آیت‌الله فلاحتی در مراسم گرامیداشت سالگرد شهادت سردار حسین‌پور شلمانی:

تمام مسئولان وظیفه دارند تا آخرین قطره خون در مسیر آرمان‌های شهدا بمانند

نماینده ولی فقیه در گیلان بر درس گرفتن از سیره شهدا تاکید کرد و گفت: بر تمام مسئولان لازم است تا آخرین قطره خون در مسیر آرمان های شهدا بمانند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز به مناسبت سالگرد شهادت سردار مرتضی حسین پور با حضور در گلزار شهدای شهر شلمان ضمن قرائت فاتحه و اهدای شاخه گل از مقام شامخ شهیدان به ویژه آن شهید والامقام مدافع حرم ادای احترام کرد.

امام جمعه رشت با تبریک و تهنیت به خانواده شهید حسین پور شلمانی اظهار کرد: بر تمام مسئولان لازم است تا آخرین قطره خون در مسیر آرمان های شهدا بمانند.

وی ادامه داد: مسئولان در نظام اسلامی باید راهی که شهیدان طی کردند را مستحکم نگه دارند زیرا امروز سر سفره شهدا نشسته ایم.

نماینده ولی فقیه در گیلان بر درس گرفتن از سیره شهدا تاکید کرد و افزود: در طول تاریخ شهیدان انسان هایی بصیر بودند و این امر موجب جاودانگی شهدا شده است.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه شناخت رهبر زمان از ویژگی های شهیدان است، تصریح کرد: شهید حسین پور شلمانی با بصیرت خود با صلابت از منویات رهبری تبعیت کرد.

وی، شهدای امروز را پیرو راه امام حسین(ع) دانست و بیان کرد: شهید حسین پور شلمانی پس از یک هزار سال به کاروان امام حسین(ع) محلق شد و جان خود را فدای این راه کرد و این هنر است.

امام جمعه رشت با اشاره به آگاهی مقام معظم رهبری نسبت به عظمت شهدا، خاطرنشان کرد: داشتن بینش و بصیرت و همچنین اخلاص دو ویژگی بارز شهداست بنابراین نیت های درونی است که نزد خدای متعال ارزش آفرینی می کند.

آیت الله فلاحتی به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی براینکه حاج قاسم سلیمانی انسانی بی ادعا بود، اشاره کرد و گفت: تنها هدف شهید قاسم سلیمانی خدای متعال بود و این مسیر را از روی اخلاص انتخاب کرد.

وی با بیان اینکه اگر از خود گذشتیم و تنها رضای خدا را در نظر داشتیم به همه خواسته ها می رسیم، اظهار کرد: عزت و ذلت به دست خداست.

نماینده ولی فقیه در گیلان، شهدا را فاتح دل ها عنوان کرد و یادآور شد: شهدا به ایران عزت دادند بنابراین مشاهده می کنیم این اخلاص است که امور را به سرانجام می رساند.

آیت الله فلاحتی با تاکید براینکه جوانان امروز رهبر زمان خود را درک کردند، بیان کرد: امروز بزرگ ترین نعمتی که خدا به ملت ما داده این است که جوانان مقام معظم رهبری را با یک اشاره درک می کنند و این درک رهبر زمان از هنرمندی های یک انسان محسوب می شود.

وی به عزت شهدا در دنیا و آخرت اشاره کرد و افزود: عهد می بندیم راه شهدا را با صلابت ادامه دهیم و گفتار، رفتار و اعمال خود را طوری تنظیم کنیم که شهیدان در آن عالم لبخند رضایت آمیز داشته باشند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه شهید حسین پور تنها تعلق به ملت ایران ندارد، تصریح کرد: شهید حسین پور به دنیای اسلام، آزادی خواهان و اهالی مقاومت جهان تعلق دارد.

Share