به دلیل چاپ کتاب «من طلای سبز گیلان هستم» صورت گرفت؛

تقدیر مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از نویسنده ۱۰ ساله گیلانی

محمد رحمتی، مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان از زینب صادقی دانش آموز ۱۰ ساله استان، کتاب «من طلای سبز گیلان هستم» درباره مراحل کاشت و برخی فواید چای به چاپ رسیده است، تقدیر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان از زینب صادقی دانش آموز ۱۰ ساله استان، کتاب «من طلای سبز گیلان هستم» درباره مراحل کاشت و برخی فواید چای به چاپ رسیده است، تقدیر کرد.

محمد رحمتی در این دیدار با اشاره به ضرورت شناخت استعدادهای دانش آموزان در دوران تحصیل اظهار داشت: دوران دانش آموزی فرصت مناسبی است تا دانش آموزان در کنار فعالیت‌های علمی در شناخت و بروز توانایی‌های ذوقی خود نیز تلاش کنند.

وی با اشاره به انتشار کتاب «من طلای سبز گیلان هستم» توسط دانش آموز لاهیجانی، خاطرنشان کرد: گیلان به عنوان یک استان کشاورزی دارای ظرفیت‌های بالقوه ای است که دانش آموزان با تحقیق و پژوهش درباره این موضوعات می توانند خالق آثار ارزشمندی باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: دغدغه مندی دانش آموزان فرصت مغتنمی است تا آنان بتوانند در دوران بزرگسالی منشأ آثار بزرگ باشند.

زینب صادقی دانش آموز پایه پنجم مدرسه هجرت ۲ نیز در این دیدار گفت: برای تالیف این کتاب به میان زنان کشاورز رفته و با مراحل مختلف تولید چای آشنا شده و همچنین با مصاحبت چایکاران قدیمی از شیوه های سنتی تولید چای تا شیوه های نوین آشنا گشته است.

وی هدف از نوشتن این کتاب را خدمت به کشاورزان چایکار و آشنا کردن مردم با جایگاه و مقام حاج محمد میرزا کاشف السلطنه (پدر چای ایران) عنوان کرد.

کتاب یاد شده، دومین کار تحقیقی این نوجوان محقق است که در باب چای و چای کاری در شهر زادگاه خود لاهیجان انجام شده، به چاپ رسیده است. این کتاب در ۴۷ صفحه در قالب جیبی، به تعداد ۵۰۰نسخه منتشر شده است.

در پایان این دیدار از زینب صادقی دانش آموزان نویسنده گیلانی تقدیر شد.

Share