هستند در انتخابات نیز گفت: همزمان با حضورم در کمیته امداد، در وزارت کشور در دولت آقای روحانی جلسه گذاشتند و شائبه و اظهار نظری در خصوص انتخابات در کمیته امداد بود که در آن خصوص اطمینان خاطر دادیم. بنیاد نیز منزه از این شائبه است. در ادوار گذشته هم سابقه نداشته است که در چنین مواردی وارد شود اما در عین حال این موضوع مراقبت می‌شود که بنیادی ها در هیچ جای کشور مثل انتخابات مجلس که اصلا وارد نشدند، وارد نشوند.

ئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه سال گذشته ۱۱ هزار و ۳۰۰ فقره اسناد علوی را رایگان تحویل مردم دادیم، اظهار کرد: سند ۶ دانگ به اسم این افراد می‌خورد. در مجموع واگذاری ها به ۹۲ هزار سند می‌رسد و ماه آینده ۱۰ هزار فقره سند نیز واگذار می‌شود.

آخرین وضعیت پلاسکو

فتاح در خصوص آخرین وضعیت پلاسکو نیز گفت: وقتی من به بنیاد آمدم، در مرحله پی ریزی، پلاسکو به دلیل برخی اختلافات مانده بودند. بخشی از اختلافات که با کسبه بود حل شد. بخشی هم که به دلیل مجوزهای شهرداری بود که عمده آن هم حل شد. پرونده پلاسکو نهایتا به شورای عالی معماری و شهرسازی رفت و مصوبه گرفت که  فصل الاخطاب نظرات ما و شهرداری شد.

وی با اشاره به اینکه خط قرمز من این بود که کار تعطیل نشود، اظهار کرد: حتی در ایام عید نوروز کار پلاسکو تعطیل نشد. در حال حاضر هم پیشرفت خیلی خوبی دارد.

رئیس بنیاد مستضعفان افزود: اسکلت ۱۰۰ درصد تمام شده و روی دیوارچینی و ساخت تاسیسات است. همچنین نما هم تایید شد که همه نظر دادند و چون ساخته شده به سرعت نصب می شود.

فتاح ادامه داد: انقلت روی صدور پروانه بود که ما گفتیم از اول پلاسکو پارکینگ نداشته است؛ اگر می خواستیم پارکینگ تامین کنیم مغازه‌ها کم می‌شدند. در نهایت نقشه‌های ما مورد تایید قرار گرفت و به زودی پروانه پلاسکو تایید می‌شود. مصوبه شورای عالی معماری این است که پلاسکو بدون پارکنگ باید ساخته شود و ما موظف شدیم پارکینگ پاساژ پروانه را بازسازی کنیم که اگر تحویل ما شود با هزینه بنیاد نوسازی و مقاوم سازی کرده و تحویل شهرداری می دهیم.

وی با اشاره به اینکه پارکینگ پروانه به عنوان جبران کننده کمبود پارکینگ پلاسکو بازسازی می‌شود، گفت: کاری هم به دست فروش های پروانه نداریم که عزیز ما هستند. ما حتی پیشنهاد دادیم مبلغ بازسازی را به شهرداری بدهیم که خودشان انجام دهند. البته بنیاد در بحث پلاسکو ایثارگری کرده و وظیفه بنیاد نبود که ۲۰۰ میلیارد هزنه کند اما ۳۰۰ نفر از کسبه پلاسکو جنوبی ذی نفع هستند که آسیب جدی دیدند. به زودی هم در محل پلاسکو حضور خواهیم داشت و اعلام می کنیم که مشکل ما بین شهرداری حل شده و پروانه صادر شده و کار پلاسکو تا پایان سال به اتمام می رسد تا کسبه کارشان را شروع کنند.

Share