استاندار گیلان در جریان بازدید از دو پروژه‌ عمرانی شهرستان رشت تاکید کرد:

بهسازی و چهار خطه کردن محور رشت-جیرده شتاب گیرد | تلاش برای بهره‌برداری پروژه‌ها در موعد مقرر

استاندار گیلان در جریان بازدید از دو پروژه‌ عمرانی شهرستان رشت، بر ضرورت شتاب گیری روند بهسازی و چهار خطه کردن محور رشت- جیرده با توجه به به حجم ترافیک این مسیر تأکید کرد و همچنین اجرای خط انتقال فاضلاب جنوب رشت را در حفظ محیط زیست این شهر اثرگذار خواند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ارسلان زارع پس از بازدید از دو پروژه عمرانی در دست اجرای شهرستان رشت به تلاش دولت در شرایط اقتصادی ناشی از تحریم‌ها علیه ملت ایران برای استمرار انجام فعالیت های عمران و آبادانی کشور و استان ها با وجود همه تنگناهای تامین منابع مالی اشاره و اظهار کرد: تلاش ها براین است تا پروژه های در دست اجرا در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد و مورد استفاده مردم قرار گیرد.

وی یکی از پروژه های بازدید شده امروز در شهرستان رشت را در حوزه راه عنوان و خاطرنشان کرد: بهسازی و چهارخطه کردن محور رشت-جیرده به طول حدود ۹ کیلومتر باتوجه به حجم ترافیک این مسیر، از ضروریات بود.

نماینده عالی دولت در گیلان با یادآوری اینکه به سبب تاخیر در انجام تعهدات مالی در سال گذشته، این پروژه پیشرفت حدود ۳۰ درصدی دارد، گفت: پروژه اندکی از زمان اجرا عقب است که بر لزوم تسریع در اجرای آن طی ماه های پیش رو تاکید داریم تا در اوایل سال آینده شاهد بهره‌برداری آن باشیم.

وی همچنین به بازدید از خط انتقال فاضلاب جنوبی شهر رشت اشاره کرد و افزود: اجرای این پروژه تاثیرات بسزایی در حفظ محیط زیست دارد چراکه ۱۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب فاضلاب را جمع آوری می کند.

استاندار گیلان به پوشش سه مرکز آموزشی و شهرک های موجود در این مسیر شش و سه دهم کیلومتری اشاره و اضافه کرد: با تکمیل تصفیه خانه دوم شهر رشت و جمع آوری فاضلاب از این مسیر و بالادست گوهررود، پسآب ورودی به زرجوب در حد استاندارد می‌شود و استفاده زیست محیطی دارد.

وی گفت: پروژه هایی از این دست برای شهر رشت و حفظ محیط زیست آن بسیار ضروری و لازم است.

وی به مشارکت مردم شهر رشت در اجرای این پروژه از طریق پرداخت قبوض مصرفی و نیز تبصره ۳ (توسعه طرح های فاضلاب و بازسازی شبکه های آب شهری و تاسیسات آب شهر) اشاره کرد و گفت: پیش بینی می‌شود حداقل ۱۰ میلیارد تومان از این طریق به این پروژه کمک شود .

نماینده عالی دولت در گیلان ارزیابی زمانی اعلام شده برای بهره‌برداری از این خط انتقال را چهار ماه آینده ذکر و ابراز امیدواری کرد که با تامین منابع نقدی موردنیاز برای تکمیل تصفیه خانه فاضلاب، تا پایان سال شاهد بهره برداری از آن نیز باشیم.

استاندار گیلان صبح امروز (چهارشنبه) با همراهی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، فرماندار شهرستان رشت و شماری از مدیران استانی و شهرستانی از اجرای طرح خط انتقال فاضلاب جنوبی شهر رشت بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند اجرای این طرح عمرانی قرار گرفت.

Share