آیت الله فلاحتی در خطبه های نماز جمعه رشت:

برنامه های محرم با قوت عملیاتی خواهد شد | دل دادن به رسانه های بیگانه دلدادگی به شیطان است

نماینده ولی فقیه در گیلان به نزدیک شدن ایام محرم اشاره کرد و گفت: برنامه های محرم با قوت عملیاتی خواهد شد و یقین دارم مردم مومن ما دستورالعمل های بهداشتی را رعایت می کنند بنابراین از کرونا نترسید و مساجد را حفظ کنید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به تقوای الهی اظهار کرد: نمازجمعه محل پذیرش احکام و تکالیف الهی و همچنین یادآور متقی شدن بندگان خدای متعال است.

وی به سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی در ۲۶ مردادماه سال ۱۳۶۹ اشاره کرد و افزود: رزمندگان برای خدا به جبهه رفتند و به اسارت در آمدند و برای پست و مقام اسیر نشدند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه رزمندگان به دنبال حقوق و اضافه کاری نبودند، خاطرنشان کرد: رزمندگان برای جانفشانی در راه خدا به جبهه ها رفتند و به ندای امام خود لبیک گفتند.

آیت الله فلاحتی، آزادگان را ذخایر کشور و انقلاب دانست و تصریح کرد: حفظ روحیه نشاط دوران دفاع مقدس و اسارت توسط آزادگان مهم است ضمن اینکه پیروی از رهبری و مسیر شهدا را مد نظر قرار دهند و هرگز از خط رهبری و آرمان های شهدا فاصله نگیرند.

وی به سالروز کودتای ننگین آمریکایی ۲۸ مرداد در ایران اشاره کرد و گفت: پایبند نبودن مسئولان حکومتی به اسلام از دلایل کودتای آمریکایی بود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه حذف روحانیت از میدان سیاست از جمله دلایل کودتای آمریکایی در ایران بود، بیان کرد: نبود وحدت میان حاکمان و مردم از دلایل کودتای ۲۸ مرداد محسوب می شود.

آیت الله فلاحتی، بی اطلاعی مردم از حوادث را از دیگر دلایل کودتای ۲۸ مرداد برشمرد و یادآور شد: حکومتی می تواند استمرار یابد که ملت از حوادث کشور اطلاع داشته باشد.

وی به نزدیک شدن ایام محرم اشاره کرد و افزود: برنامه های محرم با قوت عملیاتی خواهد شد و یقین دارم مردم مومن ما دستورالعمل های بهداشتی را رعایت می کنند بنابراین از کرونا نترسید و مساجد را حفظ کنید.

امام جمعه رشت با قدردانی از سربازان گمنام امام زمان(عج)، اظهار کرد: دستگیری روح الله زم به عنوان شاه ماهی ضد انقلاب، دستگیری سرکرده گروهک تندر و رسول دانیال زاده بدهکار بزرگ بانکی با تلاش های سربازان گمنام امام زمان(عج) تحقق پیدا کرد و برخورد با عناصر ضد انقلاب قابل تقدیر و تشکر است.

آیت الله فلاحتی با اشاره به انفجار بیروت، بیان کرد: به رسانه های خود اعتماد داشته و هرگز به رسانه های بیگانه اعتماد نداریم اما هنوز رسانه های داخلی نتوانستند تحلیل درستی از حادثه بیروت داشته باشند.

وی به شائبه های بسیار در انفجار بیروت برای مردم اشاره کرد و گفت: دل دادن به رسانه های بیگانه دلدادگی به شیطان است و اینها دشمنان ملت، کشور و نظام هستند محسوب می شوند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه سه کشور قداره کش فرانسه، انگلیس و آلمان ناوگان خود را در بندر بیروت آوردند، تصریح کرد: کشورهای اروپایی می خواهند آرامشی که بر ملت لبنان حکمفرماست را به هم بزنند و تاکنون ترفندهای آنها برای حذف حزب الله از حضور سیاسی و اجتماعی در لبنان خنثی شده است.

آیت الله فلاحتی، لبنان را دارای ملتی خوب دانست و بیان کرد: ملت های منطقه به ویژه ملت لبنان در گرفتاری های پیش آمده برای مردم ما در کنار ملت ایران بودند و امیدواریم خدای متعال بستری را فراهم کند و شر دشمنان از مردم منطقه برداشته شود.

وی با اشاره حیا، شرم و عفت در راستای سلسله مباحث سبک زندگی اسلامی، خاطرنشان کرد: یکی از موارد حیا، شرم و عفت در گفتار است بنابراین در همه مجامع علمی و برای کسانی که می خواهند مدیریت هایی را در جامعه عهده دار شوند به نوعی خودصیانتی گفتاری مطرح است.

امام جمعه رشت، موضوع حیا در گفتار را یکی از وظایف اخلاقی و حتی فوق اخلاقی فرد مسلمان ذکر کرد و یادآور شد: مسلمان در گفتار با خدا، پیامبر(ص)، اهل بیت(ع)، پدر و مادر و همه آحاد و اقشار جامعه باید یکسری اصول و ضوابط را رعایت کند و آن رعایت حیا، شرم و عفت است.

Share